Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@07:38:52 GMT

کاداستر بهترین محافظ اراضی ملی است

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۳۲۱۵۵

کاداستر بهترین محافظ اراضی ملی است

سرهنگ رضا مهدیون روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه اراضی ملی از اموال عمومی و متعلق به تک‌تک شهروندان است، افزود: این مهم، باید در راستای منافع عامه و برخورداری همگانی، مورد توجه قرار گیرد.

وی به پدیده تصرف سودجویانه اراضی ملی و منابع طبیعی و جولان عناصر فرصت طلب که به بهای سوداگری، جنگل ها و مراتع، کرانه رودها، درختان و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را تخریب کرده و مبادرت به ساخت و ساز و تصرفات مالکانه می کنند، هم اشاره کرد و افزود: تصرف اراضی ملی زخمی کهنه و فرسایشی است که در سالهای اخیر عمیق‏تر و وسیع‏تر شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، با بیان اینکه استان زنجان نیز با مساحت اراضی ملی بیش از یک میلیون هکتار، دربرخورد با این پدیده شوم، مستثنی نبوده است، گفت: این مواهب خدادادی، همواره با عوامل تخریب و تصرف، ورود دام غیرمجاز، آتش سوزی، قاچاق چوب و ... در معرض تهدید است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در پیشگیری از تصرفات اراضی ملی و تاکید به وزارت کشاورزی و منابع طبیعی، جهت جلوگیری از توسعه دایره غصب و تصرف نابجا و غلط اراضی ملی افزود: به منظور پیشگیری و به حداقل رساندن خسارت ناشی از عوامل تخریب و تصرف و اتخاذ تدابیر لازم، اطاعت از فرامین رهبری، در راس امور بوده و سرلوحه ماموریت‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان،  به‌ویژه یگان حفاظت این اداره کل قرار گرفته است.

فصل جدیدی در برخورد با زمین‌خواری و متخلفان حوزه  اراضی ملی در استان گشوده شده است  

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، با تاکید بر اینکه اجازه هیچگونه تخریب، تصرف و تعرض به اراضی ملی و منابع طبیعی داده نمی‌شود، گفت: با راه‌اندازی و هدفمند کردن گشت‌های موتوری و خودرویی در سطح استان، برنامه ریزی برای راه‌اندازی گشت‌های تلفیقی با یگان‌های حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن، امور اراضی و محیط زیست و تلاش در جهت ایجاد مانیتورینگ و پایش تصویری، فصل جدیدی در برخورد با زمین‌خواری و متخلفان حوزه تخریب و تصرف اراضی ملی در استان، گشوده شده است.

وی اظهار داشت: با تعامل و همکاری مراجع قضایی استان با مجرمان و متخلفان در این حوزه، طبق قانون به‌ شدت برخورد می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، با بیان اینکه سازمان‌های مردم ‌نهاد نیز در راستای افزایش سطح آگاهی و اطلاعات مردم، نقش مهمی دارند افزود: سمن ها نیز می‌توانند با اجرای برنامه‌های مختلف مردم را نسبت به حفاظت از منابع طبیعی حساس کرده و ما را در این مسئولیت خطیر یاری کنند.

وی اجرای طرح کاداستر اراضی را یکی از از راههای پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی برشمرد و گفت: تکمیل طرح کاداستر، فهرست نقشه‌برداری ثبتی است که ارزش حقوقی داشته باشد و بتوان بر اساس مرزهای آن، سند مالکیت  که منبع اصلی داده ها در اختلافات و دعاوی بین مالکان زمین است، صادر کرد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان تاکید کرد: این طرح هم اکنون در حال اجرا است.

این مسئول در پایان از مردم طبیعت دوست استان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی، قطع درختان جنگلی، حمل بدون مجوز چوب و آتش سوزی مراتع موارد را از طریق تلفن‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع دهند.            

برچسب‌ها مراتع جنگل دام و طيور تصرف اراضی زنجان منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مراتع جنگل دام و طيور مراتع جنگل دام و طيور تصرف اراضی زنجان منابع طبیعی اخبار کنکور تصرف اراضی ملی تخریب و تصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۲۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۲۶ هزار مترمربعی اراضی ملی در خوزستان

فرمانده یگان حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از رفع تصرف اراضی ملی واقع در استان به مساحت بیش از ۱۲۶ هزار مترمربع و به ارزش بیش از سه هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز،سرهنگ فریدون عبادی گفت: در فروردین امسال، 53 مورد رفع تصرف اراضی ملی و دولتی در خوزستان با درایت نیروهای یگان حفاظت اراضی انجام و این اراضی به بیت المال بازگردانده شد.

وی افزود: با تلاش و همت کارکنان این فرماندهی و پشتیبانی عوامل انتظامی این میزان رفع تصرف در شهرهای استان اجرا و اقدامات لازم به عمل آمد.

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان خوزستان بیان کرد: عوامل یگان حفاظت اراضی استان با قاطعیت تمام، مقابل افراد سودجو و فرصت‌طلب ایستاده و دست متجاوزان به اموال عمومی و بیت‌المال را کوتاه می‌کنند و همچنین به‌ صورت مستمر و شبانه‌روزی، تحرکات احتمالی در اراضی دولتی و ملی استان را رصد کرده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، موضوع را مورد بررسی و پیگرد قضایی قرار می‌دهد.

عبادی از همکاری مقام قضایی و همراهی مقامات انتظامی استان در مبارزه با زمین خواری و حفظ حقوق بیت المال تقدیر و تشکر کرد.

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان خوزستان تلاش‌های یگان حفاظت اراضی اداره کل را در تعامل با اداره حقوقی در این مسیر موثر و پیشرو خواند و از دقت و تیزهوشی روسای ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌ها قدردانی به عمل آورد.

سرهنگ عبادی از شهروندان خواست تا مشاهدات خود را از موارد زمین خواری به شماره پیامکی 30041735 اعلام کنند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۱۲۶ هزار مترمربعی اراضی ملی در خوزستان
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه