Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@08:52:01 GMT

آیت‌الله خاتمی سخنران مراسم ارتحال امام در رشت

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۴۴۷۰۱

آیت‌الله خاتمی سخنران مراسم ارتحال امام در رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در جلسه تمهید مقدمات برگزاری سی و دومین سالگرد عروج ملکوتی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) و بیستمین سالگرد ارتحال آیت‌الله صادق احسان‌بخش نماینده اسبق نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه رشت اظهار کرد: ایام سالروز شهادت امام صادق علیه‌السلام رئیس مکتب شیعه و ارتحال جان‌گداز امام عظیم الشان را تسلیت عرض می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، برگزاری نکوداشت‌ها را دارای ریشه تاریخی و دینی عنوان کرد و افزود: ایام‌الله‌ها مربوط به رابطه انسان با خدا می‌شود و بر این اساس همه انبیای الهی مأمور به نکوداشت ایام‌الله‌ها شدند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه ۹ دی و ۸ دی در گیلان جزو ایام‌الله‌ها محسوب می‌شود، گفت: بزرگداشت ایام‌الله‌ها الگوسازی برای نسل‌های آینده است.

فلاحتی بر تثبیت خاطره‌های انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: ایام‌الله برای تذکر است و تکلیف داریم آنچه مربوط به ایام الهی است را احیا کنیم.
وی با اشاره به وقوع انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل، بیان کرد: پس از بعثت انبیا هیچ حرکتی مانند نهضت امام (ره) نبود و همه باید تلاش کنیم این نهضت با بیدارگر آن باقی بماند.
نماینده ولی‌فقیه در گیلان، وجود پیام‌های جدید در بزرگداشت سالروز ۱۴ و ۱۵ خرداد را مهم دانست و خاطرنشان کرد: قیام امام (ره) و تحقق انقلاب اسلامی باید برای نسل حاضر تبیین شود.

آیت‌الله فلاحتی، خواستار استفاده از ظرفیت رسانه‌ها به‌ویژه صداوسیما به‌منظور تربیت انسان شد و اظهار کرد: رسانه مبلغی است که همیشه در حال تبلیغ است و از فرهیختگان برای انتقال پیام دین باید استفاده شود.

وی با تأکید بر ضرورت تبیین شخصیت امام (ره) برای نسل کنونی، بیان کرد: اگر تنها به بخش‌های سیاسی امام (ره) پرداخته شود دیگر بخش‌ها مغفول می‌ماند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تأکید بر اینکه امام (ره) در بعد علمی فقیه، مفسر، فیلسوف و عارف بودند، بیان کرد: رسانه‌ها به‌ویژه صداوسیما در ایام بزرگداشت ارتحال امام (ره) ابعاد چهارگانه علمی امام (ره) را برای جامعه بیان کنند.

فلاحتی با بیان اینکه سیاست امام (ره) دنیا را به لرزه درآورد، افزود: امام (ره) در بعد سیاسی پیامبرگونه سخن می‌گفت به‌طوری‌که عوام می‌فهمید و خواص می‌پسندید.

وی به مدیریت دنیا توسط امام (ره) اشاره کرد و گفت: امام (ره) دنیا را سیاست کرد به‌طوری‌که همه شگفت‌زده شدند.
نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به سیاست الهی و دینی امام (ره)، بیان کرد: جوانان باید متوجه سیاست الهی و دینی امام (ره) شود البته هنوز تا رسیدن به این جایگاه رفیع فاصله بسیاری داریم.

فلاحتی بر تبیین ابعاد علمی و سیاسی امام (ره) برای نسل جوان تأکید کرد و افزود: ابعاد علمی و سیاسی امام (ره) نباید به فراموشی سپرده شود.

عشق مردم گیلان به امام (ره) وصف‌ناپذیر است

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان نیز در این نشست با اشاره به دو دهه پیاده‌روی مردم گیلان برای حضور در مراسم ارتحال امام (ره) اظهار کرد: سال‌های گذشته گیلانی‌ها از این استان تا مرقد امام (ره) پیاده حرکت می‌کردند و چند سالی است که به دلیل ماه مبارک رمضان و شیوع کرونا انجام نمی‌شود.

محمود قاسم نژاد با بیان اینکه عشق و علاقه مردم گیلان به امام (ره) وصف‌ناپذیر است، تصریح کرد: امام (ره) در قلب مردم جا دارد.

مراسم سی و دومین سالگرد عروج ملکوتی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) و بیستمین سالگرد ارتحال آیت‌الله صادق احسان‌بخش نماینده اسبق نماینده ولی‌فقیه در گیلان و امام‌جمعه رشت، ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه ۱۳ خردادماه جاری با سخنرانی آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو فقهای شورای نگهبان در مصلای امام خمینی (ره) شهر رشت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: گردشگری گیلان امام خمینی جمهوری اسلامی ایران آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان نماینده ولی فقیه در گیلان ایام الله ها برای نسل آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۴۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه «اطعام رضوی» در استان سمنان اجرا می‌شود

حجت الاسلام عباس خرمیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به برنامه های دهه کرامت فاصله سالروز ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) و برادر گرانقدر ایشان امام رضا (ع) بیان کرد: در استان سمنان تمهیدات و برنامه های خوبی اندیشیده شده که در زمره آنها می توان به برنامه های فرهنگی و هنری اشاره کرد.

وی با بیان اینکه اعزام دانش اموزان استثنایی به مشهد مقدس یکی از برنامه های دهه کرامت در استان سمنان است که برای نخستین بار صورت می گیرد، افزود: برپایی موکب‌های امام رضایی در مدارس و همچنین سطح خیابان های شهرهای استان سمنان از دیگر برنامه های این دهه است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه در دهه کرامت سفره اطعام رضوی برپا خواهد شد، تاکید کرد: در این حرکت معنوی ۲۰ هزار پرس غذای گرم در استان سمنان توزیع می شود.

خرمیان با اشاره به برگزاری برنامه های قرآنی در استان سمنان بیان کرد: اجرای پویش نوای ملکوت با هدف اشاعه فرهنگ رضوی و الگو پذیری نسل جوان از امام رضا (ع) از جمله دیگر برنامه های این ایام است.

وی از برگزاری همایش استانی دختران فاطمی به مناسبت روز دختر و ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) خبر داد و گفت: اجتماع نوجوانان رضوی در شهرستان‌های استان سمنان از دیگر برنامه های شاخص دهه کرامت در استان سمنان است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان از برگزاری محافل انس با قرآن همگانی و همچنین ویژه دانش آموزان در استان خبر داد و بیان کرد: کمپین‌های مجازی برای حضور گسترده مردم با هدف گرامی داشت دهه کرامت و فرهنگ حجاب و عفاف نیز در این ایام راه اندازی می شود.

خرمیان با بیان اینکه ایجاد فضای معنوی و مذهبی و ایجاد نشاط اجتماعی در برنامه های دهه کرامت در سراسر استان سمنان دنبال می شود، گفت: از تمام شهرداری ها و دهیاری ها هم خواسته ایم تا در فضا سازی این ایام به ما کمک کنند.

کد خبر 6092838

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم شهادت امام صادق(ع) در هیئت میثاق با شهداء دانشگاه امام صادق(ع)
  • اعزام ۲۵۰۰ لرستانی به مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره)
  • اعلام برنامه میثم مطیعی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)
  • احزاب ویژگی‌های حزب‌الله را از آیات و روایات استخراج و به‌ کار بندند
  • 9۰۰ برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت/ جشن روز دختر در هزار شهر کشور
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • آرمان‌های امام راحل به نسل جدید معرفی شود
  • برنامه «اطعام رضوی» در استان سمنان اجرا می‌شود
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت