Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@05:15:49 GMT

طرز تهیه مرغ ترد و تند یان سوجی

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۳۹۸۴۶

طرز تهیه مرغ ترد و تند یان سوجی

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  مرغ یان سوجی که اصالتا یک غذای تایوانی است  دربسیاری از کشور‌های شرق آسیایی مخصوصا چین به عنوان یکی از روش‌های محبوب سرو مرغ بکار میرود. این روش سوخاری کردن مرغ باعث میشود مرغ ترد بماند وکمی تندی داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

آموزش آشپزی؛ از لبی کباب مازندرانی و پیتزای پرطرفدار آلفردو تا دسر خوشمزه ماقوت + تصاویر

مواد لازم

۳۲۰ گرم مرغ خرد کرده بدون استخوان
⅔ لیوان پودر نشاسته سیب زمینی (نشاسته ذرت)
۱ دسته ریحان
روغن
۲ قاشق غذاخوری سویا سس
۱ قاشق غذاخوری آبجو (می تونید از انواع بدون الکلش استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

)
۳ حبه سیر
۱ عدد تخم مرغ
۱ قاشق غذاخوری پودر فلفل سیاه (برای ادویه مخصوص)
۲ قاشق چای‌خوری نمک (برای ادویه مخصوص)
⅓ قاشق چای‌خوری پودر کاری (برای ادویه مخصوص)

دستور تهیه

سویا سس رو به همراه آبجو، سیر خرد شده، تخم مرغ، پودر فلفل، شکر و نمک توی ظرف بریزید و مخلوط کنید تا به صورت سس دربیاد. مرغ‌ها رو داخل سس بریزید و خوب مخلوط کنید تا مرغ‌ها مزه دار بشن. مرغ‌ها رو به مدت ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت توی یخچال بذارید تا مزه دار بشن.

بعد از خارج کردن مرغ‌ها از یخچال نصف پودر نشاسته رو بهشون اضافه و مخلوط کنید. نصف دیگه پودر نشاسته رو توی ظرف بریزید و مرغ‌ها رو قبل از سرخ شدن توش بغلتونید و توی روغن داغ و زیاد به مدت ۳ تا ۴ دقیقه سرخ کنید تا به رنگ طلایی دربیان.

ریحان‌ها رو توی روغن بریزید و برای ۲ دقیقه دیگه مرغ‌ها رو سرخ کنید. مرغ‌ها رو از روغن خارج کنید، مواد ادویه مخصوص رو باهم مخلوط کنید و روی مرغ‌ها بپاشید.

منبع: غذاپز

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی آشپزی ایرانی ادویه مخصوص مخلوط کنید مرغ ها رو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۹۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه قجری در کاخ مخصوص

دریافت 24 MB

وقتی ناصرالدین شاه به اروپا سفر می کند و موزه های زیبای آنجا را میبیند تصمیم می گیرد در کاخ محبوبش گلستان هم موزه هایی را برای نگه داری هدایای سلطنتی بسازد. عمارت اصلی کاخ گلستان ۵ تالار بسیار حیرت انگیز دارد که از همان ابتدا برای موزه ساخته شده بودند.

ورود به این کاخ برایتان هیجان انگیز است و در همان ابتدا پلکانی وسیع با آیینه کاری های خیره کننده در مقابلتان قرار دارد که ناخودآگاه دوست دارید بایستید و عکس بگیرید البته باید محافظی کیسه ای روی کفش هایتان بپوشید و بعد وارد شوید.

بعد از پلکان وارد تالاری وسیع می شوید که به نام سلام یا تاجگذاری هم شناخته می شود. در انتهای سالن تختی را میبینید که ماکتی ساخته شده از تخت اصلی به نام تخت طاووس است که نادرشاه از هندوستان به عنوان غنیمت جنگی با خود به ایران آورده بود و پس از قتلش توسط غارتگران تخریب و جواهرات آن به یغما برده شد. فتحعلی شاه قاجار که سودای بر تخت نشستن شاهان در گذشته را داشت دستور می‌دهد تختی مرصع برایش بسازند که در ابتدا به خاطر آیینه ای به شکل خورشید در بالای آن «تخت خورشید» نام داشت و پس از ازدواجش با طاووس خانم تاج الدوله که ۱۵ ساله بود نامش را تخت طاووس گذاشتند. تخت طاووس تا سال ۱۳۶۰ در کاخ گلستان نگهداری میشد و سپس به موزه جواهرات بانک ملی ایران منتقل شد.

تهیه و گزارش: مهلا داریان

کد خبر 847606 برچسب‌ها وزارت میراث فرهنگی و گردشگری سفر - گردشگری تور- گردشگری

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کرپ سیب زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده (فیلم)
  • آموزش آشپزی / روشی خاص برای تهیه و طبخ ماهی کبابی
  • طرز تهیه سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • آیا منجمد کردن نان آن را سالم‌تر می‌کند؟
  • چه کار کنیم نعناع روی دوغ نماند؟ | ترفند مخلوط شدن سبزی خشک در دوغ با کمک آب جوش
  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه
  • آیا قرار دادن نان در فریزر آن را سالم‌تر می‌کند؟
  • موزه قجری در کاخ مخصوص
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر