Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ فرمانداران شهرستان‌های تابعه استان همدان امروز در نشست مشترک با استاندار و اعضای ستاد انتخابات استان، آمادگی کامل خود و مجموعه تحت مدیریت را برای برگزاری انتخاباتی قانونمند با حضور پرشور، حداکثری و آگاهانه مردم اعلام آمادگی کردند.

محمدعلی محمدی,فرماندار شهرستان همدان در این نشست گفت: ۴۱۷ نفر برای حضور در ششمین دوره انتخابات شورای شهر همدان ثبت نام کردند که در نهایت صلاحیت ۳۳ نفر از نامزد‌ها در هیات‌های اجرایی و نظارت، رد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: نامزد‌های رد صلاحیت شده شامل ۳۱ مرد و ۲ زن هستند که البته ۲۶ نامزد دیگر نیز تاکنون از ادامه حضور در این انتخابات انصراف داده اند.

فرماندار شهرستان همدان اظهار داشت: همچنین ۶۱۹ داوطلب برای حضور در انتخابات شورا‌های روستایی این شهرستان ثبت نام کردند که هیات نظارت صلاحیت ۴۹ نفر از این تعداد را رد کرد که در نتیجه آن امکان برگزاری انتخابات در سه روستا (به حد نصاب نرسیدن نامزدها) از بین رفت.

محمدی گفت: شمار شعب اخذ رای انتخابات شهرستان همدان از ۲۹۷ مورد در دوره قبل به ۳۱۳ شعبه افزایش یافته و این افزایش بر اساس معیار‌هایی همچون میزان مراجعه و شلوغی شعب، در دسترس بودن، پوشش تلفن همراه، امنیت و همچنین پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا بوده است.

او ادامه  داد: شمار صندوق‌های اخذ رای شهرستان همدان هشت درصد نسبت به دوره گذشته افزایش یافته و محل ۲۵ شعبه اخذ رای نیز در این دوره تغییر کرده است.

فرماندار شهرستان همدان اظهار داشت: نرم افزار شعبه یاب در شهرستان همدان نیز در دست طراحی است تا مردم با استفاده از این نرم افزار بتوانند نزدیکترین شعبه را برای حضور و رای دادن انتخاب کنند.

محمدی افزود:روسای ستاد‌های استانی کاندیدا‌های ریاست جمهوری تاکنون به فرمانداری معرفی نشده اند در حالیکه باید هماهنگی لازم با فرمانداری انجام شود.

فرماندار ویژه شهرستان ملایر نیز دراین نشست گفت: ایجاد ستاد انتخابات در رینگ مرکزی شهر ملایر ممنوع شده و این موضوع در ستاد تامین مطرح و به عنوان مصوبه ابلاغ شده است.

قدرت الله ولدی افزود: انتخابات شورا در چهار روستای این شهرستان به دلیل به حد نصاب نرسیدن نامزد‌ها (پس از بررسی صلاحیت‌ها در هیات نظارت) برگزار نمی‌شود.

او گفت: شمار شعب پیش بینی شده برای انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان ملایر از ۲۱۴ مورد در دوره گذشته به ۲۳۰ شعبه افزایش یافته و شمار صندوق‌های پیش بینی شده برای انتخابات شورا‌های روستایی نیز از ۲۳۵ مورد انتخابات گذشته با توجه به رسیدن ۵۵ روستا به حد نصاب برگزاری انتخابات به ۲۹۰ شعبه افزایش یافته است.

فرماندار ویژه شهرستان ملایر خواستار اختصاص اقلام بهداشتی با کیفیت و استاندارد مناسب به شعب اخذ رای شد و ابراز امیدواری کرد که با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت ناظران بهداشتی برای حضور در شعب انتخاب شوند و کار واکسیناسیون عوامل و مجریان حاضر در شعب اخذ رای علیه ویروس کرونا نیز انجام شود.

فرماندار شهرستان نهاوند نیز درادامه این نشست گفت: آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات در این شهرستان را داریم و هماهنگ بسیار خوبی میان مجریان و ناظران انتخاباتی در شهرستان برقرار شده است.

مراد ناصریافزود: انتخابات شورا‌ها در ۱۰۰ درصد روستا‌های واجد شرایط شهرستان نهاوند برگزار می‌شود.

فرماندار شهرستان اسدآباد نیز در این نشست گفت: انتخابات شورا‌ها در سه نقطه شهری اسدآباد برگزار می‌شود و ۱۱۰ نفر برای حضور در این دوره انتخابات نامزد شدند که شامل ۷۶ نفر در اسدآباد، ۱۲ نفر در شهر آجین و ۲۲ نفر نیز در شهر جدید پالیز است.

سعید کتابی افزود: ۱۱ نامزد از انتخابات انصراف داده و ۲۴ نفر نیز رد صلاحیت شدند که صلاحیت یکی از ان‌ها در مرحله دوم (پس از اعتراض) تایید شد.

او  با بیان اینکه شمار داوطلبان تایید صلاحیت شده اسدآباد هم اینک ۷۶ نفر است، افزود: در حال حاضر ۵۲ نامزد در شهر اسدآباد، هشت نامزد در آجین و ۱۶ داوطلب نیز در شهر پالیز تایید صلاحیت شدند.

به گفته فرماندار شهرستان اسدآباد، انتخابات شورا‌ها این دوره در تمامی روستاه‌های واجد شرایط شهرستان اسدآباد برگزار می‌شود.

کتابی افزود: ۳۱۵ نامزد برای انتخابات شورا‌های روستایی این شهرستان در بخش مرکزی و ۱۳۵ نفر نیز در بخش پیرسلمان نام‌نویسی کردند.

فرماندار شهرستان تویسرکان نیز در این نشست با بیان اینکه از آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات برخوردار هستیم، گفت: یکی از مطالبات عوامل اجرایی دریافت واکسن کرونا است که امیدواریم این اقدام به زودی انجام شود.

فرمانداران شهرستان‌های بهار، کبودراهنگ، فامنین، رزن و درگزین نیز با ارائه گزارشی از روند کارها، از آمادگی کافی برای برگزاری انتخابات باشکوه و قانونمند در ۲۸ خرداد سالجاری خبر دادند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

 «عیسی جعفری» نماینده مردم شهرستان‌های بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی تیرماه سال ۹۹ به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت و انتخابات میان دورای مجلس برای انتخاب نماینده مردم دراین حوزه انتخابیه ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.

استان همدان با ۱۰ شهرستان، هفت حوزه اصلی و ۱۹ حوزه فرعی (شامل سه شهرستان و ۱۶ بخشداری) دارای ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی روستا در ۹۱۷ روستای استان همدان و ۲ تیره عشایری «جمور» و «ترکاشوند» برگزار می‌شود.

در این دوره از انتخابات ۲ هزار و ۹۶۶ نفر به عنوان اعضای شورای روستا‌ها و ۱۷۴ نیز به عنوان عضو شورای شهر و در مجموع سه هزار و ۱۴۰ نفر به عنوان منتخبان ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در استان همدان برگزیده خواهند شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرمانداران استان همدان ستاد انتخابات نامزد های رد صلاحیت ششمین دوره انتخابات شورا برای برگزاری انتخابات انتخابات شورا فرماندار شهرستان انتخابات شورا ها شهرستان همدان برگزار می شود رای انتخابات افزایش یافته شورای اسلامی برای حضور نشست گفت استان همدان اخذ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۵۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیاتی از مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم

تبلیغات داوطلبان نمایندگی دومین دوره انتخابات مجلس دوازدهم از یک هفته قبل از تاریخ برگزاری انتخابات انجام خواهد شد.

به گزارش مشرق، دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه، بیست و یکم اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. در این مرحله ۴۵ نماینده برای ۲۲ حوزه انتخاب می‌شوند.

در هشت حوزه از این ۲۲ حوزه از جمله در حوزه انتخابیه تهران انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد. آموزش‌های لازم در این خصوص به مردم از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی، داده خواهد شد.

وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده است که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

البته رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفته است که انتخابات ۲۱ اردیبهشت در حوزه انتخابیه ورامین تمام الکترونیک نخواهد بود.

در دور دوم انتخابات، ۳۲ نامزد در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس برای تصاحب ۱۶ کرسی مجلس و در حوزه انتخابیه ورامین ۲ نامزد برای یک کرسی مجلس با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است
  • ضبط برنامه تلویزیونی نامزد‌های انتخابات میان دوره‌ای مجلس
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • گنبدکاووس آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • انتخابات مرحله دوم گنبد در ۲۳۰ شعبه برگزار می شود
  • تقدیر از مجریان برگزاری انتخابات در فیروزکوه
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • جزئیاتی از مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه