Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@09:05:28 GMT

سند آب لرستان تدوین شد/ لزوم افزایش سهم استان

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۳۴۴۳۱

سند آب لرستان تدوین شد/ لزوم افزایش سهم استان

خادمی گفت: سند آب لرستان تدوین شده و با اینکه کار بزرگی در این زمینه انجام شده در عین حال سهم لرستان را بیشتر از این میدانیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، سید موسی خادمی ظهر امروز در جلسه شورای دانا که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار داشت: موضوع آب به ویژه بعد از سیل۹۸ طلبکارانه تر پیگیری شده و خوشبختانه تاکنون نتایج خوبی حاصل شده و اتفاقی که از سال ۹۸ در حوزه تخصیص آب افتاده، یکی از اتفاقات خوب است به طوری که اکثر سدهایی که به دنبال تخصیص برای آنها بوده ایم اکنون تخصیص آب گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در مقایسه با سال ۹۶ تعداد زیادی از سدهای استان از جمله سد آبسرده، سد تاج امیر ، سد شهید بروجردی، سد مخمل کوه که تخصیص آنها یک بود یعنی فقط ردیف آنها موجود و تخصیص آنها حذف شده بود، در حال حاضر همه آنها به مدار برگشته و برای سدهای چولهول، خسروآباد و ۱۲ الی ۱۳ سد دیگر نیز تخصیص آب لحاظ شده است.

استاندار لرستان با اشاره به سد معشوره گفت: با تلاش فراوان ظرفیت سد معشوره را از حداکثر ۵۰ میلیون متر مکعب به ۴۰۰ میلیون متر مکعب افزایش یافته و با احتساب حجم پیشگیری از سیلاب، وزارت نیرو تاکنون ۲۰۰ میلیون متر مکعب تخصیص داده که ما بحث ۲۷۰ میلیون متر مکعب را داریم که عدد به این شکل عوض شده است.

وی با اشاره به اهمیت تخصیص آب در توسعه استان، عنوان کرد: با اینکه کار بزرگی در این زمینه انجام شده در عین حال ما سهم لرستان را بیشتر از این میدانیم.

خادمی با اشاره به تهیه کتابچه ای تحت عنوان سند آب لرستان، خاطرنشان کرد: در این کتابچه که یک سند قوی است همه استدلال ها موجود و موضوعات مختلفی از جمله چرا سهم آب لرستان کم است و سهم لرستان از سناریوهای مختلف که می شود محاسبه کرد به دست آمده و سهم تخصیص آب لرستان استخراج شده و درحال انجام است.

وی با تاکید بر سند آمایش لرستان اظهار داشت: لرستان از جمله نخستین استانهایی بود که طرح آمایش آن در سال های۹۱ و ۹۲ تهیه شده و پس از مرور ، بازنگری و اصلاح شده است.

استاندار لرستان بیان کرد: در گذشته هر استانی خودش طرح آمایش را طراحی می کرد ولی در حال حاضر آمایش ملی طراحی و سهم هر استان در آن مشخص شده و برخلاف گذشته نگاه از بالا به پایین انجام شده که لازم است با هم تلفیق و سند آمایش لرستان را مجددا اصلاح و بازنگری کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: میلیون متر مکعب آب لرستان تخصیص آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۴۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عماد شاهرخی در نشست با مدیرکل دفتر ترویج، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان امور اراضی کشور با اشاره به افزایش تولید در بخش کشاورزی، اظهار داشت: تولید گندم از ۱۲۳ هزار تن دولت دوازدهم به ۵۳۰ هزار تن در دولت سیزدهم افزایش پیدا کرده است، در حوزه گلخانه هم سطح زیر کشت از ۷۸ به ۱۳۰ هکتار افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: سطح زیر کشت دانه‌های روغنی از دو هزار و ۲۰۰ هکتار به شش هزار و ۵۰۰ هکتار افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه ضایعات یکی از چالش‌های بخش کشاورزی استان است، بیان کرد: برای رفع این مشکل باید از ادوات به‌روز در حوزه برداشت استفاده کرد.

شاهرخی، افزود: پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت در بخش کشاورزی باعث تأمین ادوات و تجهیزات موردنیاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۶ هزار تن کاهش مصرف آرد را در استان داشتیم، گفت: ۲۶ هزار تن کاهش مصرف آرد معادل ۵۰۰ میلیون تومان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال بخش کشاورزی به چرخه تولید، بیان کرد: در دولت سیزدهم ۲۳۹ واحد غیرفعال بخش کشاورزی که ۱۶ واحد آن واحد پرورش مرغ گوشتی بود به چرخه تولید بازگشت.

شاهرخی با بیان اینکه سالانه ۴۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان داریم که ۳۰ درصد بیشتر از نیاز استان است، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۲۰۰ تن مرغ مازاد در استان ذخیره‌سازی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ۲۳ درصد از اشتغال استان مربوط به بخش کشاورزی است، افزود: ۱۸ تا ۲۰ درصد از تولید ناخالص استان هم مربوط به بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، گفت: از ۳۰ هزار اشتغالی که سال گذشته در سامانه رصد ثبت شده بود ۳۱۰۰ مورد مربوط به بخش کشاورزی بود.

شاهرخی، یادآور شد: در دولت سیزدهم ۱۳ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی با ظرفیت ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 6094999

دیگر خبرها

  • سند آمایش سرزمینی ورزش استان ایلام تدوین شده است
  • دادگاه‌های صلح تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق
  • آینده برای لرستان روشن است/ لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات
  • لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش ۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان
  • لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی
  • باید ریل‌گذاری در آموزش عالی تغییر کند/ سند آمایش استان کرمان در حوزه آموزش عالی تدوین می‌شود
  • کمبود کالا و افزایش قیمت در کمین بازار موبایل و لپ‌تاپ؟
  • بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • احیای ۲۳۹ واحد راکد کشاورزی در لرستان
  • عزم جدی برای فعال شدن واحدهای تعطیل/لزوم تامین امنیت شغلی کارگران