Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق داده‌های منتشره توسط پایگاه اطلاعاتی خشونت پلیس آمریکا، افسران این کشور بعد از قتل "جورج فلوید"، ۲۲۹ سیاه‌پوست دیگر را در یکسال کشتند.

قدس آنلاین؛ در سالی که قتل "جورج فلوید" توسط پلیس آمریکا رخ داد، دست‌کم ۲۲۹ سیاه‌پوست در کشور آمریکا به دست افسران پلیس به قتل رسیدند.

پایگاه خبری "newsweek" در این باره نوشت، سالگرد مرگ "جورج فلوید"، سیاه‌پوستی که توسط "درک شووین"، افسر پلیس "مینیاپولیس" به قتل رسید، باعث اعتراضات گسترده و خواستار تغییرات در پلیس ایالات متحده شده است؛ با این حال داده‌ها نشان می‌دهد که پلیس به کشتار مردم سیاه پوست با نرخ مشابه سال‌های گذشته ادامه داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس پایگاه اطلاعاتی خشونت پلیس، افسران در سراسر آمریکا از زمان مرگ فلوید در مینیاپولیس (در تاریخ ۲۵ مه سال گذشته)، حداقل ۲۲۹ سیاه پوستان را کشته‌اند؛ اکثریت جانباختگان مرد هستند و سن آنها از سه ماه تا ۸۸ سال است.

طبق اطلاعات این پایگاه اطلاعاتی در سال ۲۰۲۰، ۱۱۲۷ نفر توسط افسران پلیس ایالات متحده جان خود را از دست داده‌اند؛ ۵۰ درصد از کشته شدگان را سفیدپوستان تشکیل داده و مابقی آنها را سیاه پوستان و رنگین پوستان تشکیل داده‌اند.

طبق گفته "ساموئل سینیانگو"، مدیر پروژه جمع‌آوری خشونت پلیس در آمریکا، به استثنای سوابق نژاد ناشناخته سیاه پوستان نسبت مشابهی را در سال‌های گذشته از کل قتل‌ها تشکیل می‌دهند.

سیاه‌پوستان آمریکایی ۱۳ درصد از کل جمعیت ایالات متحده را تشکیل داده، اما ۲۸ درصد از قتل‌های صورت گرفته توسط پلیس این کشور را شامل می‌شوند.

برای آگاهی از اسامی، سن و محل قتل ۲۲۹ سیاه‌پوست آمریکایی که به دست پلیس این کشور جان خود را از دست داده‌اند به اینجا مراجعه کنید.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سیاهپوست سیاهپوستان سیاه پوستان آمریکایی سیاهپوستان آمریکا سیاه پوستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۳۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادستان: تحقیقات برای دستگیری عوامل مفقودی «یسنا» ادامه دارد

دادستان کلاله در شرق استان گلستان گفت که تحقیقات تا زمان شناسایی و دستگیری عوامل دخیل (احتمالی) در مفقودی «یسنا» دختر چهار ساله اهل این شهرستان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا از دادگستری گلستان، سید جواد میردوستی پنجشنبه شب اظهار کرد: بلافاصله پس از اعلام مفقودی کودک کلاله‌ای عملیات جستجو و اقدامات قضایی و پلیسی برای بررسی موضوع آغاز شد که در ادامه با توجه به ظن بازپرس پرونده مبنی بر ربوده شدن طفل تقویت و در پی تحقیقات با دستور قضایی چند نفر به عنوان مظنون به پلیس آگاهی احضار شدند.

دادستان کلاله با یادآوری پیدا شدن این کودک در یکی از مزارع کشاورزی نزدیک محل مفقودی گفت که یسنا در سلامت کامل به سر می‌برد و تحقیقات قضایی پرونده نیز در حال تکمیل است.

وی از تلاش شبانه روزی اهالی منطقه، هلال احمر و پلیس برای بازگرداندن کودک به آغوش خانواده قدردانی کرد.

در همین رهگذر مسوولان محلی از انتقال این کودک به بیمارستان برای اطمینان خاطر از صدمه ندیدن کودک و تاثیر ترس یا گرسنگی در طول ۵ روز مفقودی خبر دادند.

پیدا شدن این خبر موجی از شادی را در بین مردم ترکمن منطقه به دنبال داشت.

خانواده این کودک عصر یکشنبه نهم اردیبهشت هنگام کار در مزارع روستای «یلی بدراق» متوجه گم شدن کودکشان شدند و بلافاصله موضوع توسط بخشداری مرکزی کلاله به جمعیت هلال احمر گزارش و از همان زمان جست و جو برای یافتن یسنا آغاز شد که عصر امروز پنجشنبه توسط یک خلبان کایت سوار نتیجه داد.

شهرستان کلاله در شرق استان گلستان واقع است.

دیگر خبرها

  • دادستان: تحقیقات برای دستگیری عوامل مفقودی یسنا
  • دادستان: تحقیقات برای دستگیری عوامل مفقودی «یسنا» ادامه دارد
  • (ویدئو) نجات ۱۶ توله خرس سیاه در خطر انقراض از استخراج کیسه صفرا
  • دستگیری ۲ خواهر قاتل پدر در تهران
  • دستگیری ۳ قاتل فراری در ۳ عملیات ضربتی | عامل قتل با وینچستر دستگیر شد
  • افزایش ایست‌های بازرسی در پی افزایش جرم و جنایت در لندن
  • معمای اتوبان
  • گروگانگیری ۳۰ روزه برای اخاذی ۱۰ میلیاردی | راز ناپدید شدن یک ماهه جوان گمشده فاش شد
  •  خفّتی که MI۵ و MI۶ کشیدند سیاه‌بازی‌ای که گردن BBC افتاد!
  •  خفّتی که MI۵ و MI۶ کشیدند و سیاه‌بازی‌ای که گردن BBC افتاد!