Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@18:35:41 GMT

افزایش دما و مصرف زیاد دلیل قطعی برق در یزد اعلام شد

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۳۱۸۸۷

افزایش دما و مصرف زیاد دلیل قطعی برق در یزد اعلام شد

محمد فراتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افرود:براساس اعلام شرکت توانیر به دلیل افزایش دمای هوا و افزایش مصرف برق و همچنین کاهش میزان بارش ها و کم شدن میزان تولید نیروگاه های برق آبی کشور، خاموشی های پراکنده در برخی مناطق استان اعمال شد.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد انرژی مصرفی استان مربوط به بخش صنعت و کشاورزی است، افزود: وزارت نیرو با این ۲ بخش، تفاهم نامه‌های انعقاد کرد تا در صورت تعدیل و مدیریت مصرف در ساعت اوج مصرف مشمول پاداش شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارکرد: سهمیه‌هایی از طرف وزارت نیرو به استان‌ها و شرکت‌های توزیع برق داده شد و سهمیه یزد ۷۵۰ مگاوات است.

فراتی خاطر نشان کرد: اگر مشترکان اداری، خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی زیر ۱۰ درصد برنامه‌های مدیریت مصرف را اجرا کنند و استان زیر سطح سهمیه تعیین شده قرار گیرد، مشمول برنامه‌های مدیریت بار اضطراری نیرو قرار نمی گیرد و برق قطع نمی‌شود.

وی  ادامه داد: مشترکان صنعتی با جابه جایی نوبت کاری می تواند ۱۰ تا ۱۵ درصد در مدیریت مصرف برق نقش داشته باشند. 

معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق یزد اظهار کرد: برنامه‌های احتمال خاموشی در سایت شرکت توزیع برق بارگذاری شده است.

وی با اشاره به تاثیر مصرف رمز ارزها بر مصرف برق گفت: رمز ارزها یک مساله جدی در مصرف است و دستگاه‌ های ماینر بخشی از انرژی را به صورت یکنواخت در طول روز مصرف می‌کنند.

فراتی تصریح کرد: قرار شد که فعالیت مراکز قانونی تولید ارز دیجیتال از اول خرداد ماه به دلیل کنترل پیک بار مصرف برق متوقف شود.

وی از مردم خواست در صورت اطلاع از مزرعه‌های ارز دیجیتال غیرقانونی مورد را به سامانه ۱۲۱ اطلاع دهند.

وی استفاده از کولر گازی را از دیگر دلایل افزایش برق در استان بیان کرد و گفت: در برخی منازل شهروندان از ۲ تا سه دستگاه کولر گازی استفاده می کنند و این موجب افزایش برق می شود چون که هر کولر گازی چهار تا پنج برابر کولر آبی برق مصرف می کنند. 

وی اضافه کرد: خاموشی احتمالی در بخش صنعتی و کشاورزی اعمال می شود و اگر در بخش خانگی قطعی برق رخ دهد ناشی از مشکل شبکه انتقال و وزش توفان و باد است. 

فراتی پیک بار مصرف برق استان را ۷۵۰ مگاوات بیان کرد و از شهروندان خواست  از وسایل برقی در زمان اوج مصرف برق استفاده نکنند. 

تعداد مشترکان برق خانگی استان یزد  ۵۶۷ هزار مشترک، بخش صنعت ۱۲ هزار مشترک، بخش اداری ۲۲ هزار مشترک و ۱۰ هزار و ۶۰۰ مشترک نیز در بخش کشاورزی اعلام شده است.

برچسب‌ها انرژی برق یزد قطعی برق وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی برق یزد قطعی برق انرژی برق یزد قطعی برق وزارت نیرو اخبار کنکور مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۱۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو ناصر اسکندری در همایش سراسری مدیران نیروگاه‌های کشور با وزیر نیرو با اشاره به اینکه بیش از ۹۲ درصد برق کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تأمین می‌شود، افزود: ضریب آمادگی تولید برق نیروگاه‌های حرارتی در تابستان سال گذشته در حالی به ۹۸ درصد رسیده است که میانگین جهانی این رقم در حدود ۹۵ درصد است و در تلاشیم امسال نیز نیروگاه‌های حرارتی را با آمادگی بالایی در مدار تولید داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه راندمان نیروگاه‌های حرارتی در پایان سال گذشته با افزایش دو دهم درصدی به ۳۹.۳ درصد رسیده است، ادامه داد: در سال گذشته سوخت مصرفی نیروگاه‌ها در حالی ۲.۹۱ درصد افزایش یافته که میزان تولید برق این واحدها به دلیل افزایش راندمان نیروگاه‌ها بیش از این رقم بوده است.

اسکندری یادآور شد: تنها در مدت زمان فعالیت دولت سیزدهم ۱۴ واحد بخار سیکل‌ترکیبی جدید به ظرفیت دو هزار و ۱۷۱ مگاوات بدون مصرف سوخت جدید وارد مدار شده است که از محل احداث این واحدها سالانه ۳.۲ میلیارد مترمکعب در مصرف سوخت نیروگاه‌ها صرفه‌جویی شده و شاهد رشد راندمان نیروگاه‌های حرارتی کشور هستیم.

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی در ابتدای امسال ۲.۹ درصد افزایش یافته است، گفت: روند افزایش نیاز مصرف در ابتدای امسال رشد ۵.۵ درصدی داشته و با توجه به اینکه در سال جدید نیاز مصرف برق کشور رشد شتابانی دارد، باید آمادگی بیشتری برای تولید برق مورد نیاز مشترکان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امسال قابلیت تولید در نیروگاه‌های حرارتی را باید به ۵۲ هزار مگاوات برسانیم، اضافه کرد: این رقم از طریق پروژه‌های جدید نیروگاهی، طرح‌های رفع محدودیت و افزایش آمادگی در نیروگاه‌های مختلف ایجاد خواهد شد که در همین راستا از مهرماه سال گذشته حدود ۱۰۴ هزار مگاوات برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی به منظور افزایش آمادگی این واحدها برای تولید برق پایدار و مطمئن در پیک تابستان امسال در دستور کار قرار گرفته است.

اسکندری ادامه داد: در حال حاضر ۹۲ درصد از فعالیت‌های پیش‌بینی شده در این بخش مطابق برنامه آغاز شده و بیش از ۹۸ درصد از برنامه‌های تعمیراتی شروع شده نیز به پایان رسیده است و تا چند روز آینده با اتمام برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی سراسر کشور این واحدها آماده تولید برق مورد نیاز مشترکان در پیک تابستان امسال خواهند بود.

کد خبر 6094611 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد
  • برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد
  • افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد؟ /پاسخ سخنگوی دولت
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • فشار خون بالا را این گونه کنترل کنید
  • افشای راز زن دوم مرد میانسال بعد از مرگش
  • بهترین روش تمیز کردن شوره و رسوب کولر
  • افشای راز ازدواج دوم مرد میانسال بعد از مرگ
  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند