Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-08@23:33:34 GMT

اخبار ضدونقیض از آزادی فرمانده حشدشعبی از بازداشت

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۴۰۰۵۲

اخبار ضدونقیض از آزادی فرمانده حشدشعبی از بازداشت

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ برخی از منابع رسانه‌ای عراق خبر دادند که «قاسم مصلح» فرمانده حشد شعبی در استان الانبار پس از بازداشت جنجالی چند ساعته آزاد شده است.

هنوز منابع رسمی عراق، خبر آزادی فرمانده ارشد حشد شعبی را تائید نکردند.

برخی رسانه‌ها که مواضعی مخالف با جریان مقاومت در عراق را دنبال می‌کنند، ادعا دارند قاسم مصلح هنوز تحت بازداشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازداشت این فرمانده سرشناس حشد شعبی که نقش به سزایی در آزادسازی استان الانبار از اشغال داعش داشت، جنجال بسیاری در ساعات گذشته در فضای سیاسی عراق به وجود آورد. بازداشت مشکوکی که با بالگرد‌های آمریکایی و به دست نیرو‌های امنیتی ویژه عراق صورت گرفت.

تعدادی از فرماندهان برجسته مقاومت مانند شیخ قیس الخزعلی دبیرکل عصائب اهل الحق و ابوآلاء الولایی دبیرکل کتائب سید الشهدا، بازداشت مصلح را با اهداف سیاسی و مرتبط با عدم برگزاری انتخابات و ایجاد هرج و مرج بیشتر در کشور دانسته اند.

قاسم مصلح از مهمترین فرماندهان الحشد الشعبی عراق در مقابله با تروریست‌های داعش و عملیات علیه مخفی‌گاه‌های آن‌ها در صحرای غربی این کشور است و دشمن شماره یک داعش در الانبار به شمار می‌رود و هدایت فرماندهی عملیات حشد شعبی در استان الانبار را برعهده داشت. وی بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ و در ایام اشغال عراق از سوی آمریکا به مدت سه سال و دو ماه در یک زندان انگلیسی در استان بصره زندانی بود.

منابع خبری نزدیک به حشد شعبی پیش از این اعلام کرده بودند که نیرو‌های آمریکایی با همکاری سازمان اطلاعات عراق، مصلح را از طریق عملیات «هلی برن» در منطقه «الدوره» (جنوب بغداد) بازداشت کرده اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 غزه شورای نگهبان قطعی برق نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری فرمانده حشد الشعبی بازداشت نیروهای امنیتی انتخابات 1400 غزه شورای نگهبان قطعی برق نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حشد شعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۰۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره شهدای لشگر فاطمیون در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در مراسم سالگرد تشکیل لشکر فاطمیون که با حضور خانواده شهدا و جمعی از اعضای لشگر فاطمیون برگزار شد، از خانواده شهدای افغانستانی مدافع حرم تجلیل شد.

لشکر فاطمیون از ۲۲ اردیبهشت ماه ۹۲ تأسیس شد و به دلیل حضور بی نظیر رزمندگان افغانستانی در مناطق درگیری سوریه، این لشکر بیشترین تعداد شهدای جبهه مقاومت را تقدیم کرده است.

۲۱ نوامبر ۲۰۱۷ پیروزی تاریخ‌ساز جبهه مقاومت اسلامی عراق و سوریه بر فتنه تروریسم تکفیری و پایان یافتن سیطره داعش با پایین کشیدن پرچم این گروه آمریکایی صهیونیستی در «ابوکمال» رقم خورد که بخش قابل توجهی از این فتح بزرگ به‌دست رزمندگان افغانستانی لشکر فاطمیون رقم خورد.

نیروهای لشکر فاطمیون وظیفه اصلی مبارزه با تروریست‌های داعش در شهر مهم و استراتژیک البوکمال را به‌عهده داشتند.

رزمندگان این لشکر در جریان این عملیات موفق شدند که تعدادی از تروریست‌های داعش را به اسارت خود دربیارود و در پاکسازی مناطق حومه این شهر از لوث تروریست‌ها نیز تا آخرین قدم حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • هر اندازه بتوان صهیونیست‌ها را از جنایات بازداشت، امکان آزادی قدس وجود دارد
  • تولد فرزند شهید حادثه تروریستی کرمان + عکس
  • نگاهی گذرا به زندگی و آثار یکی از مفاخر فرهنگی شهرستان سقز
  • برگزاری یادواره شهدای لشگر فاطمیون در قم
  • در دیدار نچیروان بارزانی با فرمانده کل سپاه چه گذشت؟ + تصاویر
  • طالبان: داعش از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شود
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • بازداشت هشت نفر از عوامل درگیری در آبادان