Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان از نیاز 83 روستای این استان به آبرسانی سیار در تابستان امسال خبر داد.

محمد طاهری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به کمبود محسوس منابع آبی و کاهش جدی بارندگی‌ها در سال آبی جاری، چاره‌ای جز آبرسانی از طریق تانکر و ماشین‌های سیار برای آبرسانی به این روستاها نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه عمده این روستاها در مناطق کویری هستند افزود: از هم‌اکنون برای آبرسانی سیار به این روستاها برنامه‌ریزی شده است.

مدیرعامل آبفا استان سمنان وعده داد: با تلاش مسوولان در دوره پیک مصرفدر تابستان پیش رو، آب با کیفیتی از طریق آبرسانی سیار به دست روستاییان این استان برسد.

طاهری از کاهش قابل توجه بارندگی‌ها در این استان خبر داد و خاطرنشان کرد:میزان بارش‌ها در استان سمنان در سال زراعی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹  در مقایسه با مدت مشابه دوره زمانی میان مدت ۴۰ درصد کاهش یافته است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان با اشاره به نیاز آبفای استان به ماشین آلات حمل آب اظهار کرد: نیاز است تا از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی استان برای آبرسانی با تانکر به این روستا در زمان ‌پیک مصرف استفاده شود.

وی با اشاره به کمبود منابع آبی در این استان از بهره‌گیری از آب‌های نامتعارف برای برخی مصارف غیرشرب به عنوان یک ضرورت نام برد گفت: طرح پساب شهری در چند شهر استان و از جمله در مرکز استان در حال اجرا است.

وی با اشاره به اجرایی شدن طرح فاضلاب شهری سمنان اضافه کرد: در همین راستا تاکنون۵۰ درصد طرح پساب سمنان در گام اجرایی قرار گرفته است.

طاهری با بیان اینکه تاکنون۴۲ هزار انشعاب در سمنان انجام شده تصریح کرد: باید دومدل تصفیه خانه برای پساب شهری سمنان انجام شود. ضمن اینکه تصفیه‌خانه کنونی هم باید ارتقاء یابد.

وی بر لزوم مدیریت مصرف بهعنوان یک ضرورت برای عبور از دوره پیک مصرف نام برد و گفت: همکاری شهروندان، صرفه‌جویی بهینه و مدیریت مصرف می‌تواند ما را در مدیریت بهتر کم‌آبی در تابستان امسال یاری کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آبرساني سيار آب و فاضلاب استان سمنان آبرسانی سیار استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۱۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب با صرف بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار به روستای توانه در نهاوند رسید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فرهاد بختیاری‌فر افزود: در راستای تامین آب شرب این روستا به عنوان یک نیاز ضروری و اساسی؛ حفاری و تجهیز چاه به عمق ۹۰ متر، ساخت اتاقک چاه، اجرای خط لوله انتقال آب به طول ۱۸۰۰ متر و تهیه و اجرای ۲۰ کیلوولت خط برق چاه، انجام شده است.

او با بیان اینکه آبرسانی به روستای توانه از پروژه‌های جهاد آبرسانی در استان همدان است که با جدیت و به شکل مستمر و جهادی دنبال می‌شود، تاکید کرد: اقدامات مذکور با همکاری قرارگاه بسیج سازندگی امام حسن مجتبی (ع) اجرا شده است تا آب شرب سالم و کافی در اختیار مردم شریف این روستا قرار بگیرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: تجهیز، راه اندازی و وارد مدار کردن چاه مذکور با بیش از ۴۰ میلیارد ریال انجام شده و با وارد مدار شدن این چاه، مشکل آب روستا با جمعیتی حدود چهارهزار نفر برطرف شد.

دیگر خبرها

  • تکمیل سد «دیورش» رودبار نیازمند اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی است
  • آبرسانی به ۵۱۱ روستای فاقد آب شُرب سالم در کرمانشاه ظرف ۳ سال
  • رفع مشکل کمبود آب شرب روستای میرآباد مازول نیشابور
  • آبرسانی به روستای محروم و صعب العبور دره دول
  • آب به روستای توانه در نهاوند رسید
  • طرح جهاد آبرسانی برای ۱۹۸ روستای استان مرکزی
  • آبرسانی بسیج سازندگی به ۵۰۸ روستای استان اردبیل + فیلم
  • آب با صرف بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار به روستای توانه در نهاوند رسید
  • آبرسانی به دهدشت غربی نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان
  • بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد