Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-06@19:10:48 GMT

NFT «ان‌اف‌تی» چیست؟

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۴۲۳۱۰

NFT «ان‌اف‌تی» چیست؟

بازار ان‌اف‌تی‌ها با سرعتی رو به افزایش درحال گسترش است و این پرسش برای بسیاری از سرمایه‌گذاران مطرح است که ان‌اف‌تی چیست. ان‌اف‌تی‌ها یا توکن‌های غیرقابل معاوضه، در محل‌های بازار ارز‌های دیجیتالی ایجاد می‌شوند و در آن شما می‌توانید به خریدوفروش ان‌اف‌تی بپردازید. ماه مارس ارزش فروش در این بازار به یک‌میلیارد دلار افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرمایه‌گذاران درباره ان‌اف‌تی‌ها بسیار کنجکاو هستند و مایلند بدانند این فناوری مبتنی بر بلاک‌چین چیست و چه ظرفیت‌هایی برای توسعه دارد.

به گزارش کیپلینگر، ان‌اف‌تی‌ها یا همان توکن‌های غیرقابل معاوضه دارایی‌های دیجیتالی منحصربه‌فرد و قابل شناسایی هستند که بین ایجاد‌کننده آن و خریداران معامله می‌شوند. این معامله از طریق تراکنش‌های مالی به یک ارز دیجیتال نظیر اتریوم انجام می‌شود و برای همه قابل مشاهده است. ان‌اف‌تی‌ها صرفا خود دارایی از جمله گیف، جی‌پگ، موسیقی و.. نیستند، بلکه تایید دیجیتالی اعتبار اثر برای عده‌ای رو به رشد از دارایی‌های قابل جمع‌آوری هستند که شامل آثار هنری، موسیقی، عکس و... می‌شود.

یکی از کارشناسان می‌گوید: ان‌اف‌تی‌ها یک امضا یا اتوگراف هستند و آنچه شما با پرداخت پول می‌خرید تایید اعتبار دارایی است. هنگامی که شما یک ان‌اف‌تی می‌خرید در واقع یک توکن دیجیتالی قابل تایید را که نشان‌دهنده مالکیت شما بر آن دارایی است، خریداری می‌کنید. تقریبا هر تصویر دیجیتالی را می‌توان با استفاده از یک ان‌اف‌تی خرید.

غیر قابل معاوضه بودن «ان‌اف‌تی (NFT) به این معناست که هر یک از آن‌ها ویژگی‌های بارز خود را دارند و با هم برابر نیستند در نتیجه نمی‌توان آن‌ها را معاوضه کرد. هیچ دو ان‌اف‌تی یکسان نیستند و همین ویژگی آن‌ها را از توکن‌های قابل معاوضه نظیر ارز‌های دیجیتالی و حتی ارز‌های متعارف نظیر دلار و یورو متمایز می‌کند. بخش اعظم ان‌اف‌تی‌ها روی بلاک‌چین ارز دیجیتالی اتریوم قرار دارند. بلاک‌چین اتریوم شبیه بلاک‌چین بیت‌کوین، رکورد‌های دائمی دیجیتال از تمام تراکنش‌هایی که با آن ارز انجام شده است، به‌وجود می‌آورد. این بلاک‌چین همچنین یک دفتر کل غیرقابل اصلاح از تراکنش‌های ان‌اف‌تی به وجود می‌آورد.

ایجادکننده ان‌اف‌تی، کپی‌رایت و نیز حق تکثیر آن را به هر مقدار که بخواهد کسب می‌کند. ایجادکننده می‌تواند کپی‌های متعدد از (NFT) ان‌اف‌تی اصلی به وجود آورد و اگر خریدار ان‌اف‌تی بخواهد کپی‌هایی از آن به وجود آورد، باید از ایجادکننده اولیه مجوز بگیرد. هر یک از کپی‌ها منحصربه‌فرد خواهند بود. این پرسش مطرح است که آیا می‌توان از ان‌اف‌تی‌ها مالیات گرفت. واقعیت این است که ان‌اف‌تی‌ها دارایی‌های قابل جمع‌آوری هستند و این نوع دارایی‌ها، سرمایه‌گذاری‌های جایگزین محسوب می‌شوند و اگر از فروش آن‌ها درآمدی کسب شود این درآمد مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود که در آمریکا ۲۸درصد است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: چین سرمایه گذاری فناوری قابل معاوضه ان اف تی ها دارایی ها بلاک چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۲۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسموتریچ: ارتش باید امروز وارد رفح شود

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه ورود ارتش این رژیم به شهر رفح را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و رئیس حزب راست افراطی «صهیونیسم دینی» امروز در حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس» نوشت: «تاخیر در ورود به رفح و کنترل نداشتن بر اصول استراتژیک در نوار غزه به ما و اهداف جنگ آسیب می‌زند.»

اسموتریچ در ادامه نیز نوشت: «تاخیر در ورود به رفح به فرصت بازگرداندن افراد ربوده شده آسیب می‌زند و خون‌های زیادی را بر دوش ما می‌گذارد.»

به گزارش خبرگزاری «معا» فلسطین، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد، «ارتش اسرائیل امروز باید وارد شهر رفح شود.»

اسموتریچ یکی از بزرگترین حامیان طرح حمله به رفح در کابینه رژیم صهیونیستی است.

همزمان با این اظهارات اسموتریچ، ارتش رژیم صهیونیستی از فلسطینی‌هایی که در حال حاضر در محله‌های شرقی شهر رفح اقامت دارند، خواسته به منطقه «المواصی» واقع در جنوب غرب نوار غزه بروند.

پیش از این چندین کشور و در راس آنها آمریکا و مصر که میانجیگری‌ها میان تل‌آویو و جنبش حماس را بر عهده دارند، از رژیم صهیونیستی خواستند از هر گونه عملیات نظامی علیه شهر رفح که مملو از جمعیت است، خودداری کند اما بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم و برخی از وزرای حامی این طرح در کابینه‌اش بر اجرای عملیات به این بهانه که رفح آخرین پایگاه جنبش حماس است و نیز برای اعمال فشار بر روند مذاکرات پافشاری دارند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو عضو کابینه جنگ اسرائیل : اگر کابینه نتانیاهو توافق تبادل [اسرا] را نپذیرد، سرنگون می‌شود مهلت ۱۰ روزه تل‌آویو به حماس برای پذیرش شروط خود

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی
  • فرزین: دارایی‌های ارزی افزایش و انتظارات تورمی کم شد
  • فرزین: دارایی‌های ارزی افزایش و انتطارات تورمی کم شد
  • افزایش تولید نیمه هادی‌ها با استفاده از دوقلو‌های دیجیتال
  • هشدار به اتحادیه اروپا درباره مصادره دارایی‌های روسیه
  • اسموتریچ: ارتش باید امروز وارد رفح شود
  • از ایمپلنت دندان چه می‌دانید؟ افرادی که دندان کشیده شده دارند بخوانند!
  • اتمام عملیات بهسازی بلاک ساقه – باغیک قم
  • دانش آموزان دیجیتالی، کلافه از امر و نهی ها
  • بهترین سپرها در برابر تیغ برنده تورم کدامند؟