Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@18:25:59 GMT

صاعقه جان مرد نهاوندی را گرفت

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۳۵۵۷۹

صاعقه جان مرد نهاوندی را گرفت

بخشدار گیان شهرستان نهاوند گفت: یک کشاورز ۷۰ ساله در این بخش از توابع استان همدان بر اثر برخورد صاعقه دچار سوختگی شد و جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، هاشم جهانگیری در تشریح این خبر، اظهار کرد: این پیرمرد ۷۰ ساله که با بیال مشغول فعالیت در زمین کشاورزی خود در محدوده شهر گیان بود، بر اثر برخورد صاعقه دچار سوختگی شدید شد و جان باخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: خانواده فرد متوفی نیز که مشغول فعالیت در مجاورت روستا بودند، پس از گذشت ۲ ساعت و تاخیر در بازگشت پدر، نگران شده و یا مراجعه به زمین زارعی با جسد سوخته نامبرده مواجه می شوند.

مدیرکل هواشناسی استان همدان روز گذشته گفته بود که به دلیل فعالیت ابرهای کومه‌ای بارا (کومولونیمبوس)، میزان رعد و برق در آسمان استان افزایش می‌یابد به نحوی که امکان بروز خسارت های جانی و مالی برای شهروندان وجود دارد.

حسین عابد افزود: ابرهای کومه ای بارا در ۲۰ روز ماه گذشته در آسمان استان همدان فعالیت داشتند که به دنبال آن هشت روز همراه با رعد و برق شدید و چهار روز آن نیز بارانی بوده است.

وی اظهار داشت: قرار گرفتن در زیر و یا کنار درختان، تیرهای چراغ و کابل انتقال برق، حضور در ارتقاعات و بلندی ها(به ویژه برای کوهنوردان، گردشگران، دامداران و عشایر) و در دست گرفتن اجسام فلزی و رسانا از جمله مواردی است که هنگام شکل گیری و وقوع رعد و برق می تواند منجر به بور حادثه و خسارت های جدی شود.

عابد گفت: بهترین راهکار دراین مواقع، جلوگیری از مواجهه با رعد و برق است که با پیگیری و استفاده از پیش بینی ها و اطلاعیه های هواشناسی می توان نسبت به این موضوع آگاهی پیدا کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هاشم جهانگیری رعد و برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۵۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان کرمانشاه

محمدعلی زورآوند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سامانه‌ای بارشی و نسبتاً قوی، از اواخر وقت امروز (دوشنبه) تا شنبه هفته آینده، جو منطقه را فرا می‌گیرد.

وی افزود: در پی ورود و فعالیت این سامانه بارشی هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان کرمانشاه صادر شده است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: داین سامانه بارشی بارش باران، وزش باد نسبتاً شدید لحظه ای، رعدوبرق و بارش پراکنده تگرگ را از عصر سه‌شنبه 11 اردیبهشت تا جمعه 14 اردیبهشت در کل استان به ویژه نیمه غربی و نواحی شمالی به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: غبار (در غالب نقاط نسبتاً رقیق) نیز از دوشنبه 10 اردیبهشت تا چهارشنبه 12 اردیبهشت در نیمه غربی، به خصوص نواحی مرزی پیش بینی می شود.

زورآوند خاطرنشان کرد: آبگرفتگی معابر، رواناب و سیلاب‌های محلی، لغزندگی جاده‌ها و کاهش میدان دید، احتمال وقوع خسارت به دلیل وزش باد، برخورد صاعقه و بارش تگرگ، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و هوایی، احتمال وقوع خسارت به باغات و مزارع کشاورزی به دلیل بارندگی شدید و رگبار تگرگ از مخاطرات احتمالی این سامانه خواهد بود.

وی ادامه داد: پاکسازی کانال‌ها و آبراهه‌ها، پرهیز از کوهنوردی و قرارگرفتن در مناطق مرتفع و محل‌های با خطر برخورد صاعقه، محافظت تجهیزات برقی در برابر رعدوبرق، اطمینان از استحکام سازه‌ها بویژه سازه های بلند و موقت، احتیاط در رانندگی، اجتناب از ترددهای غیرضرور و قرار گرفتن در هوای غبارآلوداز توصیه به مسئولین اجرایی استان و مردم کرمانشاه است.

کد خبر 6093471

دیگر خبرها

  • صاعقه در تمرین تیم ملی والیبال! (عکس)
  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان کرمانشاه
  • ۵۲ گروه راهداری در جاده‌های استان همدان فعالیت دارند
  • صدور هشدار سطح نارنجی برای کردستان
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • بارش‌های رگباری بهاره در راه کردستان
  • هوای ایلام از عصر امروز بارانی می‌شود
  • بارش‌های رگباری بهاره در راه کردستان است
  • آذرخش جان یک نفر را در مردهک عنبرآباد گرفت
  • مرگ یک زن بر اثر برخورد صاعقه در عنبرآباد