Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه جهان/ دومین انتخابات ریاست جمهوری سوریه پس از آغاز جنگ داخلی این کشور، به رغم تبلیغات منفی دولت‌های غربی، در فضایی آرام و با نظارت تیم‌های روسی با استقبال مردمی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «تاس» روسیه، براساس اعلام وزارت کشور سوریه در این انتخابات حدود 18 میلیون سوری واجد شرایط رأی دادن بوده و 107 هزار نفر در داخل و خارج این کشور به دلیل سن زیر 18 سال یا محرومیت قانونی، نتوانستند در انتخابات مشارکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دوره رأی‌دهندگان رئیس جمهوری بعدی خود را از میان «بشار اسد» رئیس جمهوری فعلی و دبیر کل «حزب بعث» سوریه و دو رقیبش؛ «عبدالله سلوم عبدالله»، وزیر خارجه سابق و معاون پیشین حزب سوسیالیست و «محمود مرعی» دبیر کل جبهه دموکرات سوریه و از مخالفان داخلی دولت برگزیدند.
شورای فدرال و دومای دولتی روسیه نیز به دعوت پارلمان سوریه برای نظارت بر روند انتخابات و شمارش آرا در حوزه‌های انتخاباتی حضور داشتند و از فضای آزاد حاکم بر این رأی‌گیری خبر دادند.
 «دیمیتری سابلین»، رئیس هیأت نظارت دومای روسیه گفت: «ما شاهد بودیم که هر کسی آزادانه قادر به انتخاب گزینه مورد نظر خود بود و همه استانداردهای بین‌المللی نیز در حوزه‌ها رعایت شده بود. برگه‌های آرا نیز داخل پاکت قرار گرفته و داخل صندوق انداخته شدند. »
«اولگ سلزنوف» دیگر عضو شورای فدرال روسیه نیز به غیبت ناظران امریکا، اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب اشاره کرد و گفت: «واقعاً عجیب و شوکه کننده است. فکر می‌کردم نظارت بر این انتخابات برای آنها جالب باشد.»وزرای خارجه امریکا، فرانسه، ایتالیا، آلمان و انگلیس با اتهام زنی به دولت «بشار اسد» برای مهندسی انتخابات و ابقای «بشار اسد» در کرسی ریاست جمهوری، مشروعیت آن را زیر سؤال برده و محکومش کردند.
به نوشته «فرانس پرس» در این بیانیه مشترک در حالی که بر حمایت از هرگونه پیام اعتراض سوری‌های مخالف مانند نهادها، سازمان‌های مدنی و همچنین اپوزیسیون سوریه تأکید شده بود، روند انتخابات به دلیل رعایت نشدن چارچوب تعیین شده در قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل را غیرمشروع خوانده و مدعی شدند این انتخابات نه آزاد است نه عادلانه. غربی‌ها در حالی با توجه به روند انتخابات «بشار اسد» را پیروز قطعی میدان می‌دانند که رئیس جمهوری 55 ساله سوریه از زمان مرگ پدرش در سال 2000، سه دوره هفت ساله بر کرسی ریاست جمهوری سوریه تکیه زده و اگر در این انتخابات نیز پیروز شود، ریاست او بر دولت کشورش دست‌کم 28 سال خواهد شد.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رئیس جمهوری بشار اسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۹۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام وظیفه در شورای شهر دشوار و دایره نظارت آن بسیار وسیع است

رئیس کمیسیون حقوقی، برنامه‌ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: عضو شورای شهر بودن به‌دلیل وسعت دایره تصمیمات و نظارت، همچنین بیشتر بودن تأثیرات دراز مدت شورا بسیار دشوار است.

احمدرضا مصور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: نهم اردیبهشت در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به نام روز شوراها نام‌گذاری شده است که نشان از توجه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به جایگاه و منزلت شورا و اتکا بر خرد جمعی در رفع مشکلات جوامع محلی دارد.

وی افزود: عضو شورای اسلامی شهر بودن به‌دلیل وسعت دایره تصمیمات و نظارت، همچنین بیشتر بودن تأثیرات دراز مدت شورا بسیار دشوار است.

رئیس کمیسیون حقوقی، برنامه‌ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سامانه سوت‌زنی شورا تصریح کرد: به‌طور روزانه تعداد محدودی مراجعه به این سامانه وجود دارد که بعضی از آن‌ها قابل استفاده و مهم بوده و مورد پیگیری قرار گرفته شده و بعضی دیگر نیز غیرقابل تأثیر بوده و اهمیت چندانی نداشته است.

مصور با اشاره به وظیفه سنگین مسئولان در حوزه مدیریت شهری تصریح کرد: در مسیری پیش می‌رویم که باید در صورت بروز اشتباه یا مشکلی جسارت عذرخواهی و حل مسائل پیش‌آمده را داشته باشیم تا بتوانیم به نقطه‌ای مطلوب دست پیدا کنیم و وظیفه شوراها نیز همین است.

کد خبر 748399

دیگر خبرها

  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • رئیسی : گشت ارشاد مدیران در دستور کار وزرا باشد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • انجام وظیفه در شورای شهر دشوار و دایره نظارت آن بسیار وسیع است
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا