Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد گفت: مدرسه‌سازی و کمک به مدارس مصداق صدقه جاریه و باقیات‌الصالحات است.

محمد مهرافزون در مراسم افتتاح دبستان ۶ کلاسه خیرساز روستای همت‌آباد بروجرد که امروز ششم خردادماه با حضور دکتر مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد کشور، دفتر نمایندگان بروجرد، مهندس غفوری مدیرکل نوسازی مدارس لرستان، فرماندار بروجرد و جمعی از مسئولین بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: مدرسه‌سازی و کمک به مدارس مصداق صدقه جاریه و باقیات‌الصالحات است که فرد خیر از برکات آن در دنیا و آخرت بهره‌مند می‌شوند و باید تلاش کرد که مدرسه‌سازی توسط خیرین تبدیل به یک فرهنگ و باور عمومی شود چراکه یک باقیات‌الصالحاتی است که برای همیشه یادگار و ماندگار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اهمیت ورود خیرین به امر مدرسه‌سازی و توسعه علمی کشور، افزود: بسیاری از دانشمندان، نخبگان و مسئولین کشور تحصیلات خود را در مدارس خیرساز انجام داده‌اند و به جایگاه‌های بالا رسیده‌اند و این افتخاری بزرگ برای خیران مدرسه‌ساز است، توجه خیرین نیکوکار به امر مدرسه‌سازی نشان‌دهنده‌ شناخت صحیح جامعه از اهمیت تعلیم و تربیت آینده‌سازان این سرزمین است.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد خاطرنشان کرد: در سند تحول بنیادین یکی از راهبردهای اصلی را بسط و گسترش عدالت آموزشی قرار داده‌اند زیرا عدالت آموزشی است که زمینه را برای دستیابی به عدالت اجتماعی فراهم می‌کند در همین راستای در جهت رفع مشکلات دانش آموزان روستای همت‌آباد و اینکه برخورداری از یک مدرسه استاندارد مصداق واقعی گسترش عدالت آموزشی برای دانش آموزان این روستا است به خواست و اراده آموزگار ماندگار باهمت و تلاش پیگیرانه و با رایزنی و چانه‌زنی با نوسازی استان و خیرین اهداکننده زمین روستا خانواده‌های آقایان باقری و شجاعی در آبان ماه سال ۹۸ ۱۳ کلنگ احداث مدرسه ۶ کلاس روستای همت‌آباد زده شد و اکنون در خرداد ۱۴۰۰ با یاری خداوند متعال و همت مسئولین و خیرین این پروژه به اتمام رسید.

مهرافزون با اشاره به مشخصات فنی پروژه، افزود: زیربنای این زمین ۹۶۰ مترمربع، تعداد کلاس و اتاق به ترتیب ۶ کلاس درس و ۱۳ اتاق اداری و آزمایشگاه مطابق نقشه‌های ارائه‌شده از سوی سازمان نوسازی، شش چشمه سرویس بهداشتی، محوطه آن ۱۰۰۰ مترمربع به‌صورت آسفالتی و بتنی، زیربنای سرایداری ۶۵ مترمربع، طول دیوار ۱۷۰ متر و اعتبارات ملی و مشارکتی بانک پاسارگارد در نظر گرفته شده است و ساختمان به‌صورت اسکلت بتنی در دوطبقه و دیوارها از پنل ۳d به‌صورت سبک و عایق حرارتی صوتی و پنجره‌های به‌صورت دوجداره است.

وی در خصوص ساخت این مدرسه بیان کرد: زمین این مدرسه توسط اهداکنندگان خانواده‌های خیر باقری و شجاعی برای ساخت مدرسه اهدا شد و بانک_پاسارگاد باهدف کمک به آموزش و توسعه پایدار کشور و محرومیت‌زدایی ساخت این مدرسه را بر عهده گرفتند و در طول مدت ۱۹ ماه که شاید بتوان گفت از معدود پروژه‌های است که درزمان مقرر تحویل داده شد، به‌طور مکرر سرکشی‌های لازم برانجام و پیشرفت پروژه را داشته‌ایم و رعایت اصول استانداردسازی در ساخت این مدرسه از اصلی‌ترین مواردی بود که در بازدیدها از این پروژه مدنظر قرار می‌گرفت و به‌طور مدام و جد دنبال می‌شد.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد از مهیا کردن تمامی بسترهای لازم برای حضور خیرین مدرسه‌ساز در شهرستان بروجرد خبر داد و گفت: امید است با تلاش مجدانه در آینده‌ای نزدیک شاهد حضور و مشارکت هرچه بیشتر خیرین در امر مقدس مدرسه‌سازی باشیم و وظیفه خودمی دانم که نیت خیر و تلاش ارجمند شما خیرین گرامی خانواده‌های شجاعی و باقری و دست‌اندرکاران بانک پاسارگاد را در این راه صمیمانه ارج نهیم و به شکرانه سخاوت و مناعت شما درانجام این کار خیرازخداوند قادر و توانا می‌خواهم در این مسیر خوش فرجام توفیق روز افزون به شما عنایت فرماید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها بانک پاسارگاد بروجرد مدرسه سازی مدرسه خیرساز آموزش و پرورش پاسارگاد نوسازی مدارس مدرسه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۴۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دامپروری یکی از مزیت‌های لرستان محسوب می‌شود

ایسنا/لرستان نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: دامپروری یکی از مزیت‌های لرستان محسوب می‌شود.

عباس گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پروژه کارخانه شیرخشک بروجرد یکی از پروژه‌های راهبردی است که با پیگیری‌های چندساله به ثمر نشست و در اسفندماه سال ۱۴۰۰ فاز اول آن به بهره‌برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه در ابتدا تحت عنوان خوراک کودک ۳۱ سال در حد یک ستون، سقف و تیرچه بلوک رها شده بود و بعد از ۳۱ سال در دستور کار فروش قرار گرفت که با پیگیری‌های مستمر و مذاکرات متعدد با وزرای وقت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موفق شدیم مصوبه احیای کارخانه را اخذ کنیم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس اضافه کرد: با سرمایه‌گذاری شرکت تامین اجتماعی کشور (شستا) فاز اول آن در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسید که روزانه ۲۰۰ تن شیر را فرآوری می‌کند.

گودرزی بیان کرد: در فاز دوم که هم اکنون در حال اجرا است ظرفیت آن به ۵۰۰ تن و در فاز سوم به ۱۰۰۰ تن خواهد رسید و در فازهای بعدی سایر محصولات در رابطه‌ با مواد اولیه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: این پروژه ظرفیت توسعه در تولید محصولات مختلف را داشته و یکی از نکات مهمی که در این پروژه وجود دارد این است که ۹۰ درصد شیرهای دریافتی به پساب تبدیل می‌شود که با توجه به هماهنگی‌های بین شرکت و شهرداری بروجرد مقرر شد که پساب با پمپاژ و انتقال جهت آبیاری فضای سبز حاشیه کمربندی مورد استفاده قرار گیرد که مکملی برای زحمات شهرداری در توسعه فضای سبز خواهد بود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس ادامه داد: این پروژه یکی از زیرساخت‌های ارزشمندی است که همواره استعداد رشد، تعالی و توسعه در آن وجود دارد.

گودرزی اظهار کرد: کارخانه شیرخشک بروجرد یکی از افتخارات شهرستان محسوب می‌شود و زمینه ساز توسعه دامپروری در شهرستان است که یکی از مزیت‌های استان ما محسوب خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شیر مورد نیاز از استان‌های دیگر تامین می‌شود اگر در شهرستان دامپروری توسعه پیدا کند در قیمت تمام شده تاثیر بسزایی خواهد داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دامپروری یکی از مزیت‌های لرستان محسوب می‌شود
  • کمک ۲۳۰ میلیارد ریالی خیرین برای مدرسه سازی در گناباد
  • پیش دبستانی و دبستان خیرساز در بخش رضویه مشهد افتتاح شد
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها
  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • تجلیل از ٣٨ خیر مدرسه ساز در خراسان جنوبی
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد