Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه در یک ویدئو کنفرانس ضمن انتقاد دوباره از اقدام کاخ سفید در به رسمیت شناختن «نسل کشی ارامنه» توسط امپراتوری عثمانی در سال ۱۹۱۵، از مدیران اجرایی شرکتهای برزگ آمریکایی خواست تا روابط خود را با ترکیه بهبود بخشند.

در این ویدئو کنفرانس مدیران شرکتهایی بزرگ آمریکایی همچون بوئینگ، آمازون، مایکروسافت، کلاگ، پپسی، سیسکو، پراکتر اند گمبل، جانسون اند جانسون حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردوغان خطاب به مدیران اجرایی این شرکتها گفت: «باور دارم که ما ترکیه را به پایگاهی برای تولید و فناوری تبدیل خواهیم کرد».

اردوغان ضمن قدردانی از شرکتهایی که به ترکیه باور دارند، گفت که انتظار دارد ایالات متحده در مسیری سازنده تر حرکت کند و افزود که تعرفه های تجاری آمریکا بر واردات آلومینیوم و فولاد همچنان یک مشکل اساسی است.

با تعیین تاریخ نشست دوجانبه اردوغان با «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده (چهاردهم ژوئن/۲۴ خرداد)، رئیس جمهور ترکیه گفت که برغم تمام تحولات، روابط آنکارا- واشنگتن به «دوران جدیدی» وارد می‌شود.

رئیس جمهور ترکیه همچنین گفت که دو کشور می توانند در سوریه و لیبی و همچنین در حوزه انرژی با یکدیگر همکاری کنند.

وی در ادامه افزود: «گفته های بایدن در مورد رویدادهای سال ۱۹۱۵ باری بر دوش روابط ما گذاشته است، اما باور دارم که نشست ناتو که در تاریخ ۱۴ ژوئن برگزار می شود، نشانه یک دوران جدید خواهد بود».

رئیس جمهور ترکیه در ادامه صحبتهای خود، ساده سازی نظام مشوقهای اقتصادی را تضمین کننده بهره مندی آسانتر سرمایه گذاران از این مشوقها دانست.

گفتنی است، بایدن و اردوغان تاکنون تنها یکبار (۲۳ آوریل ۲۰۲۱) با یکدیگر تلفنی گفتگو کردند؛ تماسی که در آن بایدن کشتار ارامنه توسط امپراتوری عثمانی در خلال جنگ جهانی اول (۱۹۱۵) را «نسل کشی» خواند.

کد خبر 5221598

منبع: مهر

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان ترکیه ایالات متحده امریکا ایالات متحده امریکا فلسطین رژیم صهیونیستی سوریه نبرد شمشیر قدس عراق جنگ 12 روزه غزه انتفاضه رمضان 2021 ایران روسیه برجام آنتونی بلینکن بلاروس اتحادیه اروپا رئیس جمهور ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۹۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کاخ سفید شامگاه یکشنبه از گفت‌وگوی تلفنی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل خبر داد.
بایدن در این گفت‌وگوی تلفنی بار دیگر بر پایبندی قاطع آمریکا به امنیت اسرائیل تاکید کرد.

رئیس جمهور آمریکا از نتانیاهو خواست تا در موضوع افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه، همکاری با سازمان‌های بین‌المللی را افزایش دهد.

بایدن و نتانیاهو درباره عملیات ارتش اسرائیل در رفح نیز گفت‌وگو کرده و رئیس جمهور آمریکا بار دیگر موضع خود در خصوص این عملیات را ابراز داشت.

بر اساس گزارش کاخ سفید، دو طرف همچنین در خصوص مذاکرات آزادی گروگان‌ها در کنار آتش‌بس فوری در باریکه غزه نیز صحبت کردند.

کد خبر 847915 منبع: فارس برچسب‌ها بنیامین نتانیاهو خبر ویژه جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • افشاگری رسانه آمریکایی درباره انبوه گاف‌های بایدن در ۲۰۲۴
  • سودای هلند برای ریاست بر ناتو و نقش ترکیه
  • احمد داود اوغلو با هنیه دیدار کرد
  • ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها
  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل