Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو پارلمان عراق شب گذشته از آزادی فرمانده حشد شعبی ساعاتی پس از بازداشت به اتهام ساختگی "تروریسم" خبر داد.

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، یک منبع به خبرگزاری شفق نیوز گفت: صحبت درباره آزادی قاسم مصلح دقیق نیست. او همچنان تحت بازداشت عملیات مشترک در خصوص اتهام مشارکت در هدف گیری کاروان‌های ائتلاف آمریکایی با انفجار بمب‌ها طبق اعترافات شخص بازداشت شده در این عملیات باقی می‌ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: تنها پسر قاسم مصلح در لحظه‌ای که در جریان عملیات بازداشت شد، آزاد شده و او منتظر تکمیل تحقیقات از پدرش است.

این در حالی است که کاظم الفرطوسی، سخنگوی گردان‌های سید الشهدا گفت: قاسم مصلح، فرمانده عملیات حشد شعبی در الانبار عصر آزاد شد و در میان هیئتی از حشد از سوی هادی العامری، فالح الفیاض و ابوفدک مورد استقبال قرار گرفت.

الفرطوسی تاکید کرد: مصلح در مقر هیئت حشد به عنوان فرمانده کل مستقر است نه به عنوان فرد بازداشت شده یا متهم.

به گفته او، مصلح با اتهام هدف گیری نیروهای آمریکایی روبه‌رو است.

پیشتر فالح الخزعلی، نماینده ائتلاف الفتح که شامل شاخه سیاسی گروه‌های حشد شعبی در پارلمان عراق محسوب می‌شود، توییت کرده بود، فرمانده عملیات الانبار در سازمان حشد شعبی آزاد و تحویل نیروهای امنیتی حشد شده است.

او اضافه کرد: کسی حق ندارد منتسبان در وزارت دفاع، کشور، سازمان مبارزه با تروریسم و حشد شعبی را بازداشت کند مگر خود بخشی که منتسب به آن هستند.

از طرف دیگر، مهند العقابی، مدیر اطلاع‌رسانی حشد شعبی نیز در توییتر با اشاره به پایان یافتن بازداشت مصلح نوشت: مساله پایان یافت و فتنه خاموش شد خدا عراق و عراقی‌ها را حفظ کند و بر عظمت و وحدت نیروهای امنیتی قهرمان در تمام صفوف آن بیفزاید و از تمام کسانی که در این حوزه فعالیت دارند، متشکرم.

قاسم مصلح به عنوان فرمانده "لشکر الطفوف" وابسته به عتبات عالیات فعالیت می‌کرد و ۲۰۱۷ به عنوان فرمانده عملیات حشد شعبی در الانبار غرب عراق منصوب شد.

این در حالی است که فرمانده کل نیروهای مسلح عراق روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای رسمی تأکید کرد که فرمانده بلندپایه حشد شعبی که بازداشت شده تا پایان تحقیقات در اختیار ستاد عملیات مشترک خواهد بود.

در بیانیه رسمی «مصطفی الکاظمی» آمده که نیروهای ویژه عراقی به دستور فرمانده کل نیروهای مسلح عراق حکم قضائی بازداشت یک متهم مشمول ماده ۴ قانون ضد تروریسم براساس شکایت تنظیم شده علیه وی را اجرا کردند.

این بیانیه افزوده که کمیته تحقیقاتی متشکل از ستاد عملیات مشترک، اطلاعات وزارت کشور، اطلاعات نظامی، سازمان امنیت ملی و امنیت حشد شعبی برای تحقیق درباره اتهامات منسوب به این متهم تشکیل شده و وی تا زمان پایان تحقیقات در اختیار ستاد عملیات مشترک خواهد بود.

الکاظمی در بیانیه خود تأکید کرد که حضور مسلحانه برخی گروه‌های مسلح نقض پرمخاطره قانون اساسی و قوانین جاری کشور است و تحقیقات فوری برای بررسی این رفتارها آغاز شده است.

وی افزود که در این شرایط تاریخی حساس حفاظت از امنیت کشور و جلوگیری از ماجراجویی‌های امنیتی مسؤولیت دولت و نیروهای امنیتی و نظامی و احزاب و نیروهای سیاسی کشور است و از همه خواست که منافع ملی را  بر هم امر دیگری اولویت دهند.

همزمان منابع آگاه از جلسه ویژه رهبران سیاسی شیعی عراق با الکاظمی نخست وزیر و فرمانده کل نیروی مسلح عراق در خصوص تنش امنیتی امروز خبر دادند.

همچنین پیش از این محند نجم العقابی از مسؤولین حشد شعبی اعلام کرده بود قاسم مصلح مسؤول عملیات الانبار حشد شعبی هنوز در بازداشت است و اخبار منتشر شده از آزادی او دقیق نیست.

او دقایقی پیش از «پایان فتنه» خبر داد.

از سویی دیگر، آناتولی گزارش داد، محاصره نیروهای حشد شعبی در منطقه سبز بغداد، پایتخت عراق به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار آناتولی، نیروهای حشد شعبی در مقابل ساختمان ستاد کل ارتش در منطقه سبز به انتظار نشسته‌اند.

نیروهای حشد شعبی پس از ورود به منطقه سبز کنترل کلیه دروازه‌های ورودی آن در بغداد، پایتخت عراق را به دست گرفته بودند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حشد شعبی عراق عملیات مشترک حشد شعبی حشد شعبی فرمانده کل بازداشت شد قاسم مصلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۰۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان آزاد شدند

۶ مرزبان ایرانی که توسط نیروهای طالبان بازداشت شده بودند، پس از رایزنی مسئولان انتظامی، به کشور برگشتند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ساعاتی پیش 6 مرزبان ایرانی توسط نیروهای طالبان بازداشت و به خاک افغانستان برده شدند.

دقایقی پیش این مرزبانان با رایزنی مقامات انتظامی ایرانی و طالبان آزاد شده و در صحت و سلامت به خاک کشور بازگردانده شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۶ مرزبان ایرانی بازداشتی ازسوی طالبان آزاد شدند
  • ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان آزاد شدند
  • فرمانده کل ارتش: عملیات وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل | هشدار مهم فرمانده کل ارتش
  • فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • فرمانده ارتش: پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهیم داد
  • تقدیر فرمانده کل ارتش از رزمندگان عملیات وعده صادق
  • این پست عجیب اردوغان به زبان عربی جنجال به پا کرده
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس