Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-30@06:42:21 GMT

12 کشته و زخمی در حمله ارتش میانمار به کلیسای کاتولیک

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۳۸۳۰۸

12 کشته و زخمی در حمله ارتش میانمار به کلیسای کاتولیک

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، در روزهای اخیر دگیری‌ها میان نیروهای نظامی و گروه‌های مسلح مخالف حاکمیت ارتش میانمار در شرق این کشور افزایش یافته است و طبق گزارش رسانه‌های محلی این کشور بیش از ۵۰ نفر در این درگیری‌ها کشته شده‌اند.
 
به گزارش رسانه میانماری "ایراوادی" بیش از ۷۰ هزار نفر در مناطق شرقی میانمار مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند درحالی که تعدادی از آن‌ها در حمله ارتش میانمار کشته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
چالرز مانگ بو رهبر مسیحیان کاتولیک میانمار ضمن محکوم کردن حمله به کلیسای کاتولیک در ایالت کایا اعلام کرده است که در حمله ارتش میانمار ۴ غیر نظامی کشته و ۸ نفر دیگر مجروح شدند.
 
او افزود: این افراد برای فرار از خشونت‌ها به کلیسا پناه آورده بودند. حمله به اماکن مذهبی باید متوقف شود.
 
اکثر جمعیت میانمار بودایی هستند اما در مناطق شرقی آن خصوص در ایالت کایا مسیحیان زندگی می‌کنند.
 
حدود ۴ ماه از کودتای نظامی میانمار می گذرد. در این مدت میانمار هر روز شاهد خشونت و اعتراض بوده است و ارتش با روش‌های مختلف سعی کرده است تا اعتراضات به حکومت خود را سرکوب کند.
 
با توجه به گزارش گروه‌های محلی، ارتش میانمار ۸۱۸ معترض را در شهرهای مختلف این کشور به قتل رسانده و هزاران نفر را بازداشت کرده است.
 
ارتش این آمار را قبول ندارد و می‌گوید آمار واقعی کشته شدگان ۳۰۰ نفر است که در میان آن‌ها ۴۷ نیروی پلیس وجود دارد.
 
در چند هفته گذشته گروه‌های مسلح مانند "نیروی دفاع مردمی کارنی" حملات متعددی را علیه نیروهای امنیتی میانمار ترتیب داده‌اند.
 
"ایراوادی" افزود: بیش از ۵۰ هزار نفر از مردم محلی در روستاها و شهرهای شرق میانمار برای فرار از خشونت‌های ارتش و درگیری‌ها به جنگل‌ها و کوهستان پناه برده‌اند. بسیاری از آن‌ها نیز از کلیساها و سایر اماکن مذهبی به عنوان پناهگاه استفاده می‌کند.
 
رهبر کاتولیک‌های میانمار در این خصوص گفت: در کلیساها کودکان، زنان و سالمندان حضور دارند. آن‌ها نمی‌توانند از خود دفاع کنند. خشونت‌ها باید پایان یابد.
 
بیش از ۱۵ هزار نفر از مردم میانمار به هند پناهنده شدند
 
مقامات هندی اعلام کردند که از زمان آغاز کودتا در میانمار، بیش از ۱۵ هزار نفر از شهروندان میانماری به ایالت میزورام واقع در شمال شرق هند پناه برده‌اند.
 
ایالت‌های شمال شرقی میزورام، مانیپور، ناگالند و اروناچال پرادش در هند دارای یک هزار و ۶۴۰ کیلومتر مرز کنترل نشده با میانمار هستند.
 
نشریه "هندو" در این خصوص نوشت: مردم میزورام و بخش‌هایی از میانمار دارای روابط نزدیک خویشاوندی هستند و افراد محلی اغلب بدون کنترل در میان مرزهای دو کشور تردد می‌کنند.
 
مقامات هندی معتقدند که با افزایش درگیری‌ها در ایالت شمال غربی "چین" در میانمار که در نزدیکی میزورام قرار دارد، احتمالا مهاجران بیشتری از میانمار به هند پناه خواهند آورد.
 
شهر میندات که در ۱۰۰ کیلومتری مرز هند قرار دارد شاهد درگیری‌های شدید گروه‌های مسلح با ارتش میانمار بوده است و هزاران نفر از این شهر به هند متواری شده‌اند.
 
همچنین از زمان آغاز کودتا در میانمار هزاران نفر از مردم محلی به کشور تایلند پناه برده‌اند.
 
کودتای میانمار در اولین روز از ماه فوریه سال جاری زمانی که آنگ سان سو چی مشاور دولت و رئیس‌جمهوری، وین میینت و سایر رهبران حزب حاکم توسط ارتش میانمار بازداشت شدند، آغاز شد.
 
نظامیان بعد از شکست در انتخابات پارلمانی اخیر، دولت را به تقلب در انتخابات متهم کردند. ارتش که اکنون کنترل را در میانمار به دست دارد دست کم برای یک سال وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده‌ است.
 
کودتای نظامی میانمار با وکنش جهان مواجه شد و تحریم‌های کشورهای غربی علیه فرماندهان نظامی میانمار را به دنبال داشت.
 
انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: ارتش میانمار درگیری ها هزار نفر شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۸۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: یگان های غرب نیروهای مسلح روسیه ۳ حمله نیروهای مسلح اوکراین را در لوهانسک دفع کردند. دشمن تا ۴۰ پرسنل نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌ افزاید: یگان های جنوب مواضع را در خط مقدم بهبود بخشیدند، اوکراین بالغ بر ۳۹۵ پرسنل نظامی و یک هویتزر ساخت آمریکا را در دونتسک از دست داد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: یک کارگاه مونتاژ پهپاد و همچنین نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین در ۱۱۰ منطقه مورد اصابت قرار گرفت.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: یگان مرکزی روسیه، نیروهای اوکراین و مزدوران لژیون خارجی را در دونتسک هدف قرار داد. ۱۰ ضدحمله دفع شد، دشمن ۳۷۰ نظامی را از دست داد.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6092311

دیگر خبرها

  • اذعان ارتش صهیونیستی به کشته و زخمی شدن 3 نظامی خود در غزه
  • ۲ افسر دیگر اسرائیل در غزه کشته شدند
  • هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در غزه
  • هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در مرکز غزه
  • کشته شدن 2 فرمانده ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • هلاکت ۴ نظامی به دست مبارزان مقاومت در المغراقه غزه
  • هلاکت و زخمی شدن ۱۰ نظامی اسرائیلی در محور نتساریم
  • شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه