Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنج‌شنبه ایرنا به نقل از نشریه آب‌ث، در صورت تکرار بدعهدی شرکت آسترازنکا در تحویل محموله‌های واکسن در موعد مقرر، مبلغ جریمه تعیین شده، روزانه ۲۰۰ میلیون یورو خواهد بود.

رافائل جفارِلی وکیل اتحادیه اروپا همچنین از درخواست این نهاد مبنی بر جریمه ۱۰ میلیون یورونی آزمایشگاه توزیع کننده واکسن تولیدی واکسن دانشگاه آکسفورد خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته این نشریه، روند حقوقی میان این گروه داروسازی انگلیسی- سوئدی و اتحادیه اروپا هر چند آغاز شده اما بررسی دادخواست ارائه شده به تدریج انجام شده و پیش از سال ۲۰۲۲ حکمی صادر نخواهد شد.  

بنا بر اذعان مقام‌های اروپایی، اعضای اتحادیه اروپا در حقیقت به دنبال جبران خسارت‌های مالی نبوده بلکه در تلاشند تا از به جریان انداختن این روند دادگاهی به عنوان اهرم فشار علیه این شرکت دارویی استفاده کرده و تا پیش از ژوئیه (تیر- مرداد) تحویل دوزهای واکسن را تضمین کنند.

رافال جفارلی وکیل اتحادیه اروپا گفته است که این شرکت عرضه واکسن به انگلیس و کشورهای ثالث دیگر را در اولویت قرار داده و از به کار بستن حداکثر تلاش هایش برای افزایش تولید در تاسیسات و کارخانه اش در لیدن هلند که پایگاه اروپایی آن به شمار می رود و تحت نظر پیمانکار فرعی به نام هلیکس قرار دارد، خودداری کرده است.

آسترازنکا در سه ماهه نخست سال جاری (۲۰۲۱) تنها ۳۰ میلیون واحد از مجموع ۱۲۰ میلیون واحد متعهد شده را تحویل داده و قصد دارد در سه ماهه جاری (سه ماهه دوم ۲۰۲۱) که تا ۳۰ ژوئن (۹ تیر ماه) پایان می یابد، تنها ۷۰ میلیون واحد از ۱۸۰ میلیون واحد وعده داده شده اولیه را تحویل دهد.

اتحادیه اروپا با این استدلال که این گروه از اجرای وظیفه خود بر اساس قرارداد بسته شده برای تحویل تنها یک چهارم این تعداد واکسن در سه ماهه نخست ۲۰۲۱ خودداری کرده، خواستار وادار شدن آن به تحویل دادن ۹۰ میلیون واحد اضافی از واکسن کووید – ۱۹ پیش از فرارسیدن ماه ژوئیه شده است.

یک مقام کمیسیون اروپا آگاه از این پرونده در ماه جاری (مه) به فرانس پرس گفته که آسترازنکا ماهانه ۱۰ میلیون واحد واکسن تحویل می دهد که بسیار پائین تر از میزان برنامه ریزی شده پیشین است.

از آنجا که قرارداد خرید واکسن را بر اساس قوانین بلژیک امضا شده، کشورهای عضو این نهاد و کمیسیون اروپا به عنوان شاخه اجرایی آن، شکوائیه خود را در دادگاهی در بروکسل پایتخت این کشور مطرح کرده اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا اتحادیه اروپا واکسن کرونا پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اتحادیه اروپا واکسن کرونا ویروس کرونا اتحادیه اروپا واکسن کرونا اخبار کنکور اتحادیه اروپا میلیون واحد سه ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۲۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنگین‌ترین جریمه تاریخ برای سرمربی فولاد!

به گزارش "ورزش سه"، عبدالله ویسی سرمربی تیم فولاد خوزستان به دلیل مصاحبه غیرفنی و خارج از حوزه مسئولیت خود و اظهار نظر غیرمسئولانه و غیرحرفه‌ای علیه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مبلغ ۲ میلیارد تومان جریمه نقدی شد. نکته قابل توجه درباره این حکم اینکه مبلغ جریمه نقدی تعیین شده باید ظرف مدت یک هفته پرداخت شود و ادامه فعالیت این مربی در لیگ برتر منوط به پرداخت جریمه است.

این خبر تکمیل می‌شود...

دیگر خبرها

  • شرایط جدید خرید نقدی و اقساطی پژوپارس اعلام شد ؛ جزئیات، قیمت و زمان تحویل
  • جریمه میلیاردی یک واحد صنعتی متخلف در بروجرد
  • استقلال ۱۰۰ میلیون تومان جریمه شد/ جریمه نقدی صنعت نفت و ملوان
  • اتحادیه اروپا اپل را مجبور می‌کند که iPadOS را باز کند
  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • سنگین‌ترین جریمه تاریخ برای سرمربی فولاد!
  • سرمربی لیگ برتری ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید