Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@01:01:09 GMT

ایرانیان بیشترین خریداران ملک درترکیه

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۳۱۳۹۷

ایرانیان بیشترین خریداران ملک درترکیه

به گزارش ایلنا، استقبال شهروندان خارجی از خرید مسکن در ترکیه ادامه دارد و تا کنون 15 هزار و 814 قطعه زمین و 213 هزار و 308 واحد مسکونی به اتباع خارجی فروخته شده است. ناطقان: تا کنون به ارزش 67 میلیارد و 238 میلیون و 100 هزار و 25 لیر املاک و مستغلات به اتباع خارجی به فروش رسیده‌است. اتباع ایرانی 5 هزار و 939 واحد مسکونی، عراقی‌ها 5 هزار و 315، روسها دو هزار و 408، اتباع افغانستان 1791 و آلمان 1111 واحد مسکونی در ترکیه خریداری کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

تاثیرات منفی پاندمی کرونا در فروش ملک به اتباع خارجی با محدودیت‌های سفر که به دلیل پاندمی کرونا ایجاد شده فروش ملک با رکود جدی مواجه شده است.

 
در حالی که کسب حق شهروندی در ترکیه پیشتر با خرید ملک به ارزش یک میلیون دلار ممکن بود این میزان به 250 هزار دلار کاهش یافت و در پی آن استقبال گسترده‌ای برای خرید ملک در ترکیه به عمل آمد.
 
مدیر کل ثبت اسناد و کاداستر ترکیه اذعان داشت: تاکنون اتباع خارجی در ترکیه 15 هزار و 814 قطعه زمین و باغ، 213 هزار و 308 واحد مسکونی، مغازه و دفتر کار خریداری کرده‌اند.
 
در سال جاری در ترکیه به ارزش 18 میلیارد و 478 میلیون و 509 هزار و 431 لیر ملک و مستغلات به اتباع خارجی به فروش رسیده‌است.
 
تعداد خانه‌های فروخته شده به خارجی‌ها در سراسر کشور در 10 ماه سال جاری 31 هزار و 423 باب بوده که 65.2 درصد از آنها متعلق به استانبول و آنتالیا بوده‌اند.
 
خارجی‌ها طی این مدت 14 هزار و 424 واحد مسکونی در استانبول و 6 هزار و 53 واحد نیز در آنتالیا خریده‌اند.
 
ایرانیان در صدر خریداران ملک در ترکیه
 
پس از استانبول و آنتالیا ، آنکارا با 2 هزار و 176، بورسا هزار و 68، یالووا هزار و 8 ، مرسین 994، ازمیر 994، سامسون 698، ساکاریا با 678 و موغلا 613 واحد در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.
 
بالاترین میزان فروش در استانبول در ماه اکتبر 2 هزار و 458 واحد بوده و در آنتالیا نیز ماه سپتامبر بیشترین تعداد مسکن به شهروندان خارجی با هزار و 18 واحد فروخته شد.
 
خریداران خارجی ملک در استانبول غالبا از کشورهای ایران، عراق، افغانستان، چین و یمن بودند.
 
بیشترین خریداران زمین در ترکیه را آلمانی‌ها تشکیل می‌دهند.
 
پس از آلمان، اتباع عراق، افغانستان، انگلیس و ایران به ترتیب بیشترین خریداران زمین در ترکیه بودند.
منبع: عصر ایران برچسب ها: ایرانیات ، ترکیه ، ناطقان ، ملک ، خارجی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ایرانیات ترکیه ناطقان ملک خارجی اتباع خارجی واحد مسکونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۱۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران رکن تولید هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر ناظمی عصر امروز در جلسه کمیسیون کارگری شهرستان رزن گفت: به منظور حمایت و تلاش در جهت رفع مشکلات کارگران مصمم هستیم.

ناظمی افزود؛ برای حمایت از کارگران، تشدید اجرای طرح طرد اتباع خارجی از شهرستان با توجه به ممنوعیت به کار گیری اتباع خارجی در شهرستان رزن از جمله مباحث مهمی است که خود را موظف به رعایت آن می‌دانیم.

وی به نقش یک کارگر ماهر و باروحیه و پُرانگیزه، در جهش تولید، این نقش را انکارناکردنی و غیر قابل انکار دانست و گفت مدیریت اداره تأمین اجتماعی شهرستان برای کارگران شهرستان رزن جلسات آموزشی را برنامه ریزی و آموزش کارگران در حوزه بیمه را عملیاتی کند.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار شهرستان رزن اضافه کرد؛ وظیفه کارفرمایان است شرایط ایمنی و بهداشت محیط کار را برای کارگران در بالاترین درجه تأمین کنند و همچنین از کارفرمایان خواست تا نسبت به تجلیل از کارگران نمونه در طول سال اقدام کنند.

کد خبر 6090311

دیگر خبرها

  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • کارگران رکن تولید هستند
  • اجلاس بین المجالس قدس در استانبول ترکیه
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • ممنوعیت عقد قرارداد مسکن با اتباع غیر مجاز
  • فتحیه کجاست؟ راهنمای سفر به فتحیه
  • ◄ درآمدهای حیرت آور فرودگاه استانبول برای اقتصاد ترکیه
  • ریزگردها به ترکیه رسیدند
  • غرب ترکیه در محاصره ریزگردها