Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا حمید زارع قنات نوی روز چهارشنبه در نشست توانمندسازی نظام‌های بهره‌برداری در طرح ۵۵۰هزار هکتاری در جهادکشاورزی خوزستان افزود: این توانمندسازی در بخش تحویل آب به صورت حجمی، آموزش عمومی بهره برداران و تغییرالگوی کشت خواهد بود.
وی با بیان اینکه ۸۴ تعاونی تولید در گام نخست طرح ملی ۵۵۰ هزار هکتاری در خوزستان فعال شده‌اند گفت:تعاونی روستایی به عنوان پشتیبان در کنار بهره‌برداران بومی استان خواهد بود تا بهره‌وری و تولید اقتصادی در کشاورزی ارتقا یابد و این طرح بزرگ ملی به اهداف بلند مدت خود برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل دفتر نظام‌های بهره‌برداری سازمان تعاون روستایی کشور با اشاره به تفاهم نامه بین سازمان مرکزی تعاون روستایی و جهاد نصر (مجری طرح ۵۵۰هزار هزار هکتاری) در راستای توانمند سازی و پایدارسازی ۱۱۰ الگوی بهره برداری گام نخست طرح ۵۵۰ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی در خورستان و ایلام به منظور افزایش بهره وری و حفاظت کمی و کیفی از منابع آب و خاک  کشاورزی افزود:برنامه توانمندسازی نظام های بهره برداری ، در ۱۰ پروژه تعریف شده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز در این نشست با بیان اینکه نظام بهره برداری شالوده بخش کشاورزی است گفت: حدود ۵۰۰ هزار هکتار شبکه مدرن آبیاری در خوزستان وجود دارد که به دلیل استهلاک و قدمت به نظام بهره برداری نیاز دارند تا با مشارکت بهره برداران بتوان از این سرمایه های ملی بهتر استفاده کرد.
خدارحم امیری زاده با بیان اینکه نظام‌های بهره‌برداری باید دوباره احیا شوند افزود: برای حل این مشکل باید کارگروهی با مشارکت نظام‌های صنفی شکل گیرد تا بتوان از زمین‌های ارزشمند کشاورزی خوزستان بهره‌برداری مناسبت‌تری کرد و نسل‌های آینده نیز بتوانند از این سرمایه بهره‌مند شوند.
وی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی در خوزستان را یکی از طرح های بزرگ کشاورزی کشور پس از انقلاب اسلامی بیان کرد و افزود: با اجرای کامل این طرح میزان تولیدت بخش کشاورزی خوزستان از ۱۷.۵میلیون تن در سال به ۲۵میلیون تن خواهد رسید.
گام نخست طرح ۵۵۰هزارهکتاری خوزستان و ایلام در اسفند ۱۳۹۷ در سطح ۲۹۵هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این ۲ استان با حضور معاون اول رییس جمهوری به بهره برداری رسید.
گام نخست این طرح در سطح ۲۴۸هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی در غرب ، جنوب شرق و شرق خوزستان اجرایی شده است.
این طرح در سال ۱۳۹۲ با تخصیص ۱.۵میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی شتاب گرفت.گام دوم این طرح در سطح ۲۵۵هزار هکتار در انتظار تخصیص آب و اعتبار مورد نیاز است.

برچسب‌ها ایلام تعاون روستایی کشاورزی اراضی کشاورزی خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام تعاون روستایی کشاورزی ایلام تعاون روستایی کشاورزی اراضی کشاورزی خوزستان اخبار کنکور نظام های بهره برداری کشاورزی خوزستان ۵۵۰ هزار هکتار هزار هکتاری طرح ۵۵۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۷۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: ظرفیت درآمدزایی خلیج فارس بهره‌برداری می‌شود

معاون پارلمانی و امور مجلس رئیس جمهور گفت: در بعد اقتصادی باید بتوان با محوریت استان‌های جنوبی کارهای بزرگی انجام دهیم و از ظرفیت غنی خلیج فارس برای اشتغال‌زایی ودرآمدزایی برای کشور استفاده کنیم.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077178 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • حسینی: ظرفیت درآمدزایی خلیج فارس بهره‌برداری می‌شود
  • برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات
  • فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری
  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • افتتاح تعاونی شکوفایی خلاقیت در شیروان
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان