Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری مصر در گفت‌وگو با صدراعظم آلمان و نخست وزیر پاکستان تلاش‌ها برای تثبیت آتش‌بس در نوار غزه را بررسی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، طبق بیانیه منتشر شده از سوی دفتر ریاست جمهوری مصر، عبد الفتاح سیسی، رئیس جمهوری این کشور در دو تماس تصویری با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و عمران خان، نخست وزیر پاکستان درباره تثبیت آتش‌بس در نوار غزه با آنها گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق بیانیه یاد شده، سیسی بر استمرار تلاش‌های مصر برای تثبیت آتش‌بس میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی همزمان با هماهنگی‌ها با جامعه جهانی جهت ازسرگیری عملیات بازسازی غزه تاکید کرد.

همچنین سیسی بر رویکرد مصر درباره لزوم اقدام فوری جهت ازسرگیری مذاکرات مستقیم میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی تاکید کرد.

مرکل نیز بر تمایل برلین به افزایش رایزنی‌ها و تبادل نظر با سیسی درباره آتش‌بس میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی تاکید کرد.

همچنین سیسی و مرکل درباره حمایت از مرحله انتقالی فعلی در لیبی تا زمان برگزاری انتخابات در دسامبر آتی گفت‌وگو کرده و درباره استمرار هماهنگی‌های دوجانبه و مستمر در این چارچوب به توافق نظر رسیدند.

دفتر ریاست جمهوری مصر در بیانیه‌ دیگری با اشاره به تماس تلفنی سیسی با عمران خان، اعلام کرد که دو طرف به بررسی اقدامات مصر در راستای برقراری آتش‌بس در مناطق فلسطینی پرداختند.

طبق این بیانیه، سیسی بر اهمیت ازسرگیری هر چه سریعتر مذاکرات میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی تاکید کرد که به حل مساله فلسطین کمک کرده و به چرخه معیوب خشونت‌ها پایان دهد.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آتش بس غزه عبدالفتاح سیسی آنگلا مرکل عمران خان تثبیت آتش بس آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۳۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل ضروری بود

به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، «رجب طیب اردوغان» اظهارداشت: آنچه از سوی [رژیم]اسرائیل علیه فلسطینی‌ها انجام می‌شود، قابل قبول نیست و اسرائیل تاکنون حدود ۴۰ هزار فلسطینی را کشته است. ما به عنوان مسلمان نمی‌توانیم در مقابل این جنایات سکوت کنیم.

وی اضافه کرد: مرحله قطع روابط تجاری با [رژیم]اسرائیل ضروری بود و انجام شد. حجم تجارت سالانه ما با اسرائیل ۹.۵ میلیارد دلار بود و ما چنین در نظر گرفتیم که این تجارت وجود ندارد و فاز جدیدی را آغاز کردیم.

اردوغان اضافه کرد: در دیدار سال گذشته خود با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل در آمریکا در حاشیه نشست‌های سازمان ملل متحد، مواضع خود و گام‌هایی را که باید برداشته شود به او گفتم، اما نتانیاهو بی‌رحم است و بی‌رحمی او از طریق قتل عام علیه فلسطینی‌ها استفاده شد و ما نمی‌توانستیم بیشتر از این صبور باشیم.

رئیس جمهوری ترکیه خاطرنشان کرد: برخی احزاب سیاسی در ترکیه قبل از انتخابات به ما در رابطه با روابط با اسرائیل حمله می‌کردند و این حملات غیرقابل توجیه بود. ما تا پایان انتخابات صبر کردیم و اکنون تصمیم به قطع کامل روابط تجاری با اسرائیل گرفتیم.

این اظهارات پس از آن بیان شد که وزارت تجارت ترکیه پنج‌شنبه شب در بیانیه‌ای توقف روند صادرات و واردات به مقصد فلسطین اشغالی یا از مبدأ آن را تایید کرد.

بلومبرگ پیشتر در گزارشی نوشته بود: آنکارا از روز پنجشنبه، تمامی واردات از اسرائیل و صادرات به آن را متوقف کرد.

رئیس جمهوری ترکیه، پیشتر از در دستور کار بودن قطع کلیه روابط تجاری با رژیم اشغالگر خبر داده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل ضروری بود/ نتانیاهو بی‌رحم است
  • اردوغان : دادوستد با اسرائیل را خاتمه دادیم
  • اردوغان: تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل ضروری بود
  • از متن پیشنهادی آتش بس میان حماس و اسرائیل چه می دانیم؟/ تنش زدایی در چند مرحله صورت می گیرد/ سرنوشت غزه پس از جنگ همچنان مبهم است / مرحله اول معامله 40 روزه خواهد بود
  • جزئیات توافق پیشنهادی سه مرحله‌ای میان تل‌آویو و مقاومت فلسطین
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • انتقاد از زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات | جزئیات گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با بورل پیش از سفر گروسی
  • ارامنه معترض به مرزبندی جدید ارمنستان و آذربایجان، بزرگراهی را مسدود کردند
  • مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای بیان مواضع ایران به نخبگان