Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، علی‌اصغر مونسان بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: امروز به همراه استاندار گیلان جهت افتتاح طرح‌های عمرانی استان به صورت ویدئوکنفرانس با دستور مستقیم رئیس‌جمهور در منطقه گردشگری حیران  شهرستان آستارا حضور داشتیم.‌

وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید در حوزه گردشگری رشد چشم‌گیری را شاهد بودیم، افزود: در آغاز سال کار دولت تدبیر و امید، تعداد تخت‌های مراکز اقامتی رفاهی کشور ۲۱۹ هزار تخت بود که هم‌اکنون این رقم به ۴۶۰ هزار تخت افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وجود تنوع محصولات گردشگری در سطح کشور اعم‌از گردشگری اکوتوریسم، معادن و کشاورزی بیان کرد: در پایان سال ۹۸ قبل از شیوع ویروس کرونا آمار گردشگران داخلی و خارجی کشور به عدد هشت‌میلیون و 860 هزار نفر افزایش پیدا کرد که در ابتدای دولت، این عدد چهارمیلیون و 300 هزار نفر بود. 

مونسان، استان گیلان را یکی از قطب‌‌های گردشگری کشور به لحاظ منابع کشاورزی و جاذبه‌های تاریخی برشمرد و تصریح کرد: حیران شهرستان آستارا یکی از کانون‌های گردشگری کشور و استان گیلان به شمار می‌رود که با هدایت تورهای گردشگری به حیران از جاذبه‌های گردشگری این نقطه از کشور می‌توان استفاده بهینه کرد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان اینکه ۲۵۰ طرح گردشگری در سطح استان گیلان در دست اجرا است که با بهره‌برداری از آن، ۱۱ هزار و ۶۰۰ تخت به مجموعه‌های اقامتی استان اضافه می‌شود، گفت: اضافه شدن این تعداد تخت به مراکز اقامتی گیلان جهش خوبی در توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان است.

به گزارش فارس، فاز نخست هتل پنج ستاره دهکده گردشگری حیران این شهرستان هم‌زمان با ۵۲۶ طرح ملی با حضور علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به صورت ویدئوکنفرانس در مجتمع گردشگری و تفریحی تله‌کابین حیران موردبهره‌داری قرار گرفت.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری درخصوص کاخ سردار امجد شهرستان تالش، بازدید از پیاده‌راه فرهنگی و موزه پست شهرستان رشت و حضور در روستای گردشگری قاسم‌آباد چابکسر از توابع رودسر از دیگر برنامه‌های امروز سفر وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به استان گیلان است.

انتهای پیام/۸۴٠٠۸

منبع: فارس

کلیدواژه: گردشگری گیلان میراث فرهنگی صنایع دستی صنایع دستی و گردشگری وزیر میراث فرهنگی استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۴۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد

ایسنا/همدان مدیر اداره جهادکشاورزی اسدآباد از افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در سال‌جاری در این شهرستان به نسبت سال گذشته خبر داد.

محمدکرم مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال گذشته میزان سطح زیرکشت کلزای این شهرستان حدود ۱۴۸ هکتار بوده که این میزان در سال زراعی جاری به ۳۷۰ هکتار افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تعهد کشت کلزا شهرستان اسدآباد در سال‌جاری حدود ۷۰۰ هکتار بوده است، خاطرنشان کرد: از این میزان تعهد بیش از ۵۰ درصد تعهد محقق شده و ۳۷۰ هکتار کشت کلزا در مزارع این شهرستان انجام شد.

مرادی، یکی از جمله مشکلات کشاورزان کلزاکار را سرمازدگی برشمرد و یادآور شد: امسال سرمازدگی سطح زیرکشت کلزا در این شهرستان موجب شد تا از ۳۷۰ هکتار کشت کلزا در مزارع این شهرستان حدود ۲۰ هکتار آن دچار بدسبزی و سرمازدگی و شوک شود که با این اتفاق در حال حاضر سطح زیرکشت موجود حدود ۳۵۰ هکتار است.

وی از پیش‌بینی برداشت ۸۷۵ تا ۱۰۰۰ تن کلزا از مزارع این شهرستان در سال زراعی جاری خبر داد و تصریح کرد: از هر هکتار سطح زیرکشت کلزا میانگین ۲.۵ تا ۳ تن محصول قابل برداشت خواهد بود.

مرادی، تعداد کلزاکاران این شهرستان را ۱۲۸ نفر برشمرد و مطرح کرد: محصول کلزای شهرستان به کارخانه روغن نهاوند ارسال می‌شود، ضمن اینکه از سال گذشته در شهرستان بهار نیز یک سیلو برای تحویل و خرید تضمینی کلزاکاران اسدآبادی اختصاص داده شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه غذایی و گردشگری در بام اصفهان پس از ۳ سال
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • بهره برداری از ۱۵ طرح تفریحی و گردشگری در اصفهان
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • تفریح حق مسلم شهروندان است/ برگزاری تورهای رایگان گردشگری ویژه محلات کم‌برخوردار اصفهان
  • ۱۵ پروژه جدید به مجتمع گردشگری صفه افزوده شد
  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان