Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@02:27:46 GMT

قاچاق جوجه یک روزه از مرزهای کردستان به صفر رسید

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۴۲۶۵۶

قاچاق جوجه یک روزه از مرزهای کردستان به صفر رسید

به گزارش ایرنا، خالد جعفری روز پنجشنبه در پنجمین جلسه قرارگاه ساماندهی مرغ به رسانه‌ای شدن بحث قاچاق جوجه یک روزه از کردستان طی مدت اخیر اشاره و به بازتاب منفی آن در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: مشکلی در بحث عرضه و تقاضای جوجه پیش آمد که به نوعی آن را به خروج غیرقانونی جوجه از مرزهای کردستان ربط دادند اما اکنون با قاطعیت می‌گویم که قاچاق جوجه به صفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تلاش‌های مرزبانی، نیروهای امنیتی و انتظامی در بحث برخورد با قاچاق جوجه از مرزهای استان تقدیر کرد و افزود: قاچاق جوجه از لحاظ بهداشتی نیز غیرقانونی و برای سلامت مردم خطرناک است، بنابراین اجازه این کار از مرزهای استان داده نمی‌شود و باید در چرخه مصرف داخلی قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان با بیان اینکه قاچاق جوجه مورد قبول اقلیم کردستان عراق هم نیست، ادامه داد: تمام هماهنگی‌ها انجام شده که از مرزهای استان، هیچگونه قاچاق جوجه صورت نگیرد و به قاچاقچیان میدان برای این کار داده نمی‌شود.

جعفری با بیان اینکه تولید مرغ مازاد بر مصرف کردستان نباید منجر به صادرات و کمبود آن در استان باشد، یادآور شد: اولویت تولید و مصرف مرغ بازار استان است، همچنانکه اکنون مرغ در بازار، پایینتر از میانگین کشوری عرضه می‌شود و باید تلاش کنیم، تعادل قیمت همچنان حفظ شود.

وی بر لزوم رصد تولید مرغ از درب مرغداریها تاکید کرد و اظهار داشت: آرامش مردم برای ما بسیار مهم است و دستگاه‌های مسوول به ویژه سازمان صنعت، معدن و تجارت باید بازار را کنترل کرده و اجازه ندهد، مرغ بالاتر از قیمت قانونی عرضه شود.


افزایش ۱۸ درصدی جوجه‌ریزی در کردستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان هم اظهار داشت: فروردین امسال چهار میلیون و ۷۹ هزار و ۲۱۵ قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شد که نسبت به سه میلیون و ۴۵۲ هزار و ۴۰۵ قطعه مدت مشابه پارسال، ۱۸ درصد رشد داشت.

محمدفرید سپری یادآور شد: در اردیبهشت نیز سه میلیون و ۸۶۳ هزار و ۷۴۰ قطعه جوجه‌ریزی صورت گرفت که در مقایسه با سه میلیون و ۲۴۲ هزار و ۴۰۸ قطعه مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه از ابتدای خرداد تاکنون نیز ۳۲۴ هزار و ۹۸۰ قطعه جوجه‌ریزی شده که یک درصد رشد دارد، اضافه کرد: در مجموع طی ۲ ماه اول سال جاری، میزان جوجه‌ریزی در کردستان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۸ درصد بیشتر شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان سهم استان از جوجه‌ریزی کشور در فروردین ماه را ۳.۵ درصد و در اردیبهشت ۳.۳ درصد اعلام کرد و گفت: در مجموع طی ۲ ماه گذشته از سال جاری، ۳.۴ درصد جوجه‌ریزی کشور در استان کردستان بوده است.

سپری با اشاره به وجود ۷۱ واحد مرغداری در استان اشاره کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود روزانه ۲۳۰ تن مرغ لاشه در کردستان تولید شود، در حالیکه میزان روزانه مرغ در استان طی ۲ ماه اخیر ۱۵۰ تا ۱۵۵ تن بوده که حدود ۷۰ تن مازاد بر نیاز است و در زمینه تولید مرغ معین استان البرز هستیم.

تشکیل ۷۲ پرونده تخلف برای مرغداران
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم با بیان اینکه بخشی از مرغ تولیدی استان مازاد بر نیاز است و به استان‌های دیگر صادر می‌شود، افزود: از زمانی که قرارگاه ساماندهی مرغ استان تشکیل شده اولویت با مصرف استان است و این مهم همچنان باید رعایت شود.

محمد دره‌وزمی با بیان اینکه عده ای به دنبال ایجاد مشکل برای بازار تولید و مصرف مرغ هستند، یادآور شد: تولید کنندگان باید مرغ را به قیمت ۱۷۱ هزار ریال بفروشند و با قیمت ۲۴۹ هزار ریال به دست مصرف کننده برسد، ضمن اینکه مرغداران برای لاشه‌فروشان فاکتور صادر کنند.

وی خواستار ثبت مرغداری‌ها در سامانه جامع انبارها شد و ادامه داد: موجودی مرغداری‌ها از تولید تا مصرف باید رصد شود تا مانع از ایجاد تخلف در بحث میزان تولید و عرضه شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان به تشکیل ۷۲ پرونده تخلف برای مرغداران در زمینه جوجه‌ریزی طی ۲ ماه گذشته اشاره کرد و گفت: ارزش پرونده‌های تشکیل شده ۴۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده است.

صادرات بیش از یک میلیون قطعه مرغ به استان‌های کشور
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان هم گفت: طی ۲ ماه اول امسال، یک میلیون و ۵۹۵ هزار و ۲۶۳ قطعه مرغ از کردستان به استان‌های تهران، البرز، آذربایجان شرقی، خوزستان، کرمانشاه، مرکزی، همدان و سمنان صادر شد.

شهریار حنیفی با بیان اینکه اکنون کردستان معین استان البرز است، افزود: وضعیت استان از لحاظ تولید مرغ عالی است،در حالیکه برخی از استان‌های همجوار با مشکل کمبود مرغ مواجه هستند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز اظهار داشت: در فروردین ماه امسال، روزانه ۱۸۹‌.۵ تن مرغ کشتار و روزانه ۱۴۴ تن لاشه مرغ تحویل مصرف‌کنندگان شده است.
سید احمد ذکریایی نژاد افزود: در اردیبهشت نیز روزانه ۷۴ هزار و ۹۵۰ قطعه با ۱۹۴ تن مرغ زنده و ۱۴۷‌۵ تن وزن لاشه در استان کشتار شد که مصرف روزانه ۲۰ تا ۳۰ تن افزایش یافته اما کمبودی احساس نشده است.

سرهنگ شهریار سلیمانی رییس اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرماندهی انتظامی کردستان هم با اشاره به اینکه از اول فروردین ماه امسال تاکنون ۲۸۱ هزار قطعه جوجه یک روزه در استان کشف شده است، افزود: از ۱۵ بهمن پارسال نیز تاکنون ۱۶۸ تن مرغ زنده و ۲۱ هزار و ۲۶۴ کیلوگرم تخم مرغ قاچاق در استان کشف شده است.

برچسب‌ها کردستان سنندج گوشت مرغ کالای قاچاق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سنندج گوشت مرغ کردستان سنندج گوشت مرغ کالای قاچاق اخبار کنکور سازمان جهاد کشاورزی کردستان رییس سازمان قاچاق جوجه کردستان هم جوجه ریزی تولید مرغ قطعه جوجه طی ۲ ماه تن مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۲۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، مهدی تنگستانی مکان از آغاز فصل پرورش میگو در اراضی ساحلی استان بوشهر خبر داد و گفت: مراکز تکثیر تولید لارو و بچه میگو در نقاط مختلف استان بوشهر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی با اشاره به واردات ۲۶ هزار مولد میگوی خارجی SPF به کشور برای تولید بچه میگو، افزود: در کنار مولد خارجی، ۲۵ هزار مولد داخلی هم در تولید لارو و بچه میگو فعال شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر اظهار کرد: در بازدید‌های انجام شده این مولد‌ها پست لارو‌های قوی میگو تولید کرده‌اند که می‌تواند در تولید میگوی پرورشی مطلوب کمک قابل توجهی کند.

وی با تاکید بر این‌که مقابله با بیماری میگو با مشارکت پرورش‌دهندگان امکان‌پذیر است، گفت: بیماری میگوی پرورشی امسال هم مانند سال‌های گذشته وجود دارد و باید با همکاری تولیدکنندگان، این بیماری مهار و کنترل شود.

تنگستانی مکان یادآور شد: در این راستا بخش دولتی تمهیدات و آموزش‌های لازم و شرایط قرنطینه‌ای، زیستی و بهداشتی که نقش مهمی در مهار و کاهش مخاطرات بیماری میگوی پرورشی دارد را به تولیدکنندگان میگو ارائه کرده است.

وی ردیابی بیماری میگوی پرورشی را از دیگر برنامه‌ها اعلام و اظهار کرد: مولد‌ها و پست لارو‌های میگو تا کنون سالم هستند ولی برای مهار و جلوگیری از شیوع بیماری، مدیریت آب استخر، تولید و توزیع غذای بچه میگو و استفاده از تجهیزات از سوی پرورش‌دهنده این آبزی ضروری است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر با بیان این‌که کارشناسان دامپزشکی در کنار تولیدکنندگان میگو در مراکز پرورشی هستند، اضافه کرد: همکاری کارشناسان دامپزشکی با پرورش‌دهنده میگو در همه سطوح وجود دارد تا ان‌شاءالله تولید مورد نظر در سال جاری محقق شود.

وی جابه‌جایی و ذخیره‌سازی بچه میگو در استخر پرورشی را بر اساس مجوز دانست و تاکید کرد: لاروریزی و ذخیره‌سازی در استخر پرورشی نباید بیش از مجوز تعیین شده از سوی دامپزشکی و کد اتحادیه پرورش‌دهنده میگو و شیلات برای هر مزرعه باشد.

دیگر خبرها

  • یک میلیون و ۳۱۸هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‎های استان انجام شد
  • جوجه ریزی بیش از ۴ میلیون قطعه‌ در واحد‌های پرورش مرغ استان قزوین
  • صادرات مرغ تا پایان سال به ۳۰۰ هزارتن می‌رسد
  • جوجه ریزی ۴ میلیون و ۳۸۰ هزار قطعه‌ای در استان قزوین
  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید
  • برپایی نخستین نمایشگاه تخصصی سیاه قلم در سنندج
  • پیش‌بینی تولید ۴۸۸۰ تن گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان
  • آغاز تکثیر میگو در استخرهای پرورشی استان بوشهر
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • حداقل تولید مرغ در اردیبهشت ۳۰۰ هزار تن است