Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش حسن نژاد امروز چهارشنبه در نشست با مدیران جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به بحث جدی بحران آب و وضعیت منابع آب در استان و خشک شدن پیکره‌های منابع آب سطحی و زیرزمینی اظهار داشت: متوسط بارش استان بر اساس آمار سازمان هواشناسی از مهرماه تا اردیبهشت سال آبی جاری ۳۴۴ میلی متر بوده که نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته ۴۳ درصد و نسبت به متوسط دوره آماری ۳۹ درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهش ۵۴ درصدی دبی رودخانه‌ها

وی ضمن اشاره به کاهش بالای روان آب‌های استان گفت: دبی و حجم رواناب در رودخانه‌های اصلی استان اردیبهشت ماه سال آبی جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته به طور متوسط ۵۴ درصد و نسبت به متوسط طول دوره آماری ۷۹ درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان اضافه کرد: رودخانه «سیلاخور» در محل «رحیم آباد» با ۹۱ درصد کاهش و رودخانه «سبزه» در محل «چم چیت» با ۷ درصد کاهش به ترتیب بیشترین و کمترین کاهش حجم رواناب را در اردیبهشت ماه سال آبی جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته داشته‌اند.

حسن نژاد یادآور شد: رودخانه «کشکان» در محل پلدختر با دبی ۲۲ مترمکعب بر ثانیه نسبت به سال گذشته حدود ۳۸ درصد کاهش داشته است.

وضعیت نگران کننده آب‌های زیرزمینی

وی در رابطه با وضعیت بحرانی و نگران کننده متوسط سطح آب زیرزمینی محدوده‌های بیلان استان عنوان کرد: در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ نسبت به اردیبهشت سال ۹۹ به طور متوسط حدود ۲.۱ متر افت داشته است که معادل حجمی ۸۴ میلیون متر مکعب است که نسبت به سال گذشته حدود ۲۰۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان افزود: دشت اشترینان با حدود ۳ متر افتِ سطح آب و کسری مخزن حدود ۹ میلیون متر مکعب و دشت بروجرد و درود با حدود ۲ متر افت و کسری مخزن حدود ۳۶ میلیون متر مکعب بیشترین تغییرات سطح آب زیرزمینی را در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ نسبت به اردیبهشت سال ۹۹ داشته‌اند.

کاهش ۶۰ درصدی دبی چشمه‌ها

حسن نژاد به کاهش ۶۰ درصدی دبی چشمه‌ها در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته و ۵۰ درصد کاهش نسبت به بلندمدت اشاره کرد و افزود: از ۲۰ سال گذشته تا منتهی به پایان سال آبی ۹۸-۹۹ به طور متوسط حدود ۲ متر با حجمی حدود ۹۰ میلیون مترمکعب و سالانه حدود ۰.۱ متر (۱۰ سانتی متر) با حجمی حدود ۵ میلیون متر مکعب آبخوان‌های آبرفتی افت داشته‌اند.

وی ادامه داد: محدوده مطالعاتی کوهدشت و رومشکان به ترتیب با کاهش حدود ۱۶ متر و حدود ۸ متر که معادل حجم آب ۸۸ میلیون مترمکعب و حدود ۲۸ میلیون مترمکعب است در ۲۰ سال گذشته بیشترین کاهش سطح و حجم منابع آب زیرزمینی را داشته‌اند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان اضافه کرد: بر اساس آماربرداری دوره سوم منابع انتخابی شبکه بهینه سنجش آب زیرزمینی توسط هزار و ۲۲۱ دهنه چشمه با خروجی سالانه حدود ۹۰۲ میلیون مترمکعب و هزار و ۶۶۳ رشته قنات با خروجی سالانه حدود ۸۰ میلیون مترمکعب و چاه‌های بهره برداری حدود ۷۰۲ میلیون مترمکعب از منابع آب زیرزمینی در سال تخلیه می‌شود.

کد خبر 5221315

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای لرستان داریوش حسن نژاد خشکسالی انتخابات 1400 ویروس کرونا چالش شایستگی بوشهر جنبش ازما سوم خرداد فتح خرمشهر کرمانشاه گرگان واکسن کرونا آمار کرونا چالش شفافیت آزادسازی خرمشهر اردبیل عکس استانها میلیون مترمکعب میلیون متر مکعب اردیبهشت سال سال گذشته آب زیرزمینی داشته اند درصد کاهش منابع آب سال آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۵۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمارهای تکان‌دهنده مصطفی معین از بی‌اعتمادی جامعه ایران نسبت به همدیگر، رسانه و مسئولان (فیلم)

بی‌اعتمادی جامعه ایران نسبت به همدیگر، رسانه و مسئولان دارای آمارهای غیرقابل قبولی است.

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات، با اشاره به نتایج «پیمایش ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان» گفت: در این پیمایش متاسفانه مشخص شده بود که بی‌اعتمادی در سطح عمومی ۸۱ درصد است، یعنی ۸۱ درصد افراد جامعه نسبت به یکدیگر اعتماد ندارند، این بی‌اعتمادی سبب می‌شود بهره‌وری در جامعه به‌شدت پایین بیاید، انسجام اجتماعی و همبستگی ملی شکل نگیرد درحالی‌که اقتدار ملی در گرو همبستگی است. یکی دیگر از نتایج این پیمایش بی‌اعتمادی به رسانه‌ها بود، حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد جامعه به‌صورت زیاد و خیلی‌ زیاد به رسانه‌ها و از جمله صداوسیما بی‌اعتماد بودند.

معین افزود: همین حدود، یعنی ۶۰ الی ۷۰ درصد به نهادهای حاکمیتی بی‌اعتمادی وجود دارد، البته وضعیت مجلس از دولت بدتر بود. طبق این پژوهش بیشترین اعتماد به پزشکان هست، بعد از کرونا حدود ۲۵ درصد به محبوبیت پزشکان در سطح جهانی افزوده شد و از جمله در ایران. بعد از پزشکان، استادان دانشگاه و معلمان بیشترین اعتماد مردم را جلب کرده‌اند، در پایین این جدول کمترین اعتماد به سیاستمداران است.

 

منبع:خبرآنلاین

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مصطفی معین: مهاجرت به دانش‌ آموزان هم رسیده است (فیلم) چند درصد ایرانیان دچار مشکلات اختلال روان هستند؟/ پاسخ دکتر معین (فیلم)

دیگر خبرها

  • ناسا پس از نیم‌قرن نقشه آبی زمین را دوباره ترسیم کرد/ عکس
  • آمارهای تکان‌دهنده مصطفی معین از بی‌اعتمادی جامعه ایران نسبت به همدیگر، رسانه و مسئولان (فیلم)
  • کم آبی در کمین لرستان/ بارش‌های پرتکرار هم حریف خشکسالی نشد
  • بارش باران در ۵ استان شدید خواهد بود
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۱ ارديبهشت
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۰ ارديبهشت
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • کاهش سرقت در اردبیل