Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج یک تحقیق علمی جدید در واشنگتن نشان می‌دهد کسانی که به صورت خفیف یا بدون علامت به کرونا مبتلا می‌شوند آنتی‌بادی موجود در بدن آن‌ها می‌تواند تا پایان عمرشان از آن‌ها در برابر این بیماری محافظت کند.

به گزارش برنا؛ رویترز نوشت: «نتایج یافته‌های جدید یک تحقیق علمی از سوی تیمی از محققان دانشگاه واشنگتن آمریکا روز گذشته (۲۴ مه ۲۰۲۱) در نشریه علمی نیچر منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس یافته‌های این تحقیق با وجودی که پیش‌تر گمان برده می‌شد ایمنی پس از ابتلا به کرونای خفیف تنها چند ماه دوام دارد، اما تحقیق جدید شواهدی به دست آورده که حاکی از ایمنی طولانی‌مدت افراد مبتلا به نوع خفیف یا بدون علامت ویروس کروناست.

دکتر «علی البدی» یکی از اعضای تیم تحقیق دانشگاه واشنگتن در این زمینه گفت: «پاییز گذشته گزارش‌هایی وجود داشت که آنتی‌بادی‌ها پس از آلوده‌شدن به ویروس عامل بیماری کووید-۱۹ به سرعت از بین می‌روند و این تفسیر وجود داشت که ایمنی پس از ابتلا به کرونا طولانی‌مدت نیست. اما این برداشتی غلط از داده‌ها است. پایین‌آمدن سطح آنتی‌بادی پس از عفونت حاد طبیعی است و به صفر نمی‌رسد. سلول‌های تولیدکنندۀ آنتی‌بادی با وجود کاهش آنتی‌بادی در سطح خون در بدن افراد مبتلاشده می‌مانند. ما سلول‌های تولیدکننده آنتی‌بادی را در افرادی یافتیم که ۱۱ ماه از بیماری آن‌ها گذشته بود. این سلول‌ها تا پایان عمر افراد در بدن آن‌ها می‌مانند و آنتی‌بادی تولید می‌کنند و این شواهدی محکم برای مصونیت طولانی‌مدت است.

او افزود: «در طی یک عفونت ویروسی سلول‌های ایمنی تولیدکننده آنتی‌بادی به‌سرعت تکثیر شده و در خون گردش می‌کنند و باعث افزایش سطح آنتی‌بادی در بدن می‌شوند. با برطرف‌شدن عفونت، بیشتر این سلول‌ها از بین می‌روند و سطح آنتی‌بادی خون کاهش می‌یابد، اما جمعیت کوچکی از سلول‌های تولیدکننده آنتی‌بادی به نام «سلول‌های پلاسمای طولانی‌مدت» به مغز استخوان مهاجرت کرده و در آن مستقر می‌شوند؛ جایی که آن‌ها به طور مداوم سطح پایین آنتی‌بادی را در جریان خون ترشح می‌کنند تا از بدن در برابر مواجهه احتمالی دوباره با ویروس محافظت کنند.»

این تحقیق جدید نشان می‌دهد افرادی که کرونای خفیف یا بدون علامت گرفته‌اند احتمال آلوده‌شدن دوباره آن‌ها به این ویروس بسیار کمتر از حد تصور گذشته است.

تحقیق این تیم روی ۷۷ داوطلبی بوده که پیشتر به ویروس کرونا خفیف مبتلا شده بودند و تنها ۶ نفر از آن‌ها در بیمارستان بستری شده بودند. در این تحقیق در فواصل ۳ ماهه سطح آنتی‌بادی ویروس در خون افراد داوطلب مورد بررسی قرار گرفته است.

در کنار آزمایش‌های خون تیم تحقیق در فواصل ۷ ماه پس از بهبودی تیم داوطلب، از ۱۸ نفر از آن‌ها نمونه مغز استخوان گرفتند و از ۵ نفر از این افراد دوباره پس از ۴ ماه نمونه دوم مغز استخوان گرفته شد.

دانشمندان تیم تحقیق همچنین از ۱۱ نفر از افرادی که به ویروس کرونا مبتلا نشده بودند نیز نمونه مغز استخوان گرفته و نتایج یافته‌ها را با یکدیگر مقایسه کرده است. در این مقایسه دانشمندان تیم تحقیق در نمونه مغز استخوان ۱۵ نفر از ۱۹ داوطلب سلول تولیدکننده آنتی‌بادی ویروس کرونا یافتند. این سلول‌ها همچنین در نمونه‌گیری از ۵ داوطلبی که نمونه دوم آزمایش مغز استخوان نیز داده بودند مشاهده شد.

تیم تحقیق در نمونه مغز استخوان هیچ یک از ۱۱ داوطلبی که پیشتر به کرونا مبتلا نشده بودند، سلول آنتی‌بادی‌ساز کرونا مشاهده نکردند.

دکتر «علی البدی» در این باره می‌گوید: «افرادی که کرونای خفیف می‌گیرند در اغلب موارد دو تا سه هفته پس از عفونت، ویروس از بدن آن‌ها پاک می‌شود؛ بنابراین ۷ یا ۱۱ ماه پس از عفونت هیچ ویروسی قادر به دورزدن ایمنی فعال بدن نخواهد بود و سلول‌های آنتی‌بادی‌ساز تقسیم نمی‌شوند. آن‌ها به آرامی در مغز استخوان نشسته و آنتی‌بادی ترشح می‌کنند. آن‌ها از زمان برطرف‌شدن عفونت به صورت نامحدودی این کار را می‌کنند.»

محققان معتقدند افرادی که آلوده شده و علایمی نداشته‌اند یا علایم آن‌ها خفیف بوده در برابر ویروس کرونا مصونیت طولانی‌مدت - احتمالا به اندازۀ طول عمرشان - خواهند داشت. این نظریه را، اما هنوز نمی‌توان به افرادی که به عفونت شدید ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، تعمیم داد.»

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: واشنگتن ویروس مغز مهاجرت بیمارستان کرونا نمونه مغز استخوان سطح آنتی بادی کرونای خفیف ویروس کرونا کرونا مبتلا بدون علامت طولانی مدت شده بودند تیم تحقیق سلول ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۱۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا در کانال تلگرامی خود نوشت:

حضرات بزرگان محترم روحانیت

سلام علیکم

تصور می‌شد، عملیات "وعده صادق" علیه رژیم‌صهیونیستی و نیز آغاز مجدد فعالیت گشت‌ارشاد( با نام جدید طرح نور) بتواند اتفاق پیش‌آمده در یکی دوماه اخیر در باره جناب آقای کاظم‌صدیقی را به محاق ببرد و به فراموش بسپارد.

گواهی می‌دهم هر روز با افراد متعددی در خیابانها، فروشگاهها ، وسایل نقلیه بخصوص مترو مواجه می‌شوم که درباره دو سه موضوع اظهارنظر یا پرسش می‌کنند. این بدان معناست که قضیه از نگاه افکارعمومی نه تنها تمام نشده، بلکه چون شفافیت کامل در آن صورت نگرفته، فضایی از بدبینی را حفظ کرده است.

به عنوان یک علاقمند به روحانیت و معتقد به حفظ شان و جایگاه آن و مهمتر بازگشت مرجعیت این طبقه برای مردم، انتظار دارم موضوع آقای صدیقی استخوان لای زخم نماند. اگر رفتار او صحیح،قابل دفاع و بدون خدشه است، صراحتا اعلام و ابهامات جامعه برطرف شود. در غیراین صورت، توقع جامعه مبنی بر برخورد بدون تبعیض با ایشان عملی گردد.

توجه به عبارت مشهور "حسنات الابرار، سیئات المقربین" اقتضا دارد که مواجهه با اشتباهات کوچک عناصری که تابلو نظام به شمار می روند، سخت باشد تا امید و اطمینان مردم افزایش یابد.

متاسفانه حضور آقای صدیقی در نمازجمعه و توجیهات طلبکارانه‌ای که در برابر شائبه ها بیان داشت، سوءتفاهم‌های موجود را افزایش داد و بیم آن می رود این دمل چرکین سربسته بماند و بعدها خدای ناکرده عواقبش دامنگیر همه روحانیت( که قطعا بسیاری از آنها از آن دفاع نمی‌کنند) شود. د

آنچه نوشته شد صرفا گزارشی از حرفهای شفاف مردم کوچه و بازار است. چشم بستن برواقعیت، واقعیت را از بین نمی برد بلکه دیر یا زود، روی تلخ خود را نشان می دهد.

والامر الیکم

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900553

دیگر خبرها

  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • مشاغل بدون آسیب شناختی کدامند؟
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین تره بار
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد