Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@16:06:47 GMT

کرونا ۹ تن دیگر را در آذربایجان‌غربی قربانی کرد

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۳۳۱۸۳

کرونا ۹ تن دیگر را در آذربایجان‌غربی قربانی کرد

گروه استان‌ها- توجه نکردن به توصیه‌ها و اصول بهداشتی در آذربایجان‌غربی باعث شده است که طی شبانه روز گذشته، ۵۰۵ تن به کرونا مبتلا شده و ۹ بیمار نیز جان خود را از دست دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، توجه نکردن به توصیه‌ها و اصول بهداشتی در آذربایجان‌غربی باعث شده است که طی شبانه روز گذشته، 505 تن به کرونا مبتلا شده و 9 بیمار نیز جان خود را از دست دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دست دادن این تعداد از هم‌وطنان آن هم به دلیل بی‌احتیاطی طی 24 ساعت آمار کمی نیست،  همه‌گیری ویروس کرونا و مطالعات اخیر نشان می‌دهد که کرونا تابع هیچ قانونی نبوده و حتی ممکن است جوانان را با عوارض جدی روبه رو کند.

در شرایط وخیم کرونایی باید بانیان و صاحبان مراسم عروسی یا ختم از برگزاری هرگونه تجمع خودداری کرده و مردم نیز از حضور در مراکز خرید، پارک و سایر مکان‌های پرجمعیت پرهیز کنند چرا که کرونا با هیچ کسی شوخی نداشته و با ظهور کرونا، فصل جدیدی از زندگی توام با درد و سختی نه‌ تنها در کشور ما بلکه برای همه مردم جهان رقم خورد.

متاسفانه در گزارش‌های میدانی مشاهده شده است، بسیاری از کودکان در طول این روزهای کرونایی بدون ماسک بارها برای بازی با دوستان و هم سن و سال‌های خود به کوچه و خیابان رفته یا همراه والدین خود به مراکز عمومی هم‌چون پاساژهای خرید می‌روند و مردم باید آگاه باشند و بدانند که این ویروس توانایی آلوده کردن نوزادان، کودکان، جوانان و به طور کلی همه گروه‌های سنی جامعه را با عوارض مختلف دارد و ویروس کرونا همه افراد را در تمامی طیف‌های سنی تهدید می‌کند.

عملیاتی شدن پایگاه خودرویی واکسیناسیون کرونا در قم/ 4 بیمار مبتلابه کرونای هندی شناسایی شدوضعیت کرونایی استان سمنان رو به بهبود اما شکننده استنتایج یک تحقیق جدید: آنتی‌بادی خون مبتلایان خفیف ویروس کرونا تا پایان عمر باقی می‌ماند!

در حال حاضر با توجه به سیر نسبتا نزولی کرونا در استان برخی محدودیت‌ها مانند محدودیت‌های ترافیکی پا برجا هستند و طبق گفته‌های رییس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌غربی، تردد شبانه در هر وضعیت کرونایی ممنوع بوده و از شهروندان می‌خواهیم که با توجه به وضعیت کرونایی موجود و احتمال شیوع دوباره کرونا از شب نشینی‌ها و دورهمی ها پرهیز کنند.

و با توجه به اینکه در حال حاضر شهرهای ماکو، شوط، خوی، سلماس، ارومیه، نقده، پیرانشهر، مهاباد، میاندوآب، بوکان، تکاب و شاهین دژ در وضعیت نارنجی کرونایی وجود دارد که به همین علت، ورود و خروج به این شهرها ممنوع بوده و متخلفان طبق گفته‌های رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان، هر راننده متخلف در صورت عدم رعایت محدودیت‌های ترافیکی 500 هزار تومان جریمه خواهند شد.

بنابراین عاجزانه از مردم می‌خواهیم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون کرونا با کسی شوخی نداشته و روزانه چندین هزار هم‌وطن بر اثر بی‌احتیاطی گرفتار این ویروس منحوس می‌شوند و  در حال حاضر نیز بهترین راه مقابله با این ویروس خطرناک، ماندن مردم در خانه اعلام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی با ارائه آخرین آمار از کرونا در استان گفت: در شبانه روز گذشته بار دیگر تعداد مبتلایان به بالای 500 نفر رسیده است و بر همین اساس 538 مورد مثبت ابتلاء به ویروس کرونا شناسایی شده‌اند که سبب افزایش تعداد کل مبتلایان به 168 هزار وو 153 نفر شده است.

جواد آقازاده با اشاره به روند کاهش نا‌محسوس تعداد بستری‌ها اظهار داشت: خوشبختانه‌ تعداد بستری‌ها روند کاهشی داشته و 969 بستری سندرم حاد تنفسی، 463 نفر بستری مشکوک و 197 بستری آی‌سی‌یو گزارش شده‌ است.

وی با اذعان به افزایش بستری‌های روزانه در ارومیه و خوی افزود: در شبانه‌روز گذشته تعداد بستری‌ها در دو شهر ارومیه و خوی بار دیگر افزایش یافته است به‌طوری که در ارومیه 86 و در خوی 32 نفر بستری شده‌اند و در کنار این دو شهر، شهرستان بوکان با اختلاف قابل توجهی و با 16 بستری روزانه در جایگاه سومین شهر از نظر بستری روزانه قرار دارد و مابقی شهرستان‌های استان آمارهای کمتری را ثبت کارده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به تک‌رقمی شدن فوتی‌ها در استان تصریح کرد: خوشبختانه تعداد فوتی‌ها در آذربایجان‌غربی کاهش یافته است و بر همین اساس 9 نفر در شبانه‌روز گذشته جان خود را از دست داده‌اند که سه نفر از اهالی هرکدام از شهرهای ارومیه و سلماس و یک نفر هم از اهالی هرکدام از شهرهای خوی، ماکو و نقده بوده‌اند و تعداد کل فوتی‌های آذربایجان‌غربی به چهار هزار و 550 نفر افزایش یافته است.

انتهای پیام/7548/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان غربی آذربایجان غربی شبانه روز گذشته ویروس کرونا بستری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۳۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مردمی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  محمداشرفی در این دیدار با استماع مسائل و موارد مطرح شده از سوی مردم در حوزه های آب و فاضلاب دستورات لازم در هر بخش را صادر کرد.

دیدار مردمی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی  روزهای پنج شنبه هرهفته در محل دفتر مدیر عامل بر گزار می شود.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به متاثرین از آبگرفتی در خوی
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در آذربایجان شرقی
  • پربازدید‌های خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در ۲۴ ساعت گذشته
  • تشکیل ۴۳۴ پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون شهری آذربایجان غربی
  • تشکیل ۴۳۴ فقره پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون‌شهری آذربایجان‌غربی
  • دیدار مردمی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی
  • جان‌باختن ۷۸۸ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در آذربایجان‌غربی
  • نشست هیات مدیره شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟