Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علی بهرامی رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی قزوین با بیان اینکه هیچ گونه طغیان ملخ مراکشی در مزارع استان گزارش نشده است گفت: سم پاشی به موقع از طغیان این آفت در اراضی کشاورزی استان و بروز خسارات جبران ناپذیر جلوگیری کرده است.

بهرامی افزود: تاکنون نزدیک به ۱۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین که مستعد آلودگی بود و امکان طغیان این آفت در آن‌ها وجود داشت از سوی کارشناسان حوزه حفظ نباتات و مدیریت ترویج جهاد کشاورزی مناطق سم پاشی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول گفت: آفت ملخ مراکشی در صورت بزرگ و بالدار شدن می‌تواند با طغیان در مزارع و باغ ها، هر گیاه سبزی را که در سر راه خود قرار دارد از بین ببرد.

وی اضافه کرد: کار مقابله با این آفت از اواخر اسفند ماه سال گذشته آغاز شده بود و همچنان ادامه دارد.

بهرامی؛ از قزوین به عنوان یکی از استان‌های موفق در مبارزه با آفت سن مادر گندم یاد کرد و افزود: با مقابله مناسب با آفت سن گندم در مزارع این محصول در استان در مورد این آفت نیز گزارشی از طغیان و بروز مشکل ثبت نشده است.

رئیس اداره مدیریت بحران جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: در حوزه باغبانی نیز کار مبارزه با آفت مگس زیتون مطابق با سال‌های گذشته با ایجاد ایستگاه‌های ردیابی و نصب کارت زرد انجام شده است.

وی همچنین با بیان اینکه خشکسالی و سرمازدگی در کنار آفات یاد شده از مهم‌ترین مخاطرات بخش کشاورزی قزوین به شمار می‌روند، خاطرنشان کرد: جایگزینی ارقام مقاوم به خشکی و سرما با توجه به مخاطرات خشکسالی و سرمازدگی ابتدا و اواخر سال‌ها در دستور کار حوزه مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی قزوین قرار دارد.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی ملخ مراکشی آفت ملخ جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۰۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود

 سیدمحمدرضا سیدحسینی  در نشست تخصصی پنبه استان سیستان و بلوچستان گفت: براساس این تفاهمنامه، کشاورزان با حمایت سازمان جهاد کشاورزی و شرکت گسترش صنایع بلوچ، مزارع خود را به کشت پنبه اختصاص داده و کارخانه بافت بلوچ، محصول وش پنبه تولیدی را با نرخ تضمینی در مزرعه خریداری می کند.
وی تصریح کرد: کشت پنبه از اوایل فروردین ماه سالجاری در سیستان‌وبلوچستان آغاز و تا مرداد ماه با همکاری کشاورزان شهرستان های دلگان، بمپور، ایرانشهر، خاش و تفتان ادامه خواهد داشت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیرکشت پنبه رفته است.
حسینی تاکید کرد: با انجام کشت های قراردادی دغدغه کشاورزان برای فروش محصول رفع و زمینه توسعه کشت این محصول در سیستان وبلوچستان فراهم خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: به منظور ارتقاء دانش بهره برداران استان برای کشت پنبه، سفرهای آموزش و ترویجی به استان های پیشرو در کشت پنبه انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • امحاء مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق شیراز
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • پیش بینی کشت ۶۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی استان قزوین با روش سایبان