Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-30@17:06:54 GMT

حرفه‌ای مثل برانکو

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۳۷۶۷۲

برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم ملی عمان در مصاحبه اخیر خود حرف هایی بر زبان آورد که هرکسی جرات گفتن آن را ندارد.بدون شک او یکی از مربیانی خاصی است که به فوتبال ایران آمده.همان زمانی که با بلاژوویچ روی نیمکت تیم ملی نشست دیدگاه خیلی ها این بود که او مغز متفکر ایران است.برانکو که رفته رفته تجربیات بیشتری کسب کرد و پخته تر شد در کلاس بالای یک سرمربی اروپایی رفتار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او که قهرمانی های متعددی با پرسپولیس کسب کرد و این تیم را به فینال لیگ قهرمانان آسیا رساند درباره جدایی اش از جمع سرخپوشان گفته است:«بیش از ۴ سال در پرسپولیس بودم و زمانش رسیده بود که آرام آرام جدا شوم تا تغییرات جدید در باشگاه صورت بگیرم. باید می‌رفتم تا ایده‌های نو در پرسپولیس شکل بگیرد و ثابت شد که ارزیابی من اشتباه نبود. بعد از من کالدرون و گل‌محمدی آمدند که ایده‌هایی نو داشتند، مسئولان باشگاه هم با ایده‌های نو توانستند شرایط خوبی ایجاد کنند و انضباط مالی هم به‌شکل خوبی برقرار شد. فکر کنم اشتباهی مرتکب نشدم و وقتش رسیده بود تا این جدایی صورت بگیرد. پرسپولیس هم خوشبختانه گام‌های محکمی برداشته است.»

از کمتر کسی چنین حرفهای شجاعانه ای بر می آید آن هم در روزهایی که هر مربی تلاش می کند تا تمام موفقیت ها را به نام خودش ثبت کند. در فوتبال مان کم ندیده ایم که یک مربی وقتی پس از کسب قهرمانی از تیمش جدا می شود، تمام بازیکنان آن تیم را با خود به تیمی دیگر می برد تا تیمش بدون او نتیجه نگیرد! اما حرفهای مهم برانکو تلنگری بود بر رفتارهای بعضی از مربیان لیگ برتری که تنها می خواهند موفقیت ها به پای خودشان نوشته شود. 

با اینکه برانکو دو فصل است از پرسپولیس رفته اما هنوز بعضی از کارشناسان موفقیت های فعلی این تیم را بر اساس تفکری که او در این تیم پیاده کرده می دانند اما خودش چنین نظری ندارد و معتقد است کالدرون و گل محمدی تفکرات خودشان را در این تیم پیاده کرده اند و نتیجه اش را گرفته اند.در دنیای فوتبال خیلی ها مربی یا سرمربی هستند اما همه آنها حرفه ای نیستند،به خصوص در فوتبال آسیا و فوتبال ایران که تیم ها فقط لقب حرفه ای بودن را یدک می کشند بدون اینکه در عمل ذره ای از حرفه ای بودن را اجرایی کنند.

 

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: برانکو ایوانکوویچ فوتبال ایران پرسپولیس فوتبال پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا برانکو ایوانکوویچ حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۷۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف جدید پرسپولیس سهمیه مستقیم لیگ نخبگان

به گزارش "ورزش سه"، طبق اعلام مسئول کمیته مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال سهمیه فوتبال ایران در لیگ نخبگان فصل 2025-2024 که از شهریورماه امسال آغاز خواهد شد 1+2 است و از فصل بعد 1+1 خواهد شد.

با این حساب قهرمان لیگ برتر و قهرمان جام حذفی مستقیما به این مسابقات راه خواهند یافت و تیم دوم لیگ برتر به‌عنوان نماینده سوم ایران راهی پلی آف این رقابت‌ها خواهد شد.

پرسپولیس به‌عنوان قهرمان 6 دوره از 7 فصل اخیر لیگ برتر در حال حاضر با یک امتیاز اختلاف در تعقیب استقلال صدرنشین است و تا اینجا سهمیه پلی آف لیگ نخبگان را به دست آورده است اما برای این تیم تنها قهرمانی در لیگ برتر جواز حضور مستقیم در لیگ نخبگان یا همان لیگ الیت را صادر خواهد کرد.

پرسپولیس  با کنار رفتن از جام حذفی تنها در شرایطی می‌تواند به‌صورت مستقیم راهی رقابت‌های لیگ نخبگان شود که به مقام قهرمانی لیگ برتر دست یابد. در عین حال سستی احتمالی سرخ‌ها و از دست رفتن رتبه دوم در مواجهه با تیمی مثل سپاهان می‌تواند همین سهیه پلی آف را هم در خطر قرار دهد و هنوز این سهمیه قطعی نشده است.

مسابقات لیگ الیت یا همان نخبگان بالاترین تورنمنت باشگاهی آسیا خواهد بود که در سال جاری با فرمت جدید و شکلی نو برگزار خواهد شد و تیم‌های شرق و غرب قاره با هم روبه‌رو خواهند شد.

دیگر خبرها

  • نامه محرمانه AFC برای پرسپولیس و استقلال
  • نامه محرمانه AFC برای استقلال و پرسپولیس
  • هفته ۲۵ لیگ برتر فوتبال | نصف پرسپولیس مقابل سپاهان و استقلال بدون کاپیتان در تبریز
  • الکلاسیکوی برگشت ایران بدون 5 بازیکن مشترک
  • هدف جدید پرسپولیس سهمیه مستقیم لیگ نخبگان
  • چالش سازمان لیگ در هفته آخر لیگ/ استقلال و پیکان بدون تماشاگر در ورزشگاه پاس قوامین
  • شاه‌کلید نکونام برای بازکردن قفل قهرمانی در تبریز!
  • یک‌چهارم نهایی بعد از 20 سال بدون سرخابی‌ها!
  • آشوبی: پرسپولیس بدون توجه به بازی‌های استقلال می‌تواند فاصله یک امتیازی را جبران کند/ در مورد رفیعی جای نگرانی وجود ندارد
  • پیروزی النصر در بازی خارج از خانه