Web Analytics Made Easy - Statcounter

رایزن فرهنگی ایران در ژاپن در نخستین سمپوزیوم «دیپلماسی ایثار» گفت: شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی منجر به محکم شدن فرهنگ ایثار و دیپلماسی در جهان و عرصه مقاومت شد که امروز اثرات آن را در مقاومت مردم فلسطین شاهد هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان: «حسین دیو سالار» رایزن فرهنگی ایران در ژاپن سه شنبه چهارم خرداد 1400 در نخستین سمپوزیوم «دیپلماسی ایثار» با محوریت تحقق تمدن نوین اسلامی ضمن ادای احترام خدمت شهدای بزرگوار و ایثارگرانی که عرصه دیپلماسی ایثار را قدرت بخشیدند و به طور خاص رایزنان  شهید فرهنگی، سرداران دیپلماسی فرهنگی و ایثار و سردار حاج قاسم سلیمانی که زمینه تحقق قدرتمند شدن کشور و گفتمان دیپلماسی مبتنی بر  خودگذشتگی و فداکاری را برای ما به ارمغان گذاشتند، گفت: در موضوع تحقق تمدن نوین آنچه آمروز در غرب، آمریکا و در ژاپن و در بسیاری از کشورهای دیگر ما شاهد آن هستیم این است که در نهایت از دفاع ملت فلسطین بزرگ  قدردانی می شود و این امر نشات گرفته از احیای تفکر ناب اسلامی است که این تفکر  توسط امام خمینی(ره) و پس از آن رهبر فرزانه انقلاب باعث شد ما امروز بتوانیم در عرصه دیپلماسی مبتنی بر اخلاق و فداکاری، بر ارزش های متعالی و نگاه به آینده روشن بتوانیم حرف برای گفتن داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی درباره مسئولیت رایزن فرهنگی ایران در ژاپن گفت: بسیاری از ایران شناسان و اسلام شناسان ژاپنی جذب این نگاه متعالی مبتنی بر اخلاق در دین اسلام و مبانی اسلامی شدند و ما قدردان این عزیزان در توسعه روابط این دو کشور هستیم.

 

حسین دیوسالار در ادامه اظهار کرد: فرهنگ ایثار در فرهنگ ژاپنی جا دارد و این مسئله در احترام به درگذشتگان در جنگ و بازماندگان از جنگ در این دیپلماسی دیده می شود.

 

در این وبینار،  محمدعلی ربانی، رایزن فرهنگی ایران در دهلی‌نو، عباس خامه‌یار، رایزن فرهنگی ایران در لبنان، احمدعلی محسن‌زاده، رایزن فرهنگی ایران در آفریقای جنوبی و محمدمهدی احمدی، رایزن فرهنگی ایران در اسپانیا سخنرانی کردند.

 

همچنین از، 15 عنوان کتاب ترجمه شده نشر شاهد در حوزه ایثار و شهادت در این رویداد فرهنگی رونمایی شد.

 

 نخستین سمپوزیوم «دیپلماسی ایثار» طی روز سه‌شنبه (4 خردادماه) ساعت 14 با همکاری مشترک بنیاد شهید، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و اداره‌کل همکاری‌های فرهنگی و ایرانیان خارج از کشور برگزار شد.

 

 

 

پایان پیام/43

منبع: شبستان

کلیدواژه: دیپلماسی سیاسی رایزن ایران در ژاپن دیوسالار رایزن فرهنگی ایران دیپلماسی ایثار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۰۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 

سید روح‌الله حسینی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کابل، با مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی طالبان دیدار و درباره آخرین وضعیت روابط سیاسی و فرهنگی دو کشور بحث کردند.

حسینی به نقاط مشترک فراوانی که میان ایران و افغانستان از جمله دین، زبان، فرهنگ، تاریخ، ادبیات، جغرافیا، نژاد، مرز و ... وجود دارد، به وجود منافع مشترک ناشی از این نقاط اشتراک اشاره کرد و افزود: متاسفانه باید اعتراف کرد که با این حد از نقاط اشتراک، میزان حضور ایران در عرصه‌های فرهنگی و علمی در مقایسه با برخی دیگر از کشورها از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.

رایزن فرهنگی ایران در پایان ضمن تأکید دوباره بر ضرورت نگاه عمیق به مقوله فرهنگ، خواهان تعیین تکلیف اتاق‌های ایران‌شناسی در دانشگاه‌های «کابل»، «ابوریحان»، «پروان» و «تعلیم و تربیت» گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق نشات گرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است
  • اثرگذاری فرهنگی اساتید در دانشگاه آزاد بیشتر می‌شود
  • ظهور و اثبات قدرت ایران در عرصه بین‌المللی!
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • رایزن فرهنگی جدید ایران در کاراکاس فعالیت خود را آغاز کرد
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است