Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@02:28:08 GMT

رزمایش ارتقای سواد رسانه در مشهد برگزار شد

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۴۴۴۰۱

رزمایش ارتقای سواد رسانه در مشهد برگزار شد

ناصر منتجبی مدیر روابط عمومی حوزه بسیج شهرداری و شورای شهر مشهد صبح پنجشنبه درباره اهداف برگزاری این دوره آموزشی یک روزه گفت: این نشست آموزشی با شعار راه شهید سلیمانی ادامه دارد با شرکت جمعی از خبرنگاران استان و کارشناسان رسانه در زمینه‌های برگزاری کلاسهای آموزشی ارتقای سواد رسانه، جریان شناسی سیاسی، شناخت رسانه های اجتماعی، رسانه شناسی، عملیات روانی و جنگ نرم، دشمن شناسی و بصیرت افزایی با استفاده از کارشناسان خبره و پخش کلیپ های آموزشی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر این رزمایش و مسوول شورای راهبردی فضای مجازی خراسان رضوی هم در سخنانی گفت: هدف از برگزاری این همایش تجهیز خبرنگاران و اصحاب رسانه استان به آگاهی بیشتر در جنگ نا برابر با دشمن در فضای مجازی است و اهمیت نبرد با دشمن در فضای مجازی کمتر از میدان نیست.

مسعود وطن خواه افزود: به فرموده رهبری، اصحاب رسانه و جوانان، افسران جنگ نرم هستند که در مقابله با دشمنان نظام اسلامی از هیچ کوششی نباید فرو گذار کنند و در دنیای امروز فضای مجازی در تمامی شئونات زندگی تاثیرگذار شده‌است که لزوم برگزاری دوره‌های بصیرت افزایی در زمینه فضای مجازی را برای همه اقشار به ویژه اصحاب رسانه اجتناب ناپذیر می‌کند.

وی ادامه داد: برای بسیجیان حوزه شهرداری و شورای شهر نیز برگزاری دوره‌های ارتقای سواد رسانه و بصیرت افزایی پیش بینی شده که در آینده نزدیک اجرایی می شود و برنامه هایی هم برای تربیت مدرس سواد رسانه ای داریم که این افراد پس از گذران دوره‌هایی و موفقیت در امتحانات موفق به اخذ مدرک برای تدریس در این زمینه می‌شوند.

سرپرست حوزه مقاومت بسیج شهدای شهرداری و شورای اسلامی مشهد نیز در این همایش آموزشی طی سخنانی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری اگر در فضای مجازی غفلت کنیم به یقین ضربه خواهیم خورد چون دست‌های مختلفی در فضای مجازی مشغول جریان سازی با اهداف مختلف هستند که باید همه آنها را به خوبی بشناسیم  و حضور اصحاب رسانه در فضای مجازی باید در راستای استحکام نظام جمهوری اسلامی و منافع ملی جریان ساز باشد و هدف از برگزاری این چنین نشست های آموزشی نیز تربیت کارشناسان رسانه در تراز اهداف جمهوری اسلامی است که در دانش سازمانی و سواد رسانه ای در فضای مجازی الگو باشند.

روح الله پیش نماز افزود: نحوه تکریم ارباب رجوع و چگونگی راه اندازی میزهای خدمت، ایجاد قرارگاههای بصیرت افزایی، تبیین اهمیت و برد فضای مجازی، ایجاد توانایی در تهیه و تدوین نقشه های آفندی توسط افسران زبده و کارآمد جنگ نرم علیه سلطه جویان خارجی و بد خواهان داخلی، آگاهی بخشی و حساس سازی بسیجیان نسبت به اهمیت فضای مجازی، آموزش سواد رسانه ای، تکنیک‌های بهره وری از ظرفیت‌های فضای مجازی در راستای آموزش کاهش آسیب‌های اجتماعی از دیگر اهداف برگزاری این نشست آموزشی است.

در پایان این مراسم از ۱۶ نفر از مدیران روابط عمومی دستگاههای اجرایی استان خرسان رضوی که بیشترین همکاری را با رسانه‌ها داشته اند قدردانی و تجلیل شد.

برچسب‌ها شهرداری مشهد مشهد مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی سازمان بسیج مستضعفان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری مشهد مشهد مقام معظم رهبری شهرداری مشهد مشهد مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی سازمان بسیج مستضعفان اخبار کنکور فضای مجازی بصیرت افزایی اصحاب رسانه سواد رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۴۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور درباره این آزمون گفت: نوزدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در مشهد مقدس همزمان با سراسر کشور برگزار شد. 

وی افزود: به دلیل اینکه قرار است مدرک تخصصی به شرکت کنندگان در این آزمون اعطا شود، آزمون در سطح بالا برگزار شده است. 

حجت الاسلام والمسلمین قمی بیان کرد: امسال استقبال بسیار خوبی در این آزمون داشتیم به طوریکه حدود ۱۲ هزار نفر در این آزمون شرکت کردند.

وی تصریح کرد: امسال تعداد شرکت کنندگان نسبت به پارسال بیش از ۲۵ درصد افزایش داشت. همچنین یک سوم شرکت کنندگان آقا و دوسوم شرکت کنندگان خانم هستند. 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور ادامه داد: در این آزمون بیش از ۵۰۰ شرکت کننده بالای ۵۰ سال داریم همچنین حدود ۵۰ نفر نیز از افراد شرکت کننده، زیر ۱۱ سال سن دارند.

دیگر خبرها

  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی
  • شیعه باید منطق و استدلال را فراگیرد
  • برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در مشهد
  • خسرو غفوریان کیست؟
  • زبان طنز نیشدار است
  • رسانه یکی از مهمترین عناصر نقش آفرین در ارتقای قدرت نرم است
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، فردا در ۱۱ شهر فارس
  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی و ۶۰ پله‌ای رتبه ملی دانشگاه بیرجند