Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاظم اولیایی گفت: سازمان خصوصی‌ سازی در حق ورزش و ملت ایران اجحاف می‌ کند

کاظم اولیایی در خصوص خصوصی سازی سرخابی ها صحبت هایی را بیان کرده است.

به گزارش طرفداری، کاظم اولیایی در رابطه با عرضه ۱۰ درصد از سهام سرخابی‌ ها در بازار دوم بورس و قیمت‌گذاری سهام دو باشگاه به میزان گفت:

کاری که آقایان می‌خواهند انجام دهند خصوصی‌سازی نیست، نامش رهاسازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت ورزش کار خودش را کرده و آن را به وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان خصوصی‌سازی محول کرده است. این سازمان بورس است که باید هوشیار باشد که شورای قیمت‌گذاری چکار می‌کند و چه دردسری درست می‌کند. الان دیگر دست وزارت ورزش نیست آن‌ها بر حسب قوانین مجلس سندسازی کرده و تحویل داده‌اند.

او افزود:

سازمان خصوصی‌سازی در حق ورزش و ملت ایران اجحاف می‌کند. در مقررات این سازمان آمده که نوسازی، بازسازی و آماده‌سازی و خصوصی سازی انجام دهد؛ شرکت‌های ورشکسته را در حالت ورشکستگی که واگذار نمی‌کنند! سهامدار که نمی‌آید سهام شرکت ورشکسته را بخرد! مسئله اینجاست که به کمک وزارت ورزش و وزارت اقتصاد و دارایی سندسازی می‌شود و نمی‌آیند بگویند که باشگاه درآمد جاری ندارد، بدهی‌هایش را مشخص نمی‌کنند و نمی‌گویند در آینده چگونه می‌خواهد اداره شود و از کجا می‌خواهد درآمد داشته باشد که اداره شود.

مدیرعامل پیشین استقلال در ادامه گفت:

وقتی سهام می‌فروشند عقل سلیم می‌گوید که خریدار باید برای رسیدن به سود سهام بخرد؛ باشگاهی که ۴۲ سال است به وسیله آقایان به انحراف رفته، ضرر داده و همه می‌دانند که بدهکار است و دخل و خرجش با هم نمی‌خواند، چگونه می‌خواهند به سهام دار وعده بدهند که بیا سهام بخر و سر سال سود ببر؟ آقایان با این اتفاقات یک مشکل اجتماعی و امنیتی را برای دولت‌های آینده پایه ریزی می‌کنند.

اولیایی افزود:

مالیات را طبق قوانین درست پرداخت نکرده‌اند، به بازیکن داخلی و خارجی، بسیاری دیگر بدهکارند. در واقع مقررات فوتبال حرفه‌ای جاری نشده است و باشگاه متضرر شده است، حالا برای جبران مافات و جبران اشتباهات خودشان عده‌ای را به عنوان سهام‌دار بیاورند و درصدی از باشگاه را به آنها بدهند که دردسر‌های باشگاه را به آنها منتقل کنند این عمل غلط است.

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال ادامه داد:

دولت می‌گوید که مجلس فشار می‌آورد ما این کار را انجام دهیم، مجلس هم تا کنون ده نوع واگذاری را برای این دو باشگاه تدبیر کرده است و این روش آخر هم مثل قبلی‌ها غیر کارشناسی بوده است.

اولیایی در پاسخ به این سوال که چگونه ارزش گذاری سهام باشگاه استقلال بین ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ میلیارد و سهام باشگاه پرسپولیس بین ۱۷۰۰ تا ۱۹۰۰ میلیارد تعیین شده است گفت:

ملاک‌های قیمت گذاری در باشگاه‌های ورزشی با شرکت‌های صنعتی فرق می‌کند، ممکن است که کاربری زمین‌های ورزشی استقلال به گونه‌ای باشد که قیمتش ارزان باشد و یک قیمتی برایش گذاشته‌اند که از سرشان باز کنند. مردم به همراه نمایندگان مجلسی که خودشان این دسته گل را به آب داده‌اند باید به قیمت‌گذاری‌ها معترض باشند. نمایندگان مجلس به عنوان نمایندگان مردم باید از حقوق آن‌ها دفاع کنند. اینجا حقوق مردم در حال ضایع شدن است و مجلس هم در حال کمک کردن به این مسئله است!

اولیایی افزود:

مجلسی‌ها کارشناس می‌شوند و کارشناس هم دعوت نمی‌کنند و خودشان را عقل کل می‌دانند در اینجا نقش مجلس در این اشتباه از همه پررنگ‌تر است چرا که دولت طبق نظر مجلس عمل می‌کند. آن‌ها برای رهایی از بدهی انباشته شده و فرار از پاسخگویی امر رهاسازی را انجام می‌دهند. باید مشخص شود قیمت گذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس چگونه انجام شده است؛ مبنا و ملاک قیمت گذاری چه بوده؟ این مسئله به سازمان خصوصی سازی ارتباط دارد و باید از آنها پرسیده شود.

اولیایی در پایان در خصوص بدهی باشگاه‌ها و موانع موجود در مسیر خصوصی سازی سرخابی‌ها گفت:

وقتی به آقایان مسئول می‌گوییم بدهی‌های باشگاه مشخص است و در شرایطی که باشگاه بدهکار است چگونه وارد بورس و خصوصی سازی می‌شوید می‌گویند مدیرعامل باشگاه امضا کرده که باشگاه بدهکار نیست! و مبنای آنها امضای مدیرعامل است! کارمند خودشان را می‌گذارند، صورت جلسه می‌کنند، رییس مجمع هم به عنوان وزیر آنجاست و امضا می‌کند و چند سال بعد که این‌ها رفتند سهام‌دار می‌ماند و امضای کسانی که دیگر نیستند!

اخبار داغ 

تجاوز به لیلا 12 ساله در خانه پدری اش / در تهران رخ داد برترین های قرن با سعید مراغه چیان: حجازی می گفت اگر جرات رشیدی را داشتم، در دنیا بهترین بودم! ورود فردوسی پور به یارکشی های انتخاباتی؛ وزارت ورزش برای عادل! ایرانِ جهانی، قسمت چهارم | یک استارت ضعیف همه را نگران کرد پسر دیکتاتور در سری آ؛ ساعدی قذافی، روزی روزگاری در ایتالیا نیاز اینتر به جمع آوری 80 میلیون یورو از فروش ها؛ احتمال جدایی آنتونیو کونته وجود دارد

منبع: طرفداری

کلیدواژه: سازمان خصوصی کاظم اولیایی خصوصی سازی وزارت ورزش قیمت گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۳۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان خصوصی‌سازی خبر داد: اگر تغییر نام استقلال به استقلالِ خلیج فارس منع قانونی نداشته باشد، مورد موافقت قرار می‌گیرد / فیلم

رئیس سازمان خصوصی‌سازی خبر داد: اگر تغییر نام استقلال به استقلالِ خلیج فارس منع قانونی نداشته باشد، مورد موافقت قرار می‌گیرد / فیلم

دیگر خبرها

  • بدون آرام سازی اقتصاد هیچ کاری انجام نمی شود
  • بدون آرام‌سازی اقتصاد امکان انجام هیچ کاری نیست
  • چراغ سبز تغییر نام باشگاه استقلال تهران
  • واکنش فوری به تغییر نام باشگاه استقلال
  • رئیس سازمان خصوصی‌سازی خبر داد: اگر تغییر نام استقلال به استقلالِ خلیج فارس منع قانونی نداشته باشد، مورد موافقت قرار می‌گیرد / فیلم
  • نحوه واگذاری سهام ترجیحی پرسپولیس مشخص شد
  • اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان
  • اعلام نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • اعلام نحوه واگذاری سهام به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود | تا شایعات هست نباید اصرار بر حضور در نماز جمعه داشت