Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحیمی با اشاره به تدوین طرح «هر بنگاه اقتصادی به علاوه یک اشتغال» در استان فارس گفت: اجرای این طرح موجب تحقق بیش از ۳۸ هزار شغل در استان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عنایت الله رحیمی» امروز (پنج شنبه ۶ خرداد) در نشست تخصصی تبیین جایگاه بازرگانان و تولیدکنندگان مواد غذایی در حوزه تولید در اتاق اصناف فارس گفت: نقش بازار در دوران پیروزی انقلاب، جنگ تحمیلی و بحران های مختلف مثال زدنی است و در ۲ سال اخیر در فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم ها و بحران کرونا، اصناف فارس و مجموعه بازار و بازرگانان پای کار بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار فارس افزود: در بحران کرونا همین پای کار بودن آنها موجب تامین کالاها شد و هر جا کمبود اعتبار دولتی بود اصناف و بازاریان و بازرگانان در قالب خیران اتاق اصناف و اتحادیه های مختلف به یاری مردم و کادر درمان شتافتند.

وی اضافه کرد: اتحادیه های مختلف صنفی و تشکل های اقتصادی و بازرگانان از سرمایه های فارس هستند و استانداران همواره از کمک آنها در رفع مسائل مختلف استفاده کرده است.

رحیمی تاکید کرد: در ایام کرونا و اجرای فاصله گذاری اجتماعی صنوف استان تعطیل شدند و از خود گذشتگی کردند و جبران ضرر آنها در این ایام باید با سیاست های تشویقی و کاهش مالیاتی جبران شود.

وی تصریح کرد: در اکثر نقاط جهان، دولت ها سیاست گذار سیستم بازار هستند و متولی نیستند و باید به بخش خصوصی اعتماد کنیم که سود آنها به مردم و تشکل ها خواهد رسید.

رحیمی با اشاره به تدوین طرح «هر بنگاه اقتصادی به علاوه یک اشتغال» در استان فارس گفت: اجرای این طرح موجب تحقق بیش از ۳۸ هزار شغل در استان شد.

وی با اشاره به مشارکت در انتخابات گفت: مردم با درک وسیع خود در انتخابات برای حفظ ارزش ها و استمرار نظام مقدس اسلامی  شرکت فعال داشته باشند و ما نیز تمام تلاش خود را برای برگزاری انتخابات سالم و پر شور در استان به کار گرفته ایم.
 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: صنعت معدن و تجارت فارس استاندار فارس اتاق اصناف فارس سازمان صنعت معدن و تجارت فارس استانداری فارس شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۳۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان

سیاوش آقاجانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت همزمان با هفته کار و کارگر افزود: مهمترین تکلیف وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی صیانت از نیروی کار است؛ این موضوع جنبه‌های متعددی دارد و به لحاظ ابعاد مختلفی که برای آن قابل تعریف است دستگاه‌های مختلفی چون تامین اجتماعی، بانک رفاه کارگران، سازمان بهزیستی، صندوق بازنشستگی کشوری و فنی حرفه ای زیر نظر وزارت مشغول به کار هستند.

وی گفت: اشتغال به صیانت از نیروی کار کمک می کند؛ یکی از شعارهای مهم و اصلی دولت سیزدهم ایجاد اشتغال یک میلیون شغل در سال بوده که طی سال‌های اخیر دولت در این راستا تلاش‌های جدی انجام داده و موفق شده شعارش را به عمل برساند.

آقاجانی ادامه داد: بطوریکه، در استان گیلان بر اساس برش یک میلیون شغل با مشارکت دستگاه‌های مختلف و مشارکت بخش خصوصی اشتغال مورد نیاز استان درحد قابل قابولی تامین شده است؛ بخش زیادی از این مشاغل ،مشاغل صنفی بودند که حمایت دولت از تسهیل صدور مجوزها قطعا نقش بسزایی در تسهیل اشتغال در این حوزه داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان بیان کرد: بخش زیادی از اشتغال با کمک تسهیلات دولتی و ارزان قیمت برای حوزه صنایع بنگاه‌های تولیدی، کشاورزی، خدماتی و مشاغل خانگی بود که به موضوع اشتغال، اشتغال دانش بنیان و احیای بنگاه های راکد و تعطیل کمک کرد.

آقاجانی تاکید کرد:آمارهایی که در سامانه رصد اشتغال وزارت تعاون ثبت می شود طی سه مرحله نظارت می شود و نگاه دولت نگاهی است که اشتغال، اشتغال واقعی باشد و اگر جز این بود شاهد کاهش نرخ بیکاری نبودیم.

وی بر اساس فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری گفت: دولت سیزدهم به امنیت شغلی کارگران کمک کرده است چون اگر یک کارخانه یا یک کارگاه دایر باشد به امنیت شغلی کمک می کند و ایجاد اشتغال هم همین نقش را دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • الگوی عملیاتی تحقق شعار سال باید منجر به رشد تولید و خلق ثروت شود
  • فقط ۴۵۰۰ صنف خراسان شمالی شناسه یکتا دارد
  • مردمی کردن اقتصاد چگونه محقق می‌شود؟
  • اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان
  • کارگران؛ صف اولی‌های جبهه تولید
  • حضور فارسی‌ها در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ ایران
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی
  • سبد محصولاتی ارائه شده در «ایران‌هلث» منجر به تعاملات اقتصادی می‌شود
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی