Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر فرشیدی با بیان اینکه گونه آفریقایی کرونا در منطقه کوشکنار و روستای بهده در پارسیان شناسایی شد که منشاء آن از خارج کشور بود و به بیش از ۴۰ مورد ابتلا نیز رسید اما با قرنطینه کنترل شد، گفت: کرونای هندی نیز در میناب هندی مشاهده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، دکتر « حسین فرشیدی » در گفتگویی خبری با اشاره به روند افزایشی شیوع کرونا در استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان و تا حدودی بوشهر، اظهار کرد: اکنون از هشت شهرستان قرمز کشور، پنج شهرستان در هرمزگان و سه شهرستان دیگر نیز در استان‌های مجاور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با یادآوری وضعیت آبی بیشتر شهرستان های هرمزگان و فعالیت اصناف در بهمن و اسفندماه پارسال، افزود: انتظار می‌رفت که در در فروردین ماه محدودیت‌ها به علت روند افزایشی شیوع کرونا بیشتر شود که این گونه نشد و باز هم در استان شرایط کنترل شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با ذکر این نکته که اکنون دیگر مردم شرایط را می شناسند و همکاری مردم رکن اساسی در کنترل و مدیریت بیماری کرونا است، عنوان کرد: ما باید شیوه نامه‌ها را بنویسیم و مشخص کنیم اما این مردم هستند که باید رعایت کنند.

 

وی تصریح کرد:  گرچه ممکن است به علت طولانی شدن زمان همه گیری بیماری، مردم خسته شده باشند اما نباید فراموش کرد که کادر بهداشت و درمان نیز خسته است.

 

به گفته فرشیدی؛ حتی در ماه مبارک رمضان نیز آمار‌های کرونایی چه از نظر بستری و شمار بیماران و چه از نظر فوتی‌ها، نسبت به آمار کشوری بهتر بود، اما متأسفانه از عید فطر مشکلات ما بیشتر شد.

 

وی افزود: متأسفانه در بسیاری از روستا‌ها نماز عید با سهل انگاری در رعیات شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد و در برخی برنامه‌های عید نیز شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت نشد؛ حتی مشاهده می‌شد که ماسک نمی‌زدند شماری از افراد.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: در کنار این موضوع، دو شاخص مهم در این اوج گیری کرونا داریم که اگر دقت کنیم، پارسال نیز در خرداد ماه و پس از عید فطر، هرمزگان بر خلاف سراسر کشور روند افزایشی داشت؛ آن موقع گمان می‌شد گرم شدن هوا وضعیت را بهتر کند که این گونه نشد.

 

وی گفت: اکنون نیز دوباره در خرداد ماه این موضوع دارد تکرار می‌شود؛ با این تفاوت که خرداد پارسال موارد مثبت روزانه ما سی و چهل نفر بود؛ اما اکنون موارد مثبت روزانه ما چهارصد و پانصد نفر است و دو روز پیش ما در ۲۴ساعت با یک رکوردشکنی، بیش از ۷۰۰مورد مثبت شناسایی کردیم و این یعنی تعداد بیشتری نیز مبتلا بوده اند که شناسایی نشده اند.

 

فرشیدی افزود: اکنون با شیوع خانوادگی کرونا مواجه هستیم، به طوری که یک جوان در جا‌های عمومی حضور می‌یابد، بیمار می‌شود و ممکن است علامت نداشته باشد و همه اعضای خانواده را مبتلاء کند و وقتی سالمندی از این خانواده بستری می‌شود، این خوشه شناسایی می‌شود.

 

وی اضافه کرد: وقتی از خانه بیرون می‌رویم، یعنی امکان ابتلاء، حتی برای امتحان‌های حضوری دانش آموزان نیز خطر شیوع وجود دارد و خانواده‌ها باید کاملاً مراقب باشند به ویژه که اکنون گونه غالب ویروس کرونا در هرمزگان گونه انگلیسی است که قدرت واگیرداری بسیار بیشتری دارد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه در غرب استان شهرستان پارسیان، منطقه کوشکنار و روستای بهده گونه آفریقایی شناسایی شد که منشاء آن از خارج کشور بود و به بیش از ۴۰ مورد ابتلا نیز رسید اما با قرنطینه کنترل شد، افزود: در میناب نیز گونه کرونای هندی مشاهده شد آن هم در شرایطی که شرق استان با افزایش موارد مثبت مواجه بود.

 

وی تصریح کرد: گونه‌های جهش یافته کرونا پر خطر است و ما دیدیم که گونه انگلیسی نظام سلامت انگلیس را فلج کرد و گونه‌های آفریقایی و هندی نیز سرایت پذیری بالایی دارند و این نگرانی وجود دارد که شاید گونه‌های جهش یافته در برابر واکسن نیز مقاوم باشند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه هرمزگان یک ایران کوچک است، عنوان کرد: با رفت و آمد زیاد هموطنان به استان که فقط روزانه هشتاد پرواز ورودی و خروجی به فرودگاه‌های استان داریم و به نظر من باید همه پرواز‌های ورودی به استان متوقف شود؛ اما این امر نشدنی است پس باید همه مسافرانی که به استان وارد می‌شوند، دو هفته قرنطینه شوند یا حداقل مسافران پرواز‌ها آزمایش پی سی آر کرونا بدهند.

 

فرشیدی خاطرنشان کرد: وقتی مسافری از شهر قرمز استان خارج می‌شود، باید در مقصد قرنطینه شود و اگر این موارد و مراقبت‌ها رعایت نشود در شرایطی که بیشتر استان‌ها چهارمین مرحله اوج گیری شیوع کرونا را پشت سر گذاشته اند، استان هرمزگان دروازه ورود کشور به پنجمین اوج گیری شیوع کرونا می‌شود.

 

وی گفت: اگر همین طور رفت و آمد‌های بین استانی ادامه داشته باشد، مطمئناً شیوع کرونا نیز همچنان ادامه خواهد یافت.

 

 

پایان پیام/711

منبع: شبستان

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان کرونا انتخابات شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۲۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد

دبیر ستاد انتخابات استان زنجان کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم انتخابات را اعلام کرد و گفت: تبلیغات از پنجشنبه این هفته آغاز می‌شود.

ولی‌الله رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: انتخابات در حوزه انتخابیه زنجان و طارم و خدابنده به دور دوم کشیده شده است.

وی افزود: در همین راستا همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو حوزه فراهم شده است.

دبیر ستاد انتخابات استان زنجان گفت: کد انتخاباتی کاندیداها به آنها اعلام شده و بر این اساس در حوزه انتخابیه زنجان و طارم کدهای انتخاباتی محمد اسماعیلی و نبی‌الله محمدی به ترتیب ۱۱ و ۲۲ است.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه انتخابیه خدابنده نیز کدهای انتخاباتی احمد بیگدلی و سعید رفیعی به ترتیب ۱۱ و ۲۲ است.

رحیمی با بیان اینکه تدابیر برگزاری مرحله دوم انتخابات در زمینه‌های فنی، اجرایی و پشتیبانی مورد بررسی مجدد قرار گرفته است، افزود: با هدف اجرای هرچه مطلوب‌تر انتخابات در دور دوم، تدابیر لازم پیش‌بینی شده است، گفت: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه‌ها همچون دور نخست نیمه الکترونیک برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان از ثانیه نخست بامداد روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت تا ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ بیستم اردیبهشت ادامه دارد.

به گزارش ایمنا، ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار در حوزه های انتخابیه (زنجان – طارم) و (خدابنده) مستقر هستند که در حوزه انتخابیه (زنجان – طارم) ۱۹۹ شعبه ثابت و ۱۳۲ صندوق سیار و در حوزه انتخابیه خدابنده ۹۰ شعبه ثابت و ۷۰ صندوق سیار اخذ رای پیش‌بینی شده است.

کد خبر 749251

دیگر خبرها

  • فشار خون بالا را این گونه کنترل کنید
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • تداوم سرکوب دانشجویان در آمریکا؛ ده‌ها دانشجو در دانشگاه ویرجینیا دستگیر شدند
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دانشکده طراحی سوئیس: مبلمان را در بسته بندی به اندازه پیتزا بخرید، در خانه به اندازه واقعی می رسند! (+عکس)