Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس اعلام کرد که تا پایان امسال و در چارچوب تفاهم‌نامه مشترک با سپاه فجر فارس و کمیته امداد استان، 2000 طرح به ارزش بیش از 100 میلیارد تومان در فارس ویژه اقشار آسیب پذیر، نیازمندان و افراد تحت پوشش کمیته امداد اجرایی خواهد شد.

اسماعیل قزل‌سفلی صبح پنج‌شنبه ٦ خرداد در آیین انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه سپاه فجر فارس، کمیته امداد استان و سازمان بسیج سازندگی فارس در حوزه اشتغال محرومان بیان کرد: در ادبیات اقتصادی معمولا ایجاد اشتغال یک امر دشوار در برنامه ریزی اجتماعی است و اشتغال ویژه محرومان و نیازمندان این دشواری را مضاعف می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در راستای تحقق منویات رهبری در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» مبنی بر بهره گیری حداکثری از منابع در جهت ایجاد توسعه اشتغال برای افراد محروم و آسیب پذیر، هم افزایی و تشریک مساعی همگانی به منظور نهادینه سازی فرهنگ اقتصادی مقاومتی و ایجاد بستر مناسب برای نقش آفرینی جهادگران کارآفرین در حوزه‌های مختلف و همچنین توانمند سازی و تقویت منزلت اجتماعی محرومین، این تفاهم نامه در ٩ بند تنظیم شده و به امضای مدیرکل کمیته امداد فارس، بسیج سازندگی استان و سپاه فجر فارس رسید.

او ایجاد و راه‌اندازی طرح‌های اشتغال را یکی بندهای این تفاهم نامه ذکر و خاطرنشان کرد: در سال ١٤٠٠ و در چارچوب این تفاهم نامه دو هزار طرح به ارزش بیش از یکصد میلیارد تومان در سراسر فارس ویژه اقشار آسیب پذیر، نیازمندان و افراد تحت پوشش کمیته امداد پیگیری و اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس همچنین آموزش‌های کسب و کار و کارآفرینی ویژه ٥ هزار نفر از افراد تحت پوشش و آسیب پذیر در مناطق محروم و تشکیل و راه‌اندازی ٤٢ مراکز نیکوکاری کارآفرینی را از دیگر بندهای این تفاهم‌نامه مشترک اعلام کرد.

قزل‌سفلی ادامه داد: در راستای حمایت و استفاده از دانش بومی، حمایت از ١٠ طرح نوآورانه و دانش بنیان بر اساس این تفاهم‌نامه مشترک در دستور کار قرار خواهد گرفت.

او برپایی ١٠٠ نمایشگاه و غرفه‌های فروش محصولات تولیدی حاصل از اشتغال از دیگر بندهای این تفاهم نامه ذکر و خاطرنشان کرد که مفاد تفاهم‌نامه مشترک مذکور با حضور ٣٠٠  نفر از جهادگران اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس گفت: تلاش شده در این تفام نامه زنجیره‌ای از آموزش، هماهنگی‌ها، همکاری و بازار رسانی محصولات حاصل از ایجاد اشتغال افراد محروم برنامه ریزی شود.

قزل‌سفلی با بیان اینکه روستاها و حاشیه شهرهای استان نقطه کانونی اجرای این تفاهم‌نامه خواهد بود، گفت: رویدادهای کارآفرینی مختلفی در راستای این تفاهم نامه تا پایان امسال اجرایی خواهد شد.

محمد بذرافشان، مدیرکل کمیته امداد فارس نیز در این جلسه بیان کرد: در حالی این تفاهم‌نامه مشترک به امضا رسید که سال گذشته سپاه فجر فارس در تامین و تهیه جهیزیه فرزندان تحت پوشش، مسکن، تعمیر و مرمت و در عرصه حمایت از ایتام و نیازمندان تحت عنوان ایران همدل یاریگر کمیته امداد استان بود.

او خاطرنشان کرد: انعقاد این تفاهم‌نامه در حوزه اشتغال نیز فصل جدیدی در حوزه محرومیت زدایی است.

به گفته مدیرکل کمیته امداد فارس، در ۹ ماهه سال گذشته استان فارس در آخرین ارزیابی‌ها، در ١٧ سرفصل کمی و کیفی مقام اول حوزه اشتغال کشور را با ایجاد بیش از ١٧ هزار و ٥٠٠ فرصت شغلی و توزیع بیش از٤٠٠ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به خود اختصاص داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سپاه فجر فارس سازمان بسیج سازندگی فارس اشتغال محرومان همه باهم علیه کرونا سازمان بسیج سازندگی فارس تفاهم نامه مشترک تفاهم نامه میلیارد تومان سپاه فجر فارس کمیته امداد آسیب پذیر تحت پوشش خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۱۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری بین «ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط‌زیست» و «شرکت پالایش نفت آبادان» امضا شد.

به گزارش خبرنگار شانا، تفاهم‌نامه همکاری بین «ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط‌زیست» و «شرکت پالایش نفت آبادان» صبح امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت‌) با هدف حرکت از اقتصاد خطی به اقتصاد چرخشی و ایجاد ارزش افزوده برای طرح‌ها در محل معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، بین حکیم قیم، مدیرعامل پالایشگاه نفت آبادان، و محمدمهدی نوربخش، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط‌زیست، امضا شد.

هدف از امضای این تفاهم‌نامه اجرای تدابیر مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر توسعه ظرفیت‌ها، ایجاد هم‌افزایی و تحقق اقتصاد دانش‌بنیان و عمل به اصل ۵۰ قانون اساسی بوده است.

شرکت پالایش نفت آبادان، به‌عنوان نخستین شرکت صنعتی در کشور، در همکاری با ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، آب، اقلیم و محیط‌زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در زمینه‌های مختلفی ازجمله کارگروه‌های راهبری و فنی دوجانبه، ارائه و واکاوی اجرایی برای طرح‌های اولویت‌دار با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای گذر از اقتصاد خطی به اقتصاد چرخشی، و ایجاد ارزش افزوده برای این طرح‌ها در سطح این مجتمع صنعتی این تفاهم‌نامه را امضا کرده است.

شرکت پالایش نفت آبادان به‌منظور تحقق شعار خود با عنوان پالایشگاهی سرآمد و پیشرو در زمینه تولید، توسعه و مانع‌زدایی در طرح‌های زیست‌محیطی، استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان را در دستور کار قرار داده است.

با اجرای این تفاهم‌نامه، افزون بر ایجاد یک مرکز هم‌آفرینی، محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال پایدار در سطح منطقه و کشور و «جهش تولید با مشارکت مردم» عملی می‌شود و رشد و اعتلای شرکت‌های دانش‌بنیان و صادرات فناوری به دیگر کشورهای منطقه تحقق می‌یابد.

دیگر خبرها

  • اجرای گام سوم طرح یاس (یاران آسیب ستیز) در اردبیل
  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • ساخت ۵۴ کلاس درس در مناطق محروم ۵ استان کشور
  • تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل