Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، خسارت سیلاب پلدختر بیش از ۵۰۰۰ هزار میلیارد تومان اعلام شد که با کمک دولت، سپاه، بسیج، ارتش، هلال احمر و خیرین بخشی از خسارات سیل تا حدودی جبران شد و بلافاصله بازسازی این مناطق در دستور کار قرار گرفت و اکنون بیش از دو سال از وقوع سیل ویرانگر ۹۸ می‌گذرد و در این گزارش به آخرین وضعیت بخش مرکزی پلدختر می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با گذشت دو سال از سیل در بخش‌هایی مانند مسکن پیشرفت‌های بسیار زیادی اتفاق افتاده و بیشتر روستائیان پلدختری در منازل مسکونی نوساز اسکان یافتند، ولی برخی مشکلات در روستا‌های بخش مرکزی همچنان روستائیان را آزار می‌دهد.

پل‌های ارتباطی روستا‌های پران پرویز به عنوان بزرگترین روستای بخش مرکزی پلدختر بعد از گذشت دوسال هنوز نیمه کاره و روند احداث آن بسیار کند است و همین موضوع سبب نارضایتی اهالی این روستا شده است، پل ارتباطی بابازید که راه ارتباطی جنوب به غرب است با تلاش‌های صورت گرفته در آستانه بهره‌برداری است، پل پران پرویز به عنوان یکی از بزرگترین مشکلات بخش مرکزی پلدختر بعد از گذشت دوسال همچنان روند احداث آن لاک پشتی است.

پل تخریب شده گُل گُل بازسازی نشد

پل گُل گُل که جاده ترانزیتی تهران - جنوب از روی آن عبور می‌کرد در سیل دو سال قبل تخریب شد که متاسفانه بعد از گذشت دو سال هیچ اقدامی برای بازسازی این پل صورت نگرفته و رانندگان از جاده جایگزینی که از کنار روستای گُل گُل عبور می‌کند تردد می‌کنند که همین مسئله مشکلات و مخاطراتی برای مردم ایجاد کرده است.

روستای چم گز در بخش مرکزی به سبب قرار گرفتن در حریم رودخانه کشکان نیازمند دایک حفاظتی است و بیش از ۱۵ واحد مسکونی در این روستا در آستانه ریزش به داخل رودخانه کشکان هستند، با وجود پیگیری‌های مسئولان شهرستان هنوز این مشکل برطرف نشده و مردم این روستا نگران هستند.

برخی روستا‌های سیل‌زده بخش مرکزی هنوز با پسماند‌های سیل مواجهه هستند و معابر و خیابان‌های آن‌ها از جمله روستای چم مهر خاکی است که در فصل زمستان شاهد مشکلات عمده‌ای برای تردد مردم بودیم و در آستانه فصل گرما و تابستان کرد خاک ایجاد شده مشکلاتی را ایجاد کرده است.

مشکلات مخابراتی روستا‌های سیل‌زده پلدختر

سیلاب ۹۸ تمام زیرساخت‌های مخابراتی پلدختر را نابود کرد و مراکز مخابراتی روستا‌های چم مهر و بابازید که روستا‌های اطراف آن‌ها هم از این مرکز تغذیه می‌شد از بین رفت که متاسفانه با گذشت بیش از دو سال از سیل ویرانگر هنوز این مراکز بازسازی نشده و روستا‌های سیل‌زده پلدختر همچنان با مشکلات مخابراتی دست و پنجه نرم می‌کنند.

راه ارتباطی پلدختر به میدان بزرگ که به عنوان راه ارتباطی جایگزین به روستای چم مهر در سیل ۹۸ مورد توجه بود دارای مشکلات اساسی است و رفت و آمد در این جاده مخاطراتی برای مردم ایجاد کرده که ضرورت دارد قبل از هر گونه حادثه‌ای نگاه ویژه‌ای به آن شود.

خسارت کشاورزان روستایی هنوز پرداخت نشده و روستاییانی که زمین‌های کشاورزی خود را در سیل از دست دادند و، چون شغل اکثر مردم در این روستا‌ها کشاورزی است به سبب بیکار بودن در روستا‌های همجوار و با اجاره کردن زمین در حال کشاورزی هستند که همین موضوع بار مضاعفی را بر دوش کشاورزان گذاشته است.

لزوم احداث دایک حفاظتی چم گز پلدختر

بابک امرایی بخشدار مرکزی پلدختر  با اشاره به اینکه مشکلاتی در روستا‌های سیل‌زده بخش مرکزی پلدختر وجود دارد اظهار داشت: دولت تعهدات خود در روستا‌های چم مهر و بابازید را به صورت صدرصدی انجام داده است و منازل سیل‌زدگان آماده اسکان آنهاست، ولی ما شاهد هستیم که برخی سیل‌زدگان به منازل قبلی خود که در حریم رودخانه کشکان قرار دارد و امور آب یا بنیاد مسکن مالکیت آن‌ها را دارند برگشته‌اند.

وی با بیان اینکه هیچ گونه تعارضی در بخش مرکزی وجود ندارد و مردم سیل‌زده به حق خودشان رسیدند افزود: تنها روستایی که در بخش مرکزی مشکل دارد و بودجه میلیاردی برای احداث دیوار ساحلی آن نیاز است روستای چم گز است و پیگیر هستیم که قول دادند امسال بودجه برای احداث دیوار ساحلی برای این روستا تخصیص دهند.

بخشدار مرکزی پلدختر عنوان کرد:۱۶ واحد مسکونی در روستای چم گز نیاز به جا به جایی دارند که وعده دادند یا زمین برای جابه جایی این ۱۶ واحد خریداری و زمین و تسهیلات بلاعوض و کم بهره در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند تا ساخت وساز جدید انجام دهند و دیواره ساحلی برای این روستا احداث می‌شود.

وی بیان کرد:جاده روستای چم گردله یه میدان بزرگ دارای مشکلات اساسی است که چندین بار از راهداری پیگیر حل این مشکل بودیم، ولی تاکنون نتیجه نداده است.

استقرار بیش از ۷۰ درصد مردم روستای چم مهر در سایت‌های جدید

امرایی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد مردم در روستای چم مهر در سایت‌های جدید مستقر شدند گفت: برخی ساکنان چم مهر به سبب شغل دامداری که دارند هنوز در منازل قبلی که توسط سیل مخروبه شده زندگی می‌کنند در صورتی که منازل آنان در سایت‌های جدید آماده اسکان است.

وی با اشاره به اینکه مشکل آب شرب روستای سیل‌زده چم مهر به طور کامل برطرف شده است تصریح کرد: بنیاد مسکن به زودی جدول کشی و احداث کانال برای برخی روستا‌های سیل‌زده بخش مرکزی که مشکل دارند را آغاز می‌کند و پیگیری لازم از مسئولان استانی برای حل این مشکلات انجام شده است.

امرایی در مورد پل پران پرویز گفت: ما شاهد وعده‌های واهی مدیر کل راهداری هستیم و متاسفانه وضعیت این پل نگران کننده و خیلی کند است مدیر کل وعده داد که نهایتا ۱۵ اردیبهشت این پل به بهره‌برداری می‌رسد، ولی این اتفاق نیفتاد. مشکلات مخابراتی همچنان پابرجاست

بخشدار مرکزی پلدختر با بیان اینکه در مورد مشکلات مخابراتی روستا‌های بخش مرکزی هیچ حرفی برای گفتن نداریم خاطر نشان کرد: مخابرات در بخش مرکزی پلدختر ضعیف عمل کرده، بار‌ها پیگیری برای حل مشکلات مخابراتی روستا‌های بخش مرکزی انجام شده حتی از ظرفیت امام جمعه پلدختر هم برای حل این مشکل استفاده شده است، ولی متاسفانه هر بار مخابرات به وعده خود عمل نمی‌کند.

وی بیان کرد: روستا‌های وره زره و خرسدر بیش از ۱۵ سال است که ارتباط تلفنی ندارند و زیرساخت مخابراتی روستا‌های چم مهر و بابازید در سیل از بین رفته است و برخی روستا‌های جنوب پلدختر و منطقه واشیان اصلا سیل‌زده نیست، ولی مشکل مخابراتی دارند به طوری که شاهد هستیم که ارتباط تلفنی اکثر روستا‌های بخش مرکزی قطع است که این نشانه ضعف مخابرات است.

بیش از ۷۰ درصد روستا‌های بخش مرکزی پلدختر از تلفن ثابت محروم هستند

امرایی گفت: بیش از ۷۰ درصد روستا‌های بخش مرکزی پلدختر از تلفن ثابت محروم هستند و آنتن دهی تلفن همراه در خیلی از روستا‌ها از جمله واشیان و میانکوه غربی افتضاح است.

بحشدار مرکزی پلدختر تصریح کرد: برخی دانش‌آموزان این مناطق و روستا‌هایی مانند هلوش برای استفاده از اینترنت باید به بلندترین نقطه روستا بروند که ما بار‌ها برای حل این مشکلات مکاتبه انجام داده و مدیران کل را هم به این روستا‌ها دعوت کردیم، ولی تاکنون به نتیجه نرسیده است.

وی اظهار داشت: قول مسئولان استانی مخابرات برای حل مشکلات مخابراتی روستا‌های بخش مرکزی فقط در حد حرف است و به سبب مشکلات مخابراتی ما شرمنده مردم هستیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیل لرستان سیل و آبگرفتگی مشکلات مخابراتی روستا روستا های بخش مرکزی روستا های سیل زده بخش مرکزی پلدختر بیش از ۷۰ درصد روستای چم مهر بخش مرکزی حل این مشکل گذشت دو برای حل دو سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۰۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد

  به گزارش جام جم آنلاین از گرگان حیدر آسیابی در  نشست با کارگران و کارفرمایان که به مناسبت گرامیداشت  هفته کار و کارگر در دادگستری استان برگزار شد با اشاره به سخنان  رهبر معظم انقلاب درباره حقوق کارگران  در دیدار اخیر ایشان با این قشر گفت: رکن اصلی اقتصاد کشور و رزمندگان جنگ اقتصادی  ، کارگران هستند و تلاش ما در دادگستری استان بر پیگیری مشکلات این قشر و حل آن است.
آسیابی با تاکید بر این که تنظیم قراردادهای خاص و تحمیلی به کارگران ،  از نظر قانونی اعتبار ندارند و خلاف قانون است گفت:  اگر  کارگران نسبت به این نوع قراردادها معترض باشند می توانند شکایت کنند .
وی از اختصاص وکلای معاضدتی برای کارگران هم خبر داد و گفت: برای کارگرانی که نیاز به مشاوره حقوقی  یا وکیل در پرونده های خود دارند نیز  در رایزنی با کانوی وکلای  قوه قضاییه، سهمیه ویژه  برای وکلای معاضدتی ، در نظر گرفته خواهد شد.
حیدر آسیابی افزود: برای حل مشکلات و اختلافات کارگران و کارفرمایان نیز شعب ویژه در شورای حل اختلاف استان اختصاص می یابد  تا افراد به جای مراجعه به محاکم ،  اول به شورای حل اختلاف مراجعه کنند .
آسیابی با اشاره به این که رویکرد ما در دستگاه قضایی استان بر پایه حمایت از واحدهای تولیدی است  افزود: این رویکرد  هم حمایت از کارفرما و هم حمایت از کارگر است  که در نتیجه آن فقط ر سال گذشته  110 واحد تولیدی یا احیا شدند یا از تعطیلی و ورشکستگی آنها جلوگیری شد .
وی ادامه داد:  حفظ حدود 3 هزار فرصت شغلی نتیجه احیای این واحد ها بود و اگر امروز به اذعان مسئولان اداره کل  کاهش 15 درصدی بیمه بیکاری در سال گذشته داشتیم  به علت رونق این واحدها و افزایش ظرفیت تولید در استان بود.
وی گفت: هدف جلسه امروز تعامل بین بخشی بین متولیان اجرایی بخش خصوصی در کنار سایر نهادهای مثل شورای گفتگوی بخش خصوصی، ستاد اقتصاد مقاومتی و ستاد رفع موانع تولید در استان بود تا با استفاده از ظرفیت همگرایی دستگاه قضایی برای حل مشکلات کارگران  تلاش شود.
وی با بیان این که حقوق کارگر فقط دستمزد نیست افزود: امنیت شغلی، بیمه بیکاری، بیمه سلامت، حفاظت و ایمنی محیط های کارگری و بازنشستگی هم شامل حقوق کارگر است و قانون برای تضمین این حقوق ضمانت اجرایی دارد.
وی  گفت: کارگران باید برای به روز کردن مهارت های خود آموزش های فنی و حرفه ای را جدی تر بگرند .
وی گفت: قوانین کار برای رعایت تعادل بین کارفرما و کارگر و تامین حقوق کارگران وضع شده است که مهم ترین ویژگی آن حمایتی بودن این قانون و بیشتر بر پایه تامین حقوق کارگران است.
حسینعلی خواجه مظفری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان هم در این نشست با قدردانی از نگاه دادگستری استان برای ورود به موضوع مشکلات کارگران گفت: 188 هزار نفر کارگر بیمه شده در استان در 43 هزار کارگاه کار می کنند .
وی ادامه داد: میانگین مدت زمان رسیدگی به پرونده  الان به 16 روز رسیده است که رتبه سوم کشور  راداریم .
وی با اشاره به کاهش 15 درصدی تعداد افرادی که در استان  بیمه بیکاری دریافت می کنند افزود: تنها استان کشور هستیم که با سیر نزولی پرداخت بیمه بیکاری مواجهیم و به معنای کاهش اخراج کارگران است که نتیجه اقدامات ستا د اقتصاد مقاومتی دادگستری استان و دستگاه های اجرایی برای کمک به رونق تولید و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی است .
بیمه کارگران ساختمانی ، اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در کارگاه های بالای 50 نفر، تمکین نکردن کارفرمایان به آرای صادر شده در هیئت های حل اختلاف و مراجع قانونی، به کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز،  قراردادهای چندماهه و تحمیلی از جمله مواردی بود که در جلسه امروز از سوی نمایندگان کارگری  مطرح شد

دیگر خبرها

  • روستایی که سهم لک‌لک‌ها شد
  • شعار سال یک راهبرد اجرایی برای حل مشکلات است
  • تصاویری از تشکیل چندین دریاچه‌ شیرابه در تهران؛ وعده مسئولان دروغ شد! | فیلم
  • ببینید | تصاویری از ایجاد دریاچه‌ای از زباله در اطراف تهران؛ بی‌توجهی مسئولان به وعده‌ خود!
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • هم‌افزایی با دهیاران و شورای روستا راه‌حل غلبه بر مشکلات 
  • شوراهای اسلامی به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • نشست مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان