Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- باوجود اینکه روند نزولی بیماری در استان زنجان ادامه دارد، طبق گفته کارشناسان در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان خیز مجدد بیماری بعد از تعطیلات ۱۵ خرداد قابل پیش‌بینی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  زنجان ، طبق تجربه‌های گذشته همواره شاهد اوج‌گیری بیماری کرونا در هنگام تعطیلات بودیم چرا که در پی تعطیلات متعدد که به مناسبت مراسمات مذهبی و یا مناسبتی ایجاد می‌شود مردم برای مسافرت از شهر‌های خود خارج شده و سبب اوج‌گیری بیماری می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اینکه اواخر هفته آینده چند روز تعطیل رسمی در تقویم وجود دارد پیش‌بینی می‌شود مسافرت‌ها و به تبع آن خیز مجدد بیماری افزایش یابد.

متاسفانه مردم با آگاهی نسبت به این موضوع مهم و همچنین تاکید‌هایی که ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت مبنی بر عدم برگزاری دورهمی‌ها دارد، نسبت به رعایت محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجه بوده و موجب گسترش بیماری و همچنین طولانی‌تر شدن زمان مهار بیماری می‌شوند. اگرچه از هم اکنون تردد بین شهری از اواخر هفته آینده ممنوع اعلام شده ولی پیش‌بینی می‌شود بازهم برخی از شهروندان سفرهای خود را در پی بگیرند.

استان زنجان در دوره‌های گذشته با جدیت تمام در اعمال محدودیت‌ها فعالیت داشت و پس از عبور از پیک چهارم با مشاهده روند نزولی بیماری، محدودیت‌ها هم کاهش یافت. اما در صورت گسترش مسافرت‌ها و رفت و آمد‌های خارج استانی امکان اعمال محدودیت‌ها برای جلوگیری از خیز مجدد بیماری وجود دارد. مهار بیماری و قطع زنجیره آن به میزان رعایت پروتکل‌ها و محدودیت‌ها بستگی دارد و در صورت عدم رعایت آن بیشترین ضربه به اقتصاد و جامعه وارد خواهد شد. 

در همین راستا محمدرضا صائینی معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با بیان اینکه خوشبختانه روند نزولی در استان زنجان ادامه دارد خاطرنشان کرد: امکان خیز مجدد بیماری با یک جرقه کوچک وجود دارد و هرگونه سهل‌انگاری در عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ضرر مردم بوده و سبب تعطیلی برخی مشاغل و همچنین اعمال محدودیت‌های جدید خواهد شد. 

آیت‌الله دری نجف‌آبادی: علاوه بر تزریق واکسن شیوه کنترلی ویروس کرونا باید با حساسیت دنبال شودرئیسی: کرونامثبت‌ها هم می‌توانند رای بدهند/ آغاز واکسیناسیون خبرنگاران از تیرماهعادی‌انگاری عامل عدم مهار کرونا در گیلان؛ 8 شهرستان همچنان در وضعیت نارنجی است

وی در ادامه افزود: بر اساس جدیدترین آمار ارائه شده از سوی وزارت بهداشت تعداد 88 هزار و 959 بیمار تاکنون در استان زنجان دارای تست مثبت بوده‌اند که 25 هزار و 959 نفر از این تعداد به صورت بستری و 79 هزار و 654 نفر به صورت سر پایی بودند. 

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با بیان اینکه بعد از مدت‌ها تعداد بیماران بستری به کمتر از 300 نفر رسید، تصریح کرد: درحال حاضر تعداد 296 بیمار به صورت بستری در استان وجود دارد که بعد از پیک چهارم کمترین میزان بستری کلی می‌باشد. در طول شب گذشته تعداد 164 نفر بیمار سرپایی و 18 نفر به صورت بستری مبتلا به کرونا شدند. متاسفانه 2 نفر از همشهریان نیز در اثر ابتلا به کرونا فوت کردند. 

وی با اشاره به تعطیلی 15 خرداد تصریح کرد: طبق تصمیماتی که در کمیته ستاد ملی مبارزه با کرونا اتخاذ گردید، باتوجه به تعطیلات 14 و 15 خرداد‌ماه به منظور پیشگیری از گسترش بیماری از ساعت12 روز سه‌شنبه 11 خرداد ماه تا ساعت12 روز دوشنبه 17 خرداد ماه هرگونه تردد با خودرو شخصی در بین استان‌ها ممنوع شد. در این تاریخ تنها از طریق ناوگان عمومی حمل و نقل انجام می‌پذیرد. 

صائینی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی عامل اصلی در کنترل بیماری و جلوگیری از خیز مجدد آن می‌باشد عنوان کرد: از مردم‌ عزیز خواستاریم تا با رعایت محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی همراه و همیار کادر درمان و مسئولین استانی باشند تا بتوانیم هرچه زودتر به روال عادی زندگی بازگردیم. 

با تمام این تفاسیر درحالی که روند نزولی بیماری را در استان پیش گرفته‌ایم، به گفته مسئولان احتمال خیز مجدد بیماری بعد از تعطیلات وجود دارد. امیدواریم اعمال محدودیت‌هایی که از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام شده کارایی لازم را در جهت کنترل رفت و آمد‌ها داشته باشد چرا که بسیاری از افراد نسبت به این موضوع بی‌توجه بوده و پرداخت جریمه را به جان می‌خرند. 

با این حال امیدواریم روند کاهشی همچنان ادامه داشته باشد تا هرچه سریع‌تر ریشه این بیماری منحوس در استان و تمام کشور نابود شود.

انتهای پیام/ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی اعمال محدودیت ها خیز مجدد بیماری رعایت پروتکل ها استان زنجان روند نزولی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۹۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجان میزبان جام تختی آزاد؛ برگزاری جام هاشمی‌نژاد در خرداد

بعد از منتفی شدن میزبانی لارستان از رقابت‌های کشتی آزاد جام تختی، زنجان در روزهای ابتدایی خرداد ماه از این رقابت‌ها میزبانی خواهد کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیش از این قرار بود مسابقات کشتی آزاد جام تختی روزهای 27 و 28 اردیبهشت ماه در شهرستان لارستان استان فارس برگزار شود، اما با انصراف لارستان از میزبانی، زنجان میزبان این رقابت‌ها شد.

باتوجه به تغییر میزبان، پیکارهای کشتی آزاد جام تختی با یک هفته تعویق، روزهای 3 و 4 خرداد ماه به انجام خواهد رسید. این رقابت‌ها برخلاف سال‌های گذشته، مرحله‌ای از چرخه انتخابی تیم ملی برای المپیک 2024 نخواهد بود.

همچنین رقابت‌های کشتی آزاد جام شهید هاشمی‌نژاد در رده سنی جوانان نیز قرار است روزهای 10 و 11 خرداد ماه در بهشهر برگزار شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • هراز و کندوان تعطیلات آخر هفته یکطرفه می‌شوند
  • زنجان میزبان جام تختی آزاد؛ برگزاری جام هاشمی‌نژاد در خرداد
  • محدودیت‌های تردد جاده‌ای در تعطیلات ۳ روزه اعلام شد | جاده چالوس در کدام روزها یکطرفه است؟
  • اعلام محدودیت ترافیکی تعطیلات پیش رو در جاده‌ها
  • اعلام ممنوعیت‌های ترافیکی جاده‌ها در تعطیلات ۳ روزه آتی/ چالوس در کدام روزها یکطرفه است؟
  • محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته اعلام شد/ این جاده ها تعطیلات آخر هفته یکطرفه می‌شوند
  • عملیات اروپا در دریای سرخ نتوانست عملیات دریایی یمن را مهار کند
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی