Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: احداث بوم‌گردی‌ها در کشور باعث ایجاد اشتغال و شور و نشاط در این مناطق شده و در دوردست‌ترین نقاط کشور بوم‌گردی‌های زیادی به بهره‌برداری رسیده و گردشگران زیادی از این طرح‌ها استقبال می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آستارا، علی اصغر مونسان صبح امروز در آیین بهره‌برداری از یک طرح گردشگری اظهار داشت: تخت‌های اقامتی کشور به 465 هزار تخت افزایش پیدا کرده و تعداد مراکز اقامتی کشور به 2 هزار و 322 باب افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه احداث بوم‌گردی‌ها در کشور باعث ایجاد اشتغال و شور و نشاط در این مناطق شده است افزود: در دوردست‌ترین نقاط کشور بوم‌گردی‌های زیادی به بهره‌برداری رسیده و گردشگران زیادی از این طرح‌ها استقبال کردند. 

مونسان با اشاره به هتل‌های در دست احداث و به بهره‌برداری رسیده در کشور خاطرنشان کرد: 670 هتل در حال ساخت داریم که از این تعداد 175 از آنها هتل‌های 5 ستاره هستند.

بروکراسی‌ اداری از موانع تولید در گیلان؛ مشکلات واحد‌های تولیدی در هیئت اندیشه‌ورز بسیج کارگری بررسی می‌شوددادستان مرکز گیلان: فعال‌سازی مجدد صنایع ابریشم گیلان؛ با اخلالگران نظام تولید قاطعانه برخورد می‌‌شودناتمام رهاشدن پروژه‌های عمرانی گیلان به‌دلیل کمبود بودجه/ کنارگذر "رضوانشهر" تأمین اعتبار نشد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه 2 هزار و 500 پروژه در حوزه گردشگری در کشور در حال احداث است تصریح کرد: مبلغ اعتباری این پروژه بالغ بر 160 هزار میلیارد تومان است که نشان می‌دهد در حوزه گردشگری وضعیت خوبی داریم. 

وی با اشاره به حوزه میراث فرهنگی در نقاط مختلف کشور اظهار داشت: از ابتدای دولت دوازدهم، تعداد  7 اثر ملموس و ناملموس را در فهرست آثار جهانی به ثبت رسانده‌ایم. 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خاطرنشان کرد: تعداد 180 موزه در دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری رسیده است که به نوعی رکورد محسوب می‌شود. 

مونسان با اشاره به عملکرد دولت در حوزه مرمت آثار تاریخی نیز اعلام کرد: تعداد 2 هزار و 500 پروژه مرمتی را اقدام کردیم که این امر با کمک فعالان بخش خصوصی و مردم به سرانجام رسیده است. 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تاکید بر اینکه بیش از 34 هزار شی  تاریخی را مورد مرمت قرار دادیم تصریح کرد: در این حوزه بیش از 4 هزار و 800 اثر ثبت ملی را به ثبت ملی رساندیم. 

انتهای پیام/617/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهره برداری رسیده گردشگری و صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی بوم گردی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۳۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون صنایع‌ دستی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کشور گفت: به دنبال ایجاد و تقویت بازارهای عرضه و فروش محصولات صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در پایتخت و نقاط مختلف ایران هستیم.

مریم جلالی امروز یکشنبه ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام شده در نمایشگاه ایران اکسپو اظهار کرد: تولیدات صنایع‌ دستی زنجیره هایی به‌هم پیوسته هستند که نباید صرفاً در حالت فرهنگی و ویترینی بمانند بلکه باید با برنامه‌ریزی های مدون و اقدامات جهادی هماهنگ به ادبیات توسعه و کسب و کار نزدیک شود و در سطح ملی و بین‌المللی نقش آفرین باشد.

معاون صنایع‌ دستی وزارت میراث‌ فرهنگی افزود: سیستان و بلوچستان نیز عزم جدی را آغاز کرده و امیدواریم از طریق صنایع‌ دستی، گردشگری، شیلات، لنج‌سازی و آبزیان و سایر ظرفیت ها و دارایی هایی که این استان دارد بتوانیم یک عنصر هویتی ویژه‌ای را به وجود آوریم.

به گفته جلالی، ما نیز در معاونت صنایع‌ دستی وزارتخانه در تلاش هستیم تا زنجیره اقتصادی صنایع‌ دستی و معیشت عزت آفرین را برای تک تک فعالان این حوزه در کشور و  سیستان‌ و بلوچستان به وجود آوریم.

وی تاکید کرد: یکی از اقداماتی که به دنبال انجام آن هستیم ایجاد بازار ثابت عرضه و فروش محصولات صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در تهران و اقصی نقاط کشور است که پیگیر تحقق آن هستیم و در حال حاضر نیز وجود دارد اما نیازمند تقویت و گسترش است.

وی ادامه داد: ضرورت دارد تا محصولاتی که در اقلیم خاص خودش تولید می‌شود زیست بوم آنها نیز کامل و در سایر نقاط عرضه شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • راه اندازی آنلاین شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در شهرستان طبس
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • حفر گودال ۱۵ متری برای کشف اشیای تاریخی موجب دستگیری ۳ نفر شد
  • بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود