Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست نخست وزیری ارمنستان در دیدار ظریف، روابط با ایران را دارای اهمیت راهبردی برای کشورش خواند و از این که مرز دو کشور همواره مرز دوستی و امنیت بوده ابراز خرسندی کرد.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز (چهارشنبه) در ایروان با «نیکول پاشینیان» سرپرست نخست‌وزیری ارمنستان دیدار و درباره روابط دوجانبه و شرایط منطقه به رایزنی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز امیدواری نسبت به تعمیق روابط اقتصادی دو کشور در دوره پس از همه‌گیری کرونا، توسعه منطقه آزاد مغری و گشایش مسیر ریلی ایران- نخجوان- ارمنستان را زمینه‌های مناسبی برای گسترش روابط اقتصادی دو کشور خواند و ابراز امیدواری کرد ایران بتواند با فعالیت موثر در استان سیونیک ارمنستان، روابط دوجانبه مستحکم‌تری با ارمنستان داشته باشد.

ظریف با تاکید بر علاقه ایران به حفظ ثبات در منطقه و تضمین تمامیت ارضی ارمنستان، از برخی تنش های به وجود آمده طی روز گذشته در مرز با آذربایجان ابراز تاسف کرد.

پاشینیان نیز در این دیدار روابط با ایران را دارای اهمیت راهبردی برای ارمنستان خواند و از این که مرز دو کشور همواره مرز دوستی و امنیت بوده ابراز خرسندی کرد و با اشاره به اقدامات ارمنستان برای توسعه استان سیونیک و از جمله تلاش برای شتاب دادن به ایجاد منطقه آزاد مغری، ابراز امیدواری کرد این اقدامات به توسعه روابط دو کشور کمک کند.

پاشینیان با اشاره به تنش‌های اخیر در مرز جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان، در خصوص موضع جمهوری ارمنستان درباره وضعیت مرز، مراجعه این کشور به سازمان پیمان امنیت جمعی، کشته شدن یکی از نظامیان ارمنستان در روز سه‌شنبه در مرز با جمهوری آذربایجان و وضعیت جاری توضیحاتی ارائه کرد.

برنامه تبادل گاز و برق، تمدید قرارداد صادرات گاز و افزایش میزان گاز صادراتی به ارمنستان، همکاری‌ها در زمینه زیرساخت‌ها و نیز همکاری‌های علمی و آموزشی از جمله دیگر محورهای مورد تبادل نظر در این دیدار بود.

ظریف که در مقصد دوم سفرش و پس از باکو امروز وارد ایروان شد، پیش از این نیز با «آرا آیوازیان» وزیر خارجه ارمنستان دیدار و گفت و گو کرد. وزیر امور خارجه در دیدار با سرپرست وزارت خارجه ارمنستان، قفقاز را منطقه‌ای حیاتی و حفظ امنیت و آرامش آن را موضوع امنیت ملی ایران برشمرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فلسطین محمدجواد ظریف نیکول پاشینیان جمهوری آذربایجان امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پاشینیان دو کشور مرز دو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۸۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس سازمان فرهنگ با معاون وزیر خارجه ارمنستان

ایمانی پور به منظور توسعه روابط فرهنگی، آموزشی، علمی و هنری بین ایران و ارمنستان، راهی این کشور شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سفارت کشورمان در ایروان، در سفری رسمی به دعوت ژانا آندریاسیان وزیر آموزش، علوم، فرهنگ و ورزش ارمنستان، محمد مهدی ایمانی پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به منظور توسعه روابط فرهنگی، آموزشی، علمی و هنری بین دو کشور، راهی ارمنستان شد.

ایمانی پور از یکی از مدارس شهر ایروان که در آن زبان فارسی به دانش آموزان مقاطع مختلف تدریس می‌شد، بازدید کرد.

وی در جریان این بازدید، از روند آموزش زبان فارسی در مدارس ارمنستان ابراز خرسندی و از مقامات دولتی، مسئولان مدرسه و آموزگاران آن تقدیر و تشکر کرد.

ایمانی‌ پور با حضور در وزارت امور خارجه ارمنستان به همراه سفیر کشورمان با معاون وزیر خارجه ارمنستان دیدار و گفتگو کرد.

واکنش سفیر ایران به توافقات ارمنستان و جمهوری آذربایجان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احمدیان: امیدواریم روابط اقلیم کردستان با ایران در بُعد امنیتی گسترش یابد
  • اهمیت پیام‌های رئیس اقلیم کردستان عراق در تهران
  • وزیر خارجه: قطع روابط با اسرائیل در توقف نسل کشی مهم است
  • دیدار رئیس سازمان فرهنگ با معاون وزیر خارجه ارمنستان
  • ایران در ارمنستان چگونه معرفی می‌شود؟
  • ایران هراسی در مقابل آموزش زبان فارسی و تبلیغ سفر به ایران
  • هاکان فیدان: توسعه روابط با ایران اولویت مهم ترکیه دانست
  • امیرعبداللهیان: با اتخاذ موضع هماهنگ کشورهای اسلامی، حقوق ملت فلسطین محقق می‌شود
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان