Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی گفت: پس از شیوع کرونا ارائه خدمات آموزشی در مجموعه جهاددانشگاهی بروز شد و در حال حاضر ما در این نهاد یکی از بزرگترین زیرساخت‌های آموزش‌ مجازی را در سطح کشور در حوزه آموزش‌های کوتاه مدت و بلند مدت دارا هستیم.

مهدی باصولی امروز در حاشیه جلسه شورای معاونین سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: گیلان به واسطه اقلیم و طبیعت منحصر به فرد، مردمان سخت‌کوش دارای ظرفیت‌های بی نظیری است و خوشبختانه سازمان جهاد دانشگاهی گیلان با وجود این پتانسیل‌ها، زمینه‌ای را برای فعالیت انتخاب کرده است که در مجموعه جهاددانشگاهی منحصر به فرد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی افزود: در چند سال اخیر تصمیم بر این شد تا هر واحد سازمانی حول یک محور، فعالیتی مشخصی را دنبال کنند و به جامعه منطقه‌ای و ملی خدمات ارائه دهند. در بین استان‌ها استان گیلان از واحدهایی بود که در این زمینه پیشرو بود و از سال‌ها قبل با حرکت در زمینه‌ی محیط زیست، این محور را به عنوان زمینه‌ی شاخص خود انتخاب کرده است که در قالب ساختار پژوهشکده محیط زیست شکلدهی شده است و در حال حاضر دارای پنج گروه و یک مرکز خدمات تخصصی می‌باشد.

وی با اشاره به رویکرد پژوهش محور جهاد دانشگاهی در حوزه تخصصی مورد نیاز استان گفت: نکته مهم این است که این پژوهشکده در سطح استان و ملی در حال ارائه خدمات مختلف بوده و با پروژه‌های فن‌آورانه‌ای که در دست اقدام دارد در جایگاه مناسبی هم قرار گرفته است.

باصولی بیان کرد: تاکیداتی وجود دارد بتوانیم بقیه خدماتی هم که در این واحد در حال انجام است در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی، خدمات تخصصی و پژوهشی حول همین محور در سطح استان‌ها گسترش یابد. و به عنوان مثال اموزش تخصصی در حوزه محیط زیست یا تشکیل کانون‌های دانشجویی در این زمینه در دستور کار قرار گیرد.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی در خصوص تاثیر کرونا بر فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی، گفت: کرونا در ابتدا آسیب‌های زیادی به بخش‌های مختلف و خصوصا آموزش وارد کرد، با زحمتی که همکاران ما متحمل شدند خدمات آموزشی بروز شد و در حال حاضر ما یکی از بزرگترین بستر آموزش‌ مجازی را در سطح کشور داریم که هم مجموعه آموزشی کوتاه مدت و هم مجموعه آموزشی بلند مدت از این خدمات استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: در راستای همین بروزرسانی خدمات آموزش دوره‌های جدیدی تدوین شد و براین اساس عمده آموزش‌های ما به صورت مجازی ارائه می‌شود؛ در حوزه‌های دیگر جهاد دانشگاهی نظیر فرهنگی یکسری از خدمات هم در بستر فضای مجازی ارائه می‌شود.

باصولی تصریح کرد: با توجه به اینکه روند جاری به گونه‌ای است که ممکن است این بیماری را برای دوره طولانی داشته باشیم، در حال حاضر با بروز آمدی خدمات در جهاددانشگاهی فعالیت‌های آموزشی بر بستر مجازی ارئه می‌شود.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی در خصوص تجاری سازی پژوهش‌ها ادامه داد: تجاری سازی به عنوان یکی از ساختارهای مهم در جهاد دانشگاهی مد نظر قرار گرفته است که در ادامه‌ی خدمات مختلف تحقیقاتی و پژوهشی قرار می‌گیرد و تلاش‌ها بر این است که بومی سازی فناوری، انتقال فناوری و دستیابی به دانش فنی پژوهش‌ها رویکردی کاربردی و تجاری داشته باشند.

وی بیان کرد: در حوزه آموزش‌های کوتاه مدت و آموزش عالی هم هدف این است که آموزش‌های ارایه شده مکمل آموزش‌های دانشگاهی باشند و با توانمندسازی فرد را برای ورود به بازار کار آماده کنند. در سال‌های اخیر سعی شده است پس از اتمام آموزش فرد رها نشده و بتواند از مشاوره‌های خاص بهره‌مند شود.

به گزارش ایسنا؛ مهدی باصولی، معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی در سفر یکروزه به گیلان از مجتمع آموزش عالی، پژوهشکده محیط زیست و سایر ساختارهای این نهاد در رشت و همچنین پروژه‌های در حال ساخت جهاددانشگاهی گیلان در انزلی بازدید به عمل آورد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی جهاد دانشگاهی آموزش مجازی پژوهش فناوري معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی جهاد دانشگاهی خدمات آموزش حال حاضر محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۸۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۶ هزار و ۴۷۱ داوطلب کرمانشاهی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، این آزمون با هدف استخدام مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیت بدنی و سلامت، مشاور تخصصی در ۷۶ حوزه آزمون جهاد دانشگاهی برگزار شد.
از این تعداد شرکت کننده ۱۲ هزار و ۴۱۳ داوطلب زن و ۴ هزار و ۵۸ داوطلب مرد بودند.
نتایج آزمون ماه آینده از طریق مرکز آزمون جهاد دانشگاهی اعلام و واجدان شرایط به مصاحبه دعوت می‌شوند.

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاد دانشگاهی
  • شرکت بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش کردستان
  • آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش صبح جمعه در فارس برگزار شد
  • آزمون استخدامی آموزش و پرورش با رقابت ۹۴۲۵ داوطلب در گیلان برگزار شد
  • رقابت ۱۶ هزار و ۴۷۱ داوطلب کرمانشاهی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • اولین مرکز نخستی‌سانان در ایران افتتاح می‌شود
  • بازتعریف نقش جهاد دانشگاهی در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، فردا در ۱۱ شهر فارس
  • جهاد دانشگاهی در کنار معلمان برای تربیت نسل‌های متخصص
  • آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در ۱۱ نقطه فارس برگزار می‌شود