Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایان مهلت رای گیری انتخابات ریاست جمهوری سوریه و آغاز روند شمارش آرا و ادعاهای وزیر خارجه آمریکا درباره برجام از جمله تحولات مهم جهان طی ساعات گذشته هستند.

خبرگزاری میزان - مهم‌ترین خبر‌ها و تحولات بین الملل در ساعات گذشته هستند:

*شمار تلفات و مبتلایان کرونا

شمار مبتلایان ویروس کرونا در جهان به بیش از ۱۶۹ میلیون و ۹۱ هزار نفر رسیده و بیش از ۳ میلیون و ۵۱۲ هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیون و ۷۲۲ هزار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در سطح جهان بهبود یافته اند.

*آغاز روند شمارش آرای انتخاباتی در سوریه

با پایان یافتن مهلت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۱ سوریه، روند شمارش آرا در این کشور آغاز شده است.

*تیراندازی در کالیفرنیا با ۹ کشته

پلیس آمریکا دیشب از وقوع تیراندازی در شهر «سن خوزه» ایالت «کالیفرنیا» خبر داد که در پی آن ۹ نفر کشته شدند و عامل تیراندازی خودکشی کرد.

*ادعا‌های برجامی بلینکن

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا، در مصاحبه با کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، بار دیگر ادعا‌های بی اساس خود را درباره برجام و ایران تکرار کرده و گفت «در صورتی که ایران به تعهدات خود در برجام باز گردد ما نیز این اقدام را انجام می‌دهیم.»

*اتهام زنی فیسبوک علیه ایران و روسیه

رسانه اجتماعی «فیسبوک» با انتشار بیانیه‌ای به اتهام زنی علیه کشورمان پرداخته و مدعی شد «ایران و روسیه در ۴ سال گذشته بیشترین محتوا‌های نادرست را در این شبکه اجتماعی منتشر کرده اند.»

*تهدید وزیر جنگ رژیم صهیونیستی علیه لبنان

«بنی گانتس»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، به تهدید لبنان پرداخته و مدعی شد «در صورتی که حزب الله به اسرائیل حمله کند لبنان ویران خواهد شد.»

بیشتر بخوانید: ادعا‌های برجامی بلینکن/تنش میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان انتصاب رییس جدید موساد/ پنجمین دور از نشست وین *انتقاد دوباره اردوغان از بایدن

«رجب طیب اردوغان»، رییس جمهور ترکیه بار دیگر اظهارات بایدن درباره نسیل کشی ارامنه را هدف انتقادات خود قرار داده و گفت «رییس جمهور آمریکا باید در زمینه روابط ۲ کشور سازنده‌تر عمل کند؛ این اظهارات بار اضافه‌ای بر روابط ۲ کشور است.»

*مانع تراشی دوباره جمهوری خواهان در مسیر بازگشت احتمالی به برجام

تعدادی از سناتور‌های جمهوری خواه آمریکایی درصدد ارائه طرحی هستند که هرگونه توافق دولت این کشور با ایران را منوط به تایید کنگره می‌کند.

*تنش دوباره چین و آمریکا بر سر منشا ویروس کرونا

«جو بایدن»، رییس جمهور آمریکا می‌گوید که جامعه اطلاعاتی این کشور را از ابتدای آغاز به کار خود ملزم به تحقیق درباره منشا ویروس کرونا کرده، اما همچنان درباره منشا این ویروس اطمینان وجود ندارد.

در همین حال سفارت چین در آمریکا با انتشار بیانیه‌ای از «سیاسی کردن منشا ویروس کرونا از سوی واشنگتن» انتقاد کرد.

*شورای امنیت کودتا در مالی را محکوم کرد

شورای امنیت با انتشار بیانیه‌ای کوتای نظامی در مالی و بازداشت تعدادی از مقامات دولتی را در این کشور به شدت محکوم کرد.

*مقام آمریکایی: مذاکرات وین پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است

یک مقام آمریکایی می‌گوید که در دور قبلی مذکرات وین پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در حل اختلافات بر سر رفع تحریم‌ها به دست آمده است.

*وعده کمک ۵۰۰ میلیون دلاری قطر برای بازسازی غزه

«محمد بن عبدالرحمان آل ثانی»، وزیر خارجه قطر، طی اظهاراتی ضمن تاکید بر همبستگی این کشور با فلسطین گفت که به دستور امیر قطر، ۵۰۰ میلون دلار برای کمک به بازسازی غزه اختصاص می‌یابد.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: تحولات بین الملل ایران آمریکا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تحولات بین الملل تحولات بین الملل ایران آمریکا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۰۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است

 جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بار دیگر با حمایت همه جانبه از اسرائیل و بدون اشاره به حملات این رژیم به غزه با استفاده از تسلیحات آمریکایی مدعی شد: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه و کمک رسانی به مردم این منطقه است.

به گزارش ایرنا، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در حساب کاربری خود در شبکه ایکس (توئیتر سابق) نوشت: دیروز با عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر برای محقق شدن آزادی گروگان‌ها به همراه آتش‌بس فوری در غزه تماس‌ و گفتگو داشتم.

رئیس جمهور آمریکا ادعا کرد: ایالات متحده با مصر و قطر برای اجرای کامل مفاد این توافق و انجام تمامی تلاش‌ها برای محقق کردن آزادی گروگان‌ها از دست حماس همکاری خواهد کرد. حماس اکنون تنها مانع بر سر راه آتش‌بس فوری و امداد رسانی به غیرنظامیان در غزه است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • بلینکن در تل‌آویو: حالا وقت توافق است
  • حالا وقت توافق است
  • ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • ماموریت بلینکن در عربستان چیست؟
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد