Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعادتی با بیان اینکه جوایز چهارمین جشنواره فیلم کوتاه طنین نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش یافته است، گفت: استقبال از این جشنواره نسبت به دوره های قبل نیز افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سعید سعادتی» ظهر امروز (پنجشنبه 6 خرداد) در نشست خبری چهارمین جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد اظهار کرد: ایده و تفکر جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد از فعالان کانون فرهنگی و هنری یک مسجد در استان گلستان نشات گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: شاید در سطح کشور در حوزه تولید فیلم در عرصه مسجد و سبک های اسلامی کم توجه شده است و در جشنواره طنین مسجد بچه های کانون های فرهنگی و هنری مسجد تلاش می کنند در این عرصه گام بردارند.

 

سعادتی  بیان کرد: تلاش این فعالان کانون های مسجد باعث شده که امروز به یک نقطه ای برسیم که هنرمندان برجسته کشور مثل انسیه شاه حسینی، الماس جهانگیری و فرهاد قائمیان به این استان گلستان سفر کنند و داوری این جشنواره را بپذیرند.

 

وی افزود: جشنواره طنین یک جشنواره مردمی و برخاسته از تفکر کانون فرهنگی و هنری مسجد است و باید این مسئله بیشتر بپردازیم، استعدادیابی و شناخت استعدادهای نو و توجه به شهرستان ها از جمله ویژگی هایی است که در این جشنواره به آن اهتمام شده است.

 

معاون فرهنگی کانون های مساجد کشور بابیان اینکه جوایز این جشنواره نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش یافته است، گفت: استقبال از این جشنواره نسبت به دوره های قبل نیز افزایش یافته است.

 

سعادتی بیان کرد: این جشنواره با دیگر جشنواره های فیلم کشور تنه می زند و هیئت داوران اعتقاد دارند که می توانیم بخش بین الملل این جشنواره را در نظر بگیریم.

 

وی گفت: حوزه فیلم سازی در کانون های فرهنگی و هنری مساجد نوپا است و در مسیر توانمندسازی و کمک به هنرمندان در طول سال های اخیر ستادهماهنگی کانون های مساجد کشور اقدامات خوبی صورت گرفته است.

 

معاون فرهنگی کانون های مساجد کشور یادآور شد: کلیه فعالیت های ما از طریق سایت بچه های مسجد ساماندهی می شود و این سامانه در طول چند سال گذشته ایجاد شده و زیست بوم بچه های مسجد به شمار می رود.

 

معاون فرهنگی کانون های مساجد کشورتاکید کرد:  در کشور بیش از 85 هزار مسجد داریم که از این تعداد 25 هزار  و 400 کانون در کشور شکل گرفته است، از نظر قوانین و سیاست ها در مساجدی کانون فرهنگی و هنری ایجاد می شود که ظرفیت یک هزار نفر جمعیت داشته باشد و نکته دوم این است که در این مساجد باید ائمه جماعت مستقر باشد بر این اساس 10 هزار مسجد دیگر را باید در سطح کشور پوشش دهیم و در تلاش هستیم در پنج سال آینده به این هدف برسیم.

 

سعادتی بابیان اینکه مسجد برای همه ذائقه ها و همه گروه های سنی است، خاطرنشان کرد: شاهد رویش نسل نو در مساجد هستیم و می بینیم جوانان و نوجوانانی برای فعالیت های هنری و فرهنگی به مسجد مراجعه کردند و در ایام کرونا این همدلی اجتماعی را مردم ایران به نمایش گذاشتند.

 

وی خاطرنشان کرد: در مسابقات قرآنی مدها متان کانون های فرهنگی و هنری کشور بالغ بر  36 هزار نفر  از موذن و مکبر و فعال قرآنی مشارکت می کند و یا در جشنواره فیلم طنین شاهد هستیم که بیش از یک هزار و 100 اثر به دبیرخانه این جشنواره رسیده و یا آنکه دو هزار و 400 گروه سرود در سطح کشور در کانون های مساجد فعالیت می کنند و اینها نشان دهنده جهش دوباره نسل جوان جامعه است.

 

این مقام مسئول ابراز داشت: 90 میلیارد تومان توسط خود بدنه مردمی به فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری در 12 رشته کمک شده است و این مهم در شرایط اپیدمی کرونا که کسب و کار مردم با مشکل رو به رو شده نقطه عطفی است که توسط خیران و محلات رقم خورده است.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: حمایت های مردمی جشنواره طنین معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون مساجد کانون های فرهنگی و هنری معاون فرهنگی کانون کانون های مساجد کشور افزایش یافته جشنواره فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۴۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با حضور گروه‌های نمایشی چهار شهرستان آغاز به کار کرد و طی روز‌های ۸ و ۹ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

زهرا آبسوران، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی در حاشیه این مراسم به خبرنگار شبستان در ارومیه گفت: نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با هدف نشان دادن عمومی سازی و مردم سازی نمایش در جامعه و فضا سازی و ارتقای ظرفیت نمایش به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی و نشان دادن توانمندی‌های این قشر در حال برگزاری است. 

وی با بیان اینکه رقابت سالم از محور‌های این جشنواره است، افزود: ۲۰ اثر به دبیرخانه جشنواره استانی هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان ارسال شده که پس از پایش، ۱۰ گروه نمایش منتخب که از این تعداد ۷ اثر مربوط به مراکز کانون و ۳ اثر نیز آزاد در روز‌های ۸ و ۹ اردیبهشت در سالن آمفی تئاتر مجتمع شهید فرخی ارومیه به رقابت خواهند پرداخت.

آب سوران با بیان اینکه «این صحنه خانه ماست» شعار این جشنواره است، گفت: توجه به نامداران، امید آفرینی، آئین‌های بومی، سنتی و مذهبی، طنز، محیط زیست و آزاد موضوعاتی هستند که در نمایش‌های جشنواره نوزدهم رعایت شده اند.

مدیر کل کانون پرورش فکری استان از برگزاری نمایشگاه با عروسک‌های نمایشی، پویش عکاسی و نشست آموزشی با هدف انتقال تجربه از برنامه‌های جنبی مرحله استانی این جشنواره خبر داد.

وی افزود: عباس پویان، فاطمه برمال، سمیه حسین نژاد داوران نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان استان هستند. 

گفتنی است؛ عباس پویان بازیگر، نمایشنامه نویس و کارگردان است که دارای لیسانس ادبیات نمایشی و فوق لیسانس زبان و ادبیات فارسی است، وی از سال ۷۰ و در استان فارس فعالیت هنری خود را آغاز کرده و بیش از ۴۰ اثر هنری در حوزه‌ی کودک و نوجوان کار کرده است و در سال‌ها فعالیت مقام‌های متعددی را در جشنواره‌های کشوری و استانی به دست آورده است. 

فاطمه برمال کارگردان، بازیگر و عروسک گردان دیگر داور این جشنواره از استان اردبیل است، فاطمه برمال در طی سال‌ها فعالیت خود عناوین متعددی را در جشنواره‌های مختلف عروسکی و نمایشی به دست آورده، آخرین نمایش وی نمایش «آی تک» بود در تیر ماه ۱۴۰۲ در مرکز تئاتر کانون به روی صحنه رفت.

سمیه حسین نژاد کارشناس سابق کانون استان عروسک ساز، عروسک گردان، کارگردان و طراح صحنه و دکور دارای لیسانس نقاشی با سابقه‌ی بیش از ۲۰ سال فعالیت و مدرس شاخه‌های مختلف هنری است که طی سال‌ها فعالیت موفق به کسب رتبه‌های برتر در هنر‌های نمایشی، چون جشنواره رضوی شده و بار‌ها آثار وی به رویداد‌های کشوری صعود کرده اند.

دیگر خبرها

  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم