Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سایه کرونا به صورت رسمی روی انتخابات سایه انداخته است. یکی از این سایه ها را می توان در ممنوعیت تجمعات انتخاباتی مشاهده کرد. در این رابطه رییس ستاد انتخابات کشور، در گفتگوی تلفنی با اخبار شبکه یک گفت: در شهرها، تجمع بیش از ١۵ نفر تخلف است.

واکسیناسیون هم بخش مهمی از اخبار کرونا را تشکیل می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رابطه می توان گفت موضوع واکسیناسیون سالمندان در روزهای اخیر مورد بحثهای بسیاری قرار گرفته است. در یکی از نظرخواهی ها، کاربران شبکه های اجتماعی درباره واکسیناسیون سالمندان نشان دادند که رضایت نسبی درباره این اقدام وزارت بهداشت وجود دارد و البته نگرانی از کمبود واکسن و بروز بی نظمی و شلوغی صف تزریق واکسن در برخی از مراکز مورد اشاره کاربران بود.

با وجود اعلام ساعت و ارسال پیامک بیش از ۴۰۰ سالمند قبل از ساعت ۹ صبح بدون رعایت پروتکل و فاصله‌گذاری اجتماعی در این مرکز واکسیناسیون ساعای حضور دارند و به نظر می‌رسد با این شرایط این مرکز خود باعث شیوع کرونا در میان سالمندان باشد.

در این رابطه یک خبر بین المللی جالب توجهی هم منتشر شد. زمانی که هندی‌ها با ماسک و قرنطینه نتوانستند به جنگ کرونا بروند، تصمیم گرفتند همانند همیشه با تاسیس یک معبد از خود در برابر ویروس کرونا محافظت کنند.

درباره آمار مرگ و میر ناشی از کرونا هم امروز به نظر می رسد شیب فوتی ها کاهش یافته است. مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد :تا کنون دو میلیون و ۸۴۴ هزار و ۶۳۹ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۴۸۵ هزار و ۶۷۰ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به سه میلیون و ۳۳۰ هزار و ۳۰۹ دُز رسید.

از دیروز تا امروز ۵ خرداد ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۴۶۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۵۰۴ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۸۶۵ هزار و ۸۶۴ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۹ هزار و ۲۱۹ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون دو میلیون ۳۷۹ هزار و ۱۳۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. چهارهزار و ۵۸۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۱۹ میلیون و ۳۰۷ هزار و ۵۴۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. در حال حاضر ۸ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۳۳ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۰۷ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

درباره موضوعات مربوط به کرونا امروزی خبری از قول وزیر بهداشت منتشر شد. در این رابطه وزیر بهداشت اعلام کرد خسارات جانی ناشی از دخانیات بسیار بیشتر از کرونا بوده است. در این رابطه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی به مناسبت هفته ملی بدون دخانیات (۴ الی۱۰ خرداد ۱۴۰۰) گفت: وزارت بهداشت با دارا بودن شبکه عظیم خدمات بهداشت اولیه، خدمات مشاوره ترک دخانیات را به عنوان بخشی از استراتژی جامع کنترل دخانیات، توسط کارکنان خدوم سلامت در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی کشور در قالب بسته های خدمت ادغام یافته ارائه می کند.

در متن پیام دکتر سعید نمکی به مناسبت هفته ملی بدون دخانیات آمده است:« امروزه کشورهای دنیا در کنار همه گیری بیماری کووید  ۱۹ که از زمان شروع این بیماری تا کنون موجب مرگ حدود ۳ و نیم میلیون نفر در جهان شده است، با تلفات شدید و پایدارتری ناشی از اپیدمی مصرف دخانیات که سالانه موجب مرگ ۸ میلیون نفر می شود، مواجه هستند. طبق مستندات سازمان جهانی بهداشت علاوه بر  اینکه مصرف دخانیات عامل اصلی خطر ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر بوده،  مصرف و مواجهه با دود دخانیات خطر ابتلا به نوع شدیدی از بیماری های ویروسی همانند کووید ۱۹ را افزایش خواهد داد

وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با دارا بودن شبکه عظیم خدمات بهداشت اولیه، خدمات مشاوره ترک دخانیات را به عنوان بخشی از استراتژی جامع کنترل دخانیات، توسط کارکنان خدوم سلامت در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی کشور در قالب بسته‌های خدمت ادغام یافته ارائه می‌کند. راه‌اندازی خط ملی تلفن مشاوره ای ترک دخانیات و توسعه این خدمات در بخش خصوصی، در دستور کار معاونت های بهداشت و درمان این وزارت قرار گرفته است تا ان شاءالله با تلاش دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در اجرای قانون و برنامه های ابتکاری نظیر توسعه شهرها و روستاهای بدون دخانیات و با اطلاع رسانی مناسب، شاهد افزایش تقاضای عمومی برای ترک دخانیات و کاهش شیوع مصرف دخانیات باشیم.

231

کد خبر 1519152

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا وزارت بهداشت ستاد ملی مقابله با کرونا انتخابات ۱۴۰۰ وزارت بهداشت وزیر بهداشت ترک دخانیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۷۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، جمعیت‌شناسان می‌گویند طی ۵۰ سال آینده تعداد سالمندان ۶۰ سال به بالا افزایش خواهد یافت و این گروه بخش قابل‌توجهی از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند.

تخمین زده شده تا سال ۲۰۵۰ جمعیت افراد بالای ۶۰ سال به دومیلیارد نفر در جهان خواهد رسید و به این معناست که به ازای هر پنج نفر یک سالمند خواهیم داشت. 

به این ترتیب نه فقط در کشور‌های توسعه‌ یافته بلکه در کشور‌های در حال‌توسعه نیز بخش قابل‌توجهی از جمعیت را سالمندان تشکیل خواهند داد و افزایش سالمندان در صورت نداشتن برنامه‌های مدون، در آینده به چالشی مهم برای جوامع تبدیل خواهد شد. 

در کشور‌های توسعه‌یافته، از سه دهه گذشته سرویس‌های خدمات مراقبت روزانه به عنوان جایگزینی برای مراقبت‌های سازمانی و رسمی به وجود آمده است و این سرویس‌ها نقش مهمی در مراقبت‌های مبتنی بر جامعه برعهده گرفته‌اند. 

حالا با توجه به روند روبه رشد جمعیت سالمندان و نیاز‌های آنها بویژه باتوجه به مسائلی ازجمله تغییر در سبک زندگی خانواده‌ها و مهاجرت فرزندان و افزایش شمار سالمندان تنها، توسعه مراکز نگهداری روزانه سالمندان در کشور ما نیز ضروری به نظر می‌رسد. 

برخی از کارشناسان معتقدند اگر همین حالا برای افزایش تعداد سالمندان، برنامه‌هایی در نظر گرفته نشود به‌زودی با یک بحران جدی مواجه خواهیم شد.

درحال حاضر بیش از ۱۰درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند و باتوجه به آمار، پیش‌بینی شده است در سال ۱۴۲۰ حدود ۲۰درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل خواهند داد که باید به نیازهایشان ازجمله بیمه، خدمات در زمینه‌های مختلف از جمله مسکن پاسخ داده شود.

حمید صاحب مدیر کل سلامت شهرداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: متاسفانه تهران در حوزه جمعیت در آستانه بحران است که می‌توان از آن به ابر بحران نام برد، زیرا در جوانی جمعیت وضعیت خوبی نداریم.

وی با بیان اینکه متوسط ۱۳ درصد تهرانی‌ها سالمند محسوب می‌شوند گفت: اگر اقدام عاجل و موثر انجام ندهیم درصد سالمندان قابل توجه خواهد شد.

صاحب در خصوص میزان سالمندان در مناطق مختلف تهران گفت: درصد سالمندان در مناطق تهران متفاوت است به صورتی که در منطقه ۱، ۳، ۶، ۲۱ بیشترین تعداد سالمند را در تهران دارند و حدود ۱۶ درصد جمعیت سالمندان تهران را دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • زخم کاری سیگارهای الکترونیک
  • «هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است»
  • معرفی بهترین مرکز کاشت ابروی طبیعی در تهران
  • ماجرای گاز «خنده» قلیان‌ها چیست؟/ جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن»
  • جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن» / ماجرای گاز «خنده» قلیان‌ها