Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس‌جمهور بلاروس در سخنرانی برای قانونگذاران پارلمان، اعضای کمیسیون قانون اساسی و نمایندگان نهادهای عمومی این کشور از تلاش «بدخواهان خارجی و حتی داخلی» برای به زانو درآوردن بلاروس سخن گفت.

الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس روز چهارشنبه (امروز) برای اولین بار به جنجال‌ها و فشارهای اخیر کشورهای غربی علیه بلاروس به دلیل بر زمین نشاندن یک هواپیمای مسافربری در این کشور واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر گزارش «بلتا» خبرگزاری رسمی بلاروس، او در سخنرانی برای قانونگذاران پارلمان، اعضای کمیسیون قانون اساسی و نمایندگان نهادهای عمومی بلاروس گفت، بدخواهان بلاروس از سازماندهی کردن شورش و اغتشاش در کشور به سمت تلاش برای خفه کردن بلاروس رفته‌اند.

رئیس‌جمهور بلاروس هشدار داد: «همانطور که ما پیش بینی می‌کردیم، بدخواهان خارجی و حتی داخلی ما روش‌های حمله به دولت را تغییر داده‌اند».

الکساندر لوکاشنکو افزود: «آنها بسیاری از خطوط قرمز را نقض کرده‌اند و حد و حدود عقل سلیم و اخلاقیات انسانی را عبور کرده‌اند».

اظهارنظر رئیس‌جمهور بلاروس در حالی مطرح شده که آمریکا و متحدان غربی این کشور به بهانه بر زمین نشاندن یک هواپیمای مسافربری فشارها علیه بلاروس را شدت داده‌اند.

پیشتر سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا با اعمال مجموعه‌ای از تحریم‌ها علیه بلاروس موافقت کرده‌اند. از جمله این تحریم‌ها، ممنوعیت استفاده بلاروس از حریم هوایی و فرودگاه‌های اتحادیه اروپا است.

رسانه‌ها  روز یکشنبه گزارش دادند یک فروند «میگ-۲۹» یک هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت «رایان‌ایر» را رهگیری و آن را وادار به فرود اضطراری در فرودگاه مینسک پایتخت بلاروس کرده است.

 مقام‌های بلاروس اعلام کردند که این هواپیما که از آتن عازم ویلنیوس پایتخت لیتوانی بود، مشکوک به تهدید به بمبگذاری بود و جنگنده میگ-۲۹ بلاروس آن را مجبور به فرود اضطراری کرد.

بنا بر گزارش رسانه‌های روسیه، این هواپیما بعد از تقاضای خلبان در زمینه تهدید به بمبگذاری در فرودگاه مینسک فرود اضطراری کرد.

مقام‌ها و رسلنه‌های غربی اما گزارش داده‌اند یکی از مسافران این هواپیما از مخالفان دولت بلاروس و گرداننده یکی از کانال‌های تلگرامی بوده و دلیل فرود هواپیما نیز همین بوده است.

 رئیس‌جمهور بلاروس چندی قبل نیز هشدار داد، دستگاه‌‌های اطلاعاتی روسیه و بلاروس، مراکز سرویس اطلاعاتی آمریکا را در «کی‌یف» پایتخت اوکراین و همچنین نزدیک «ورشو» پایتخت لهستان کشف کرده‌اند.

به گفته الکساندر لوکاشنکو، کشورهای همسایه بلاروس شامل لهستان، اوکراین و لیتوانی ناآرامی بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته در این کشور را سازماندهی کردند.

رئیس‌جمهور بلاروس همچنین بارها در خصوص تحرکات خودروهای زرهی آمریکا و نیروهای ناتو در اطراف مرزهای این کشور هشدار داده و تهدید کرده است در صورت لزوم از ارتش روسیه کمک خواهد گرفت.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: بلاروس الکساندر لوکاشنکو روسیه رئیس جمهور بلاروس ناتو رئیس جمهور بلاروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۲۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم

رئیس جمهور سوئیس عصر یکشنبه به وقت تهران گفت که این کشور ارتش اوکراین را به تجهیزات نظامی برای نبرد با روسیه مجهز نمی‌کند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «اسپوتنیک»، «ویولا آمهرد» رئیس جمهور سوئیس اظهار داشت که علیرغم تلاش برای تصویب قانون اضطراری جهت تعویق وضعیت بی‌طرفی این کشور، سوئیس به اوکراین سلاح نمی‌دهد.

رئیس جمهور سوئیس گفت که او از تصویب احتمالی قانون اضطراری که به سوئیس بی طرف اجازه می‌دهد تسلیحات کی‌یف را تامین کند، حمایت نمی‌کند.

او گفت: «قانون اضطراری تنها در موارد ضروری، به عنوان مثال در طول بحران کووید قابل استفاده است.»

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه انیز گفت که «ایالات متحده و متحدانش خواستار آن هستند که اوکراین از فروپاشی سیستم دفاعی خود جلوگیری و به هر قیمتی شده حمله نیرو‌های روسیه را مهار کند؛ در نتیجه، تلفات روزانه دشمن (کشته و زخمی) در آوریل (ماه گذشته) به ۱۰۰۰ سرباز افزایش یافت».

وی افزود «رژیم کی‌یف اوکراینی‌ها را که تمایلی به جنگ ندارند، به قتلگاه میندازد. مقام‌های اوکراینی بسیج نیرو را در تلاش با هدف جلب لطف اربابان غربی خود برای تداوم کمک مالی و نظامی آن‌ها تشدید می‌کنند».
رئیس اطلاعات نظامی اوکراین اخیراً در مصاحبه‌ای گفتکه احتمالاً وضعیت برای نیرو‌های این کشور که در ماه‌های اخیر با کمبود تجهیزات و تسلیحات مواجه بوده‌اند، به طور پیوسته بدتر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • نمایشگاه کتاب، رویدادی که هم جنگ را دید و هم روزهای قرنطینه را
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس
  • ۸۰۰ روستای خوزستان آسفالت شد
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • ویولا آمهرد: سوئیس به اوکراین تسلیحات نخواهد داد
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • دفاع رئیس جمهور کلمبیا از قطع روابط با رژیم صهیونیستی