Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@02:25:54 GMT

مناسب‌سازی ۱۷ اداره در لامرد جهت بهبود تردد معلولان

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۳۷۴۸۹

مناسب‌سازی ۱۷ اداره در لامرد جهت بهبود تردد معلولان

به گزارش خبرگزاری فارس از لامرد، معصومه کاظم زاده امروز در جمع خبرنگارن درباره وضعیت مناسب سازی برای تسهیل در تردد افراد دارای معلولیت و جانبازان اظهار داشت: در سال‌های گذشته هزینه مناسب‌سازی مسکن‌ و محیط زندگی معلولان طبق دستورالعمل بهزیستی، مبلغ ۴۴ میلیون ریال بود و با توجه به بالا رفتن هزینه‌های ساخت و نصب وسایل در سال جاری این مبلغ به ۱۰۰ میلیون ریال افزایش پیدا کرد و سازمان بهزیستی در سال گذشته به ۱۱ معلول تحت پوشش بهزیستی لامرد، مبلغ ۷۴۴ میلیون ریال برای مناسب‌سازی مسکن و محیط زندگی پرداخت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه مناسب‌سازی استاندارد، سبب دسترسی معلولان و جانبازان به امکانات و خدمات همچنین حضور موثر آنان در جامعه می‌شود، افزود: اجرای همسطح‌سازی خیابان‌ها، معابر و پیاده‌سازی خطوط ویژه نابینایان در پیاده‌روها، نصب تابلوهای ویژه عبور معلولان در بیشتر نقاط شهر لامرد، گامی ارزشمند در راستای دسترسی هر چه بیشتر معلولان و جانبازان به امکانات و خدمات است که نباید این طرح‌ها متوقف شود.

این مسئول لحاظ‌ شدن امتیاز مناسب‌سازی محیط دستگاه‌های دولتی در رتبه‌بندی ادارات را شاخصی مهم در تحقق بیشتر مناسب‌سازی دانست و گفت: ۱۷  اداره در لامرد مناسب‌سازی شده است و ۱۵ اداره در حال پیگیری مناسب‌سازی و رفع نقص‌ها هستند که در ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی شهرستان که به ریاست فرماندار و دبیری بهزیستی برگزار می‌شود نیز  با تاکید فرماندار و معاون ایشان، روسای ادارات اهتمام ویژه دارند و امیدواریم با پیگیری مصوبات، شاهد مناسب‌سازی ۱۰۰ درصدی محیط‌های اداری باشیم.

به گفته رئیس اداره بهزیستی لامرد، مسکن‌های جدید مددجویان نیز با نظارت بهزیستی مناسب‌سازی شده است.

وی اضافه کرد: در زمینه خرید و توزیع وسایل کمک توانبخشی انطباقی (ADL )، دو دستگاه صندلی بلندکننده الکترونیک و یک دستگاه صندلی بالابر الکترونیک خریداری و در اختیار توانخواهان لامردی قرار گرفت.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: معلولان جانبازان مناسب سازی مناسب سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۷۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان

 به گزارش تابناک، جواد ستوده در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: محیط‌بانان شهرستان فریمان، حین گشت و پایش منطقه تحت مدیریت سازمان، لاشه یک قلاده پلنگ در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان را پیدا کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست فریمان اظهار کرد: در بررسی‌های مقدماتی محیط‌بانان، نشانه‌ای از تیراندازی روی لاشه پلنگ دیده نشده است.

ستوده عنوان کرد: علت مرگ پلنگ هنوز مشخص نیست و برای بیان دقیق علت مرگ و کالبد شکافی، لاشه به اداره حفاظت محیط‌زیست منتقل و ضمن نمونه‌برداری با همکاری دامپزشکی علت مرگ مشخص و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

منطقه شکار ممنوع کلیلاق به وسعت ۴۱ هزار و ۷۳ هکتار در حوزه سه شهرستان فریمان، زاوه و تربت‌جام قرار دارد.

حضور گونه‌های ارزشمندی همچون قوچ و میش، کل و بز، پلنگ و نیز تراکم پوشش گیاهی از درختان کهنسال اورس، گواهی بر پتانسیل‌های غنی در منطقه است که محلی برای زیست، ذخایر ارزشمند ژنتیکی و تنوع مطلوب زیستی به شمار می‌رود این منطقه در فاصله ۲۵ کیلومتری شهرستان فریمان در استان خراسان رضوی واقع شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
 

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت تالاب بندعلیخان
  • تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار/ فرصت یک ماهه برای متناسب سازی محیط
  • از تردد غیرضرور در نزدیکی کلونی‌های پرندگان تالاب انزلی خودداری کنید
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • روکش آسفالت ۳۶ کیلومتر از محور بیرجند – نهبندان
  • روکش آسفالت 36 کیلومتر از محور بیرجند – نهبندان
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • عادی‌سازی بی‌حجابی شبیخون فرهنگی
  • عادی‌سازی بی‌حجابی؛ شبیخون فرهنگی
  • ۱۷۱ معتاد بهبود یافته شاغل شدند