Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، مسترکلاس‌های مجید مجیدی با عنوان نگاهی به فیلم «بدوک»، مجید برزگر با عنوان تجربه‌های فیلم کوتاه و فرانتس رودنکیرشن از آلمان، پنجشنبه ۶ خرداد در دومین روز از سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارگاه‌ها به ترتیب در ساعت‌های ۲۰:۳۰، ۲۲ و ۲۳:۳۰ به‌صورت مجازی میزبان علاقه‌مندان به سینمای ایران و جهان خواهند بود.

روزانه سه کارگاه مجازی در خلال جشنواره جهانی فیلم فجر برگزار می‌شود که از طریق اینستاگرام جشنواره جهانی فیلم فجر، اینستاگرام باشگاه مخاطبان جشنواره، کانال آپارات جشنواره و سایت جشنواره به‌صورت رایگان برای علاقه‌مندان قابل مشاهده است. شادمهر راستین مدیریت بخش کارگاه‌ها را برعهده دارد و سحر عصرآزاد به عنوان کارشناس در این بخش حاضر است.

همچنین هر روز فیلم دو کارگاه اول در نخستین سانس سالن شماره ۲ پردیس سینمایی چارسو اکران می‌شود که برای تماشای آن باید از سایت خرید بلیت سینما، بلیت تهیه‌ شود.

مجید مجیدی نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان سینما ساخت آثاری همچون «خورشید»، «آن سوی ابرها»، «محمد رسوال الله(ص)»، «آواز گنجشک‌ها»، «بید مجنون»، «باران»، «رنگ خدا»، «بچه‌های آسمان»، «پدر»، «بدوک» و… را در کارنامه پرافتخار کاری خود دارد.

کسب جوایز بهترین فیلم از جشنواره‌های بین‌المللی فیلم مونترال برای فیلم‌های «بچه‌های آسمان» و «رنگ خدا» و «باران»، نامزدی بهترین فیلم خارجی در اسکار برای «بچه‌های آسمان»، جایزه پلاک نقره از جشنواره فیلم جیفونی ایتالیا، جایزه بهترین فیلم از جشنواره فیلم لوکاس (آلمان)، جایزه اول سیفژ از شانزدهمین جشنواره فیلم اولو (فنلاند)، جایزه «مارچلو ماسترویانی» از جشنواره فیلم ونیز برای روح‌الله زمانی بازیگر نوجوان فیلم «خورشید» و… از دیگر افتخارات کارنامه این هنرمند است.

فرانتس رودنکیرشن مشاور مستقل فیلمنامه و ساکن برلین است. او در سال ۲۰۱۴ به همراه فرانسواز فون وی «حلقه فیلمنامه» را تاسیس کرد. او به عنوان مدرس در پروژه‌های کارگاهی بین‌المللی سینه لینک ساریوو، سی فیک(کارگاه فیلم داستانی جنوب شرقی آسیا) و میدپوینت کار می کند. این هنرمند از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۰ مدرس «فیلمنامه و گره‌افکنی» در کارگاه فیلم تورینو و از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۵ یکی از مشاوران اصلی کارگاه فیلم بینگر در آمستردام بود. وی با بخش استعدادهای جشنواره برلین نیز همکاری دارد.

مجید برزگر نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان سینما ساخت فیلم‌های «ابر بارانش گرفته»، «یک شهروند کاملا معمولی»، «پرویز» و «فصل باران‌های موسمی» را در کارنامه پرافتخار کاری خود دارد. وی همچنین برنده جایزه ویژه هیات داوران در شصتمین دوره جشنواره جهانی سن سباستین، جایزه نتپک جشنواره فیلم «آشیاتیکا» رم و… بوده است و حضور و داوری در جشنواره‌های متعدد بین‌المللی از جمله سائوپائولو برزیل، تسالونیکی یونان، بنگلور هند، روتردام هلند، میدل ایست نو ایتالیا و… را در پیشینه فعالیت‌های خود به ثبت رسانده است.

سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فیلم سینمایی سینمای ایران جشنواره فیلم فجر جشنواره جهانی فیلم فجر جشنواره فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۶۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر پیشگیری از جرم دادگستری کل استان کردستان ظهر یکشنبه در حاشیه نخستین دوره از کارگاه آموزش حقوقی مشاوران املاک کردستان در سال‌جاری اظهار کرد: به همت این معاونت و اتحادیه مشاورین املاک استان، نخستین دوره از کارگاه‌های آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در استان در سال جاری با ارائه سرفصل‌های مهم و کاربردی مرتبط با معاملات برای ۸۲ نفر از مشاوران املاک شهر سنندج توسط اساتید مجرب تدریس شد.

حسن اصلانی هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی را ارتقا آگاهی‌های حقوقی، پیشگیری از تخلفات صنفی و کاهش ورودی پرونده به محاکم عنوان کرد و افزود: با توجه به نقش مشاوران املاک در پیشگیری از کلاهبرداری، انتقال مال غیر، فروش و پیش‌فروش ملک واحد به چند نفر و غیره این افراد باید دانش حقوقی لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی تصریح کرد: در این دوره‌های آموزشی سرفصل‌هایی چون تعریف سند، انواع آن، آثار سند رسمی، شرایط صحت قرارداد، شناخت اموال منقول و غیرمنقول، وظایف دفاتر ثبت اسناد و املاک، نحوه تنظیم قرارداد و شروط معامله، آشنایی با جرم جعل و اسناد مجعول و راهکارهای پیشگیرانه جرایم مرتبط با اصناف تدریس می‌شود.

اصلانی افزود: این دوره آموزشی به مدت سه روز در محل سالن اجتماعات معاونت اجتماعی دادگستری استان برگزار و در پایان از شرکت‌کنندگان آزمون کتبی به عمل آمد که نهایتاً برای کسانی که نمره لازم را اخذ کنند پروانه تخصصی صادر می‌شود.

وی تاکید کرد: مشاورانی که موفق به شرکت در این دوره‌ها نشوند و یا نمره قبولی اخذ ننمایند، برای آنها پروانه تخصصی صادر نمی‌شود و قانوناً کسانی که پروانه تخصصی نداشته باشند پروانه کسب آنها غیرفعال می‌شود.

کد خبر 6091094

دیگر خبرها

  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک
  • کارگاه آموزشی مامان مربی؛ محصول جدید تلوبیون برای مادران ایرانی
  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا(ع) می سازد
  • برگزاری روانشناسی خودمانی در بهشت مادران
  • عکس | حامد بهداد با عینک قرمز به سینما می‌ِآید!
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • ۱۱۲ آموزگار مدارس شاهداستان در کارگاه توانمند سازی شرکت کردند
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد