Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-04@06:32:40 GMT

قطعی آب هم در راه است

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۳۴۰۹۱

قطعی آب هم در راه است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا جانباز، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری مشترک در زمینه آبرسانی به مناطق محروم کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیش بینی می کنیم در تابستان گرم امسال، منابع آبی برخی روستاها را از دست بدهیم و تعداد روستاهایی که مجبور به آبرسانی سیار و تانکری هستیم افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: امسال به بیش از 7000 روستا آبرسانی سیار صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: در تابستان امسال تعداد شهرهای دارای تنش آبی به بیش از 210 شهر خواهد رسید که از این تعداد 100 شهر در وضعیت قرمز تامین آب هستند.
جانباز با بیان اینکه "ذخایر آبی سدهای کشور نسبت به متوسط درازمدت و زمان مشابه سال گذشته با کاهش قابل توجه مواجه است"، گفت: فقط در سدهایی که تامین آب شرب می کنند با کمبود 40 درصدی ذخیره آب نسبت به سال گذشته مواجه ایم که در این زمینه وزارت نیرو اولویت تخصیص آب در سدهای مهم و تأثیرگذار را تأمین آب شرب قرار داده است.
این مقام مسئول با تأکید بر اینکه با مشترکان پرمصرف آب برخورد می شود، گفت: با استفاده از سیستم‌های نرم افزاری به میزان مصرف سنوات گذشته مشترکان دسترسی داریم و به مشترکان پرمصرف اخطارهایی می دهیم و با آنها برخورد می شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال قطعی یا جیره بندی آب در تابستان سال جاری گفت: حتما بروز قطعی آب در تابستان وجود دارد اما جز سیاست های وزارت نیرو دادن قطعی آب نیست، بلکه تلاش می کنیم با مدیریت فشار شرایط آبرسانی را مدیریت کنیم.
وی افزود: پیش بینی می کنیم قطعی‌های آب را بیشتر در 100 شهر دارای وضعیت قرمز تنش آبی شاهد باشیم.
امروز تفاهم نامه همکاری مشترک در زمینه آبرسانی به مناطق محروم کشور، بین شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام امضا شد. این تفاهم نامه یکساله به منظور آبرسانی به 130 روستای سیستان و بلوچستان از دو هفته آینده وارد مرحله اجرا خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب قطعی آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۴۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس افزایش می‌یابد

حمیدرضا نامداری در گفت وگو با خبرنگار مهر از آغاز عملیات لوله گذاری داکتیل قطر ۵۰۰ میلیمتر در خروجی مخزن جهان نما جهت اتصال به زون p فردیس خبر داد و گفت: تحقق این مهم به صورت مستقیم در بهبود آبرسانی به شهروندان فردیس به ویژه در محدوده شهرک وحدت، منظریه، انبار نفت و رزکان نو با افزایش ظرفیت تولید آب در تابستان سال جاری اثربخش خواهد بود.

وی بیان کرد: اجرای خط انتقال آب از مخزن منطقه جهان نما به فردیس به طول ۵۴۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال تا خرداد سال جاری به اتمام می‌رسد.

مدیرعامل آب و فاضلاب البرز ادامه داد: اصلاح، توسعه و بهبود زیرساخت‌های فنی و مهندسی به منظور مدیریت منابع آب و دفع بهداشتی فاضلاب در اولویت اقدامات مجموعه در راستای گذر هرچه بهتر از تابستان و ایجاد شرایط مطلوب برای شهروندان قرار گرفته است.

کد خبر 6094832

دیگر خبرها

  • افتتاح مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی
  • ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس افزایش می‌یابد
  • ماجرای قطعی آب از زبان ساکنان شهرک ۲۳ شهر پرندک
  • بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به دو شهر و ۱۰ روستا در شهرستان شازند مرکزی
  • تعریف ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر
  • طرح جهاد آبرسانی برای ۱۹۸ روستای استان مرکزی
  • آبرسانی پایدار به ۱۰ هزار روستا رویکرد محوری دولت سیزدهم است
  • حمایت آبفای کشور از پروژه های اولویت دار ایلام در حوزه آبرسانی
  • آبرسانی به ۵۲۰۰ روستا ظرف دو سال انجام شده است
  • اوسمار این دو بازیکن پرسپولیس را نمی‌خواهد | انتقال قطعی در تابستان