Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسمی گفت: اقتصاد و فرهنگ با به‌کارگیری روحیه و فرهنگ دفاع مقدس متحول می‌شود و لذا همه مشکلاتی که با آن روبه رو هستیم با فرهنگ جهادی و انقلابی قابل حل است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ سردار نورخدا قاسمی پیشکسوت و رزمنده دفاع مقدس در آیین گرامیداشت یوم الله سوم خرداد در ستاد سپاه روح الله استان مرکزی گفت: خرمشهر ۱۸ ماه در اسارت نیروهای عراقی بود و عراقی ها خرمشهر را به یک دژ نفوذ ناپذیر تبدیل کرده بودند و فتح خرمشهر را غیر ممکن می دانستند و با ایجاد کردن یک شبهه جزیره در خرمشهر شرایطی ایجاد شده بود که برای عراقی ها کاملا مساعد و برای ایرانی ها که قصد بازپس گیری آن را داشتند بسیار نامناسب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی اظهار کرد: شرایط به گونه ای رقم خورده بود که بازپس گیری خرمشهر در آن شرایط از اهمیت زیادی برخوردار بود و همه مردم و رزمندگان ایران سراغ خرمشهر را می گرفتند و آزادی خرمشهر به عنوان یک دغدغه مهم برای مسئولین و رزمندگان محسوب می شد.

وی ادامه داد: صدام با وجود استحکاماتی که در خرمشهر ایجاد کرده بود آزادی خرمشهر را غیر ممکن می دانست تا جایی که گفته بود اگر ایرانی ها خرمشهر را بتوانند پس بگیرند من کلید بصره را به آنها خواهم داد.

این پیشکسوت و رزمنده دفاع مقدس افزود: تجارب فرماندهان نظامی در جنگ های جهانی اول و دوم در اسارت خرمشهر تجمیع شده بود و کلیه راه های نفوذ در خرمشهر را بسته بودند که عملیات الی بیت المقدس با این شرایط برنامه ریزی شد.

رمز پیروزی در عملیات بیت المقدس تنها دعا و توکل بر خدا بود

قاسمی اظهار کرد: آنچیزی که قبل از شروع عملیات بیت المقدس برای فرماندهان و رزمندگان بسیار حائز اهمیت تلقی می‌شد دعا و توکل بر خدا بود و رمز پیروزی در عملیات را تنها در دعا و توکل بر خدا می‌دانستند و همه طالب نصرت الهی بودند.

وی با اشاره به اینکه عملیات بیت‌المقدس در سه مرحله برنامه‌ریزی‌شده بود ادامه داد: مرحله اول آن عبور از کارون که خود یکی از عملیات پیچیده بین‌المللی محسوب می‌شد چراکه نیاز به نیرو، آموزش و ابزار خاص داشت و البته رزمندگان توانستند آن را با موفقیت انجام دهند و سراسر این مرحله از عملیات اعجاز الهی نمود داشت.

این پیشکسوت و رزمنده دفاع مقدس گفت: مرحله دوم عملیات در حدفاصل جاده اهواز خرمشهر انجام می‌شد و قرار بر این بود که در تنها زمین خشکی که می‌شد در آن عملیات انجام داد بازپس‌گیری شود که این هم با موفقیت انجام شد و در کل دو مرحله عملیات طی ۱۰ الی ۱۲ روز انجام شد.

قاسمی اضافه کرد: سرعت عمل نیروهای خودی در اجرای مراحل عملیات بسیار قابل‌تحسین بود و برنامه‌ریزی صحیح عملیاتی از دیگر معجزات الهی بود که خداوند به رزمندگان عنایت کرد.

وی یادآور شد: در مرحله سوم عملیات که منتهی به شلمچه می‌شد و رکن اصلی آن در پل نو اتفاق می‌افتاد از اهمیت بسیاری برخوردار بود و وقتی رزمندگان توانستند به آن دست پیدا کنند عراقی‌ها در یک محاصره کامل قرار گرفتند که ادامه عملیات از این منطقه شروع شد و رزمندگان توانستند با نهایت دقت و برنامه‌ریزی‌های صحیح فتح خرمشهر را رقم بزنند.

این پیشکسوت و رزمنده دفاع مقدس گفت: در کلیه عملیات دفاع مقدس نهایت دقت و برنامه‌ریزی انجام می‌شد اما رکن اصلی اجرای عملیات توکل به خدا و ایمان به نصرت الهی بود.

قاسمی ادامه داد: امروز می‌توانیم با فرهنگ و روحیه عملیات بیت المقدس و دفاع مقدس که شاخصه های مهم آنها توکل بر خدا و اعتماد به جوانان بود از مشکلات داخلی و منطقه ای به راحتی عبور کنیم.

وی افزود: وقتی نیروهای جوان و متخصص ما می‌توانند موشک نقطه زن و پهپادهای پیشرفته بسازند پس به راحتی می توانیم با به کارگیری همان الگوها وضعیت سایر مواردی که مشکل در آنها وجود دارد را اصلاح کنیم.

اقتصاد و فرهنگ با به کارگیری روحیه و فرهنگ دفاع مقدس متحول می شود

پیشکسوت و رزمنده دفاع مقدس گفت: اقتصاد و فرهنگ با به کارگیری روحیه و فرهنگ دفاع مقدس متحول می شود و لذا همه مشکلاتی که با آن روبه رو هستیم با فرهنگ جهادی و انقلابی قابل حل است.

وی ادامه داد: اعتقاد به قدرت و نصرت الهی خداوند و اعتماد به نیروهای جوان و ظرفیت های داخلی اگر مورد توجه ما باشد قطعاً پیروزی‌های بزرگ نصیب ملت خواهد شد.

قاسمی بسیج مردمی را یکی از ابتکارات حضرت امام(ره) در انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: در طول این ۴۲ سال هرکجا امورات به خود مردم واگذارشده و بسیج مردمی شکل‌گرفته شاهد دستاوردهای بزرگ بودیم و هرکجا مردم نادیده گرفته شدند دچار آسیب‌های جدی شدیم.

چشم داشتن به دشمنان برای حل مشکلات بزرگ‌ترین آفت برای پیشرفت کشور است

پیشکسوت و رزمنده دفاع مقدس گفت: امروز دشمنان در همه راهبردهای خود علیه انقلاب اسلامی با شکست جدی مواجه شده‌اند و باید این را بدانیم دشمنانی که با ملت ایران سابقه دشمنی دیرینه دارند هیچ‌وقت دلسوز مردم نخواهند شد و لذا چشم داشتن به دشمنان برای حل مشکلات بزرگ‌ترین آفت برای پیشرفت کشور است.

وی اضافه کرد: اعتماد به دشمنان با هیچ عقل و منطقی سازگار نیست و اگر مشکلات با مردم درمیان گذاشته شود و جوانان و ظرفیت های داخلی به کارگیری شوند قطعا موفقیت های بزرگ به دست خواهیم آورد.

قاسمی بیان کرد: تشکیل جبهه مقاومت و افتخار آفرینی های آن در منطقه یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که با تکیه بر نصرت الهی و استفاده ازجوانان بومی حاصل شده و امروز موفقیت های جبهه مقاومت برای امت حزب الله دلگرم کننده است.

این پیشکسوت و رزمنده دفاع مقدس گفت: رژیم صهیونیستی امروز به برکت تفکر انقلاب اسلامی و پیشرفت های جبهه مقاومت به ذلیل ترین کشورهای دنیا تبدیل شده که حتی توان محافظت از خود را ندارد و این‌ها با انسجام امت حزب‌الله رقم خورده است.

وی گفت: مقاومت تمام معادلات استکبار جهانی و حامیان آنها در منطقه را برهم زده و آنها را دچار سردرگمی کرده و این‌ها بخشی از پتانسیل‌های امت حزب‌الله است که اگر وحدت همه‌جانبه مسلمانان جهان محقق شود قطعاً شاهد نابودی کامل استکبار و استعمار جهانی خواهیم بود.

قاسمی اظهار کرد: به برکت تفکر امام(ره) و هدایت‌های مقام معظم رهبری تفکر حمایت از مظلومین و برائت جستن از ظالمان در سراسر عالم گسترش پیداکرده و اگر در گذشته فقط ایران روز قدس را برپا می‌کرد امروز در بسیاری از کشورها این مسئله اهمیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: سیلی‌هایی که امروز بر صورت آمریکایی‌ها، رژیم کوک کش صهیونیستی و حامیان آنها توسط امت مسلمان نواخته می‌شود به برکت مکتب اسلام و اندیشه حضرت امام(ره) است و باید قدر این مقطع ارزشمندی که در آن قرار گرفتیم به‌خوبی بدانیم.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: پیشکسوت و رزمنده دفاع مقدس عملیات بیت المقدس انقلاب اسلامی برنامه ریزی توکل بر خدا نصرت الهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۴۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه) در جلسه هماهنگی افتتاح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان، نقش موزه‌های دفاع مقدس در بازگو کردن فداکاری‌های رزمندگان اسلام برای نسل جدید را بسیار موثر دانست و گفت: برای حفظ آثار و ارزش‌های شهدا، این مجموعه را باید در حوزه مادی و معنوی غنا ببخشیم تا جوانان، نوجوانان، دانش آموزان، دانشجویان و مردم از آن استفاده کنند.

او با اشاره به اهتمام مسئولان برای ساخت موزه دفاع مقدس در گیلان افزود: این استان مهد شهیدان و سرداران در دوران دفاع مقدس است که هر کدام گنجینه و دانشگاه معرفت هستند ولی افتتاح موزه دفاع مقدس گیلان به نسبت سایر استان‌ها با تأخیر آغاز شد، لذا باید با جدیت تمام آن را افتتاح کنیم.

استاندار تصریح کرد: باید توجه به زیست بوم گیلان یک اصل در ساخت موزه دفاع مقدس باشد و حال و هوای دوران دفاع مقدس را برای ما تداعی کند.

در این جلسه سرهنگ حسن حبیبی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان، تعدادی از مدیران و شهردار رشت نیز حضور داشتند و نقطه نظرات خود برای تسهیل در بهره برداری این پروژه را بیان کردند.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری گیلان؛ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در مسیر ورودی اصلی به استان و شهر رشت در حال ساخت است.

فاز اول این پروژه ۲ هزار متر مربع زیربنا و یک هکتار محوطه دارد و سوم خرداد امسال توسط رئیس جمهور به صورت ارتباط تصویری همزمان با ۵ استان دیگر افتتاح خواهد شد.

ساختمان مدیریت مرکز فرهنگی و ساختمان مرکز اسناد و کتابخانه تخصصی دفاع مقدس، ساختمان‌های احداث شده در فاز اول هستند.

در فاز دوم و سوم نیز ساختمان‌های آمفی تئاتر و گالری‌های موزه احداث خواهند شد که در حال حاضر سازه آمفی تئاتر به پایان رسیده است.

بخشی از محوطه سازی فاز اول توسط شهرداری رشت ساخته شده و قرار است مابقی محوطه سازی نیز اجرا شود تا در آینده به عنوان یکی از پارک‌های شهر رشت بهره برداری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • گشایش دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • غبار روبی گلزار شهدا خرمشهر