Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «مجید تخت روانچی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک در سخنرانی خود در نشست چهارشنبه شورای امنیت این سازمان که برای بررسی آخرین تحولات سیاسی سوریه برگزار شده بود، گفت: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در سفر اخیر خود به دمشق، تعهد ایران به حمایت از اعاده وحدت و یکپارچگی سرزمینی سوریه را به رئیس جمهور و وزیر خارجه این کشور ابلاغ و ابراز امیدواری کرد که انتخابات ریاست جمهوری سوریه با موفقیت برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه در سفر به دمشق و در دیدار با بشار اسد ضمن ابراز خرسندی از تمهیدات دولت سوریه برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و امیدواری نسبت به برگزاری موفق آن، حمایت ایران از این انتخابات را اعلام کرد. (بیشتر بخوانید)

به گزارش فارس، انتخابات ریاست جمهوری سوریه از ساعت هفت صبح چهارشنبه به وقت محلی در تمامی استان‌های این کشور برگزار شد. نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری کنونی در سوریه «عبدالله عبدالله»، بشار اسد و «محمود مرعی»هستند. در این دور از انتخابات، در داخل و خارج از سوریه، بیش از ۱۸ میلیون نفر واجد شرایط رأی بودند.

تخت روانچی افزود: ایران کماکان متعهد به حل مسالمت‌آمیز بحران سوریه بوده و معتقد است همزمان با تلاش ها برای برگزاری نشست بعدی کمیته قانون اساسی این کشور، باید اقدامات موثری برای تضمین وحدت، تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه صورت گیرد.

* حمایت از گروه‌های تروریستی در برخی مناطق سوریه باید فوراً پایان یابد

در این راستا، وی خواستار پایان دادن به اشغال خاک سوریه، خروج تمام نیروهای خارجی ناخوانده از آن کشور، مخالفت با هرگونه گرایش جدایی‌طلبانه و جلوگیری از نقض حاکمیت آن، به ویژه توسط رژیم اسرائیل شد و گفت: ایران اینگونه تجاوزات را به شدت محکوم می‌کند.

نماینده کشورمان در سازمان ملل همچنین تأکید کرد: حمایت از گروه‌های تروریستی در برخی مناطق سوریه باید فوراً پایان یابد و تلاش برای معرفی برخی گروه‌های تروریستی به عنوان میانه‌رو یا دسته‎بندی تروریست ها به تروریستهای خوب و بد باید متوقف شود.

وی بر تلاش برای کاهش رنج های مردم سوریه نیز تأکید کرد و گفت: در این راستا شورای امنیت باید بر اقداماتی تمرکز کند که بتواند به سرعت آلام مردم را کاهش دهد و بازگشت پناهندگان و آوارگان داخلی به خانه‌هایشان را تسریع کند.

در این زمینه تخت روانچی تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه را غیرمسئولانه و غیراخلاقی خواند و گفت: ما استفاده از غذا و دارو به عنوان سلاح را محکوم می‌کنیم.

وی ادامه داد: اینگونه اقدامات غیرقانونی و ناعادلانه، فقط رنج مردم را طولانی می‌کند، بازگشت پناهندگان و آوارگان را به تأخیر می‌اندازد، مانع بازسازی کشور می‌شود و تأثیر نامطلوبی بر حل سیاسی بحران دارد و بنابراین، باید فوراً لغو شود.

وی افزود: همانگونه که اخیراً وزیر خارجه کشورمان گفت ایران از تلاش‌های دولت سوریه در مقابله با تروریسم اقتصادی آمریکا حمایت می‌کند.

پربیننده ترین خبر مهم عراقچی درباره مذاکرات برجام در وین پیشرفت در آخرین دور گفت‌ وگوهای وین خبر مهم روحانی درباره توافق با ۱+۵ خروج آمریکا از برجام باعث شد کار ۱۵سال آینده را امروز انجام دهیم حریم هوایی عربستان به روی صهیونیست ها بسته شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سوریه انتخابات ۱۴۰۰ انتخابات ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۱۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه

دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس احتمال اقدام علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و قرار دادن آن در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» را منتفی دانسته است.

در جلسه‌ای که امروز در مقابل کمیته روابط بین‌المللی و دفاعی مجلس اعیان انگلیس برگزار شد دیوید کامرون موضع دولت کشورش در قبال طرح قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» را تشریح کرد.

او در پاسخ به سوالات برخی از نمایندگان توضیح داد که انجام چنین اقدامی علیه سپاه ضرورت ندارد و وضعیت فعلی که کلیت سپاه در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته کفایت می‌کند. 

کامرون گفت: «همه اقداماتی که ما باید برای اعمال فشار علیه ایران انجام دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که اگر جایی آنجا کار غیرقانونی انجام دهند می‌توانند علیه ان‌ها اقدام کنیم در چارچوب نظام تحریم‌هایی که تقویتشان کرده‌ایم وجود دارند.»

وی در ادامه گفت: «ما کلیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تحریم کرده‌ایم. وقتی که من از نهاد‌های مجری قانون، پلیس، سرویس‌های اطلاعاتی و دیگران می‌پرسم آیا این گام اضافی [برای قرار سپاه دادن در فهرست سازمان تروریستی]لازم است پاسخ آنها منفی است.»

دیپلمات ارشد انگلیس در ادامه توضیح داد که چنین اقدامی علاوه بر آنکه سودی ندارد باعث تخریب روابط دیپلماتیک میان دو کشور خواهد شد. 

او گفت: «اگر بخواهم صادق باشم چنین اقدامی یک ضرر هم دارد و آن هم این است که عملاً روابط دیپلماتیک ما را پایان خواهد داد.»

وی در ادامه گفت: «هنگامی که می‌خواهیم از تشدید درگیری‌ها جلوگیری کنیم، هنگامی که می‌خواهیم پیام مستقیمی به ایرانی‌ها ارسال کنیم من می‌خواهم خودم گفتگو انجام دهم. نمی‌خواهم اینطور باشد که به همتای فرانسوی‌ام زنگ بزنم و بگویم که ممکن است این پیام را به ایرانی‌ها برسانید؟»

دیوید کامرون در ادامه گفت: «من فکر می‌کنم که این در راستای منافع بریتانیا نیست و چنین اقدامی نه تنها رویه ما را تقویت نخواهد کرد بلکه از بسیاری جهت باعث تضعیف آن خواهد شد.»

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • مهدی نصیری و توهم اتحاد
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • پرونده «آمیا»/ صحنه‌گردانان اتهام‌زنی علیه ایران چه کسانی هستند؟