Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-29@17:33:21 GMT

روش هایی برای شیرین کردن قهوه

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۴۵۴۸۴

روش هایی برای شیرین کردن قهوه

 

به گزارش اتاق خبر، همانطور که بارها برایتان از دانه های قهوه گفتم؛ این دانه ها پس از کشت رست می شوند و به سبب دما و مدت زمانی که حرارت می بینند طعم و عطر متفاوتی پیدا می کنند.

دانه هایی که در حالت  (DARK ROAST) رست می شوند به سبب دمای بالایی که تحمل می کنند تیره تر و تلخ تر می شوند و در عین حال کمترین مقدار کافئین را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال عده ای به نسبت ذائقه ی تلخ پسندشان ترجیح می دهند از این نوع دانه‌ها استفاده کنند و عده ای به دلیل کافئین کمی که دارد این دانه ها را ترجیح می دهند.

حال نکته ای که وجود دارد این است اگر کسی طعم تلخی قهوه را دوست نداشت و تنها به سبب کافئین پایین از این دانه ها استفاده می کند چگونه باید با طعم آن کنار بیاید و چه روش هایی برای شیرین کردن قهوه وجود دارد که هم سالم باشد و خوش طعم؟

اگر وقت این را ندارید که به دنبال شیرین کننده‌های مختلف باشید پیشنهاد می شود از کپسول های قهوه استفاده کنید و آنچه را که با ذائقه شما هماهنگ است را تهیه کنید در بین تمام کپسول های قهوه؛ قیمت کپسول نسپرسو در کنار طعم بی نظیرش بسیار مناسب است.

و در ادامه تمامی روش هایی که با استفاده از آن می توانید قهوه ای شیرین و خوش طعم داشته باشید را برایتان توضیح خواهیم داد.

برخی شیرین کننده ها مانند قند و شکر به سبب فروکتوز بالایی که دارند می توانند منجر به چاقی شوند و از جمله خطراتی که مصرف شیرین کننده های مصنوعی برای ما به همراه دارد عبارتند از:

پوسیدگی دندان ها : شکر محیط دهان را برای رشد و نمو باکتری ها آماده می کند ایجاد کبد چرب: فروکتوز موجود در قند و شکر تبدیل به چربی شده و به صورت کلسترول در بدن باقی می ماند و خارج نمی شود و منجر به ایجاد کبد چرب خواهد شد.

البته این نکته را هم فراموش نکنید که اگر از شیرین کننده های طبیعی استفاده کنید و هر روز مصرف اسپرسو را فراموش نکنید پس از مدتی قطعا متوجه خواص اسپرسو و کبد چرب خواهید شد.

ابتلا به دیابت :با بالا رفتن مقاومت انسولین که از نتایج مصرف قند و شکر است ؛ لوزالمعده دیگر نمی تواند انسولین مصرفی بدن را تولید و تامین کند که همین امر منجر به بروز دیابت نوع 2 خواهد شد چاقی: فروکتوز مانند گلوکز در بدن ایجاد حس سیری نمی کند و همین امر سبب می شود بدن بعد از خوردن شیرین کننده های مصنوعی مانند قند و شکر برای جذب کالری بیشتر بخورد و سرانجام چاق شود. سرطان: افرادی که بیشتر از بقیه قند و شکر مصرف می کنند بیشتر در معرض التهابات مختلف می شوند و همین امر می تواند زمینه ای برای بروز سرطان باشد. اعتیاد آور: پس از مصرف قند و شکر در بدن دوپامین ترشح می شود که همین امر می تواند زمینه ی وابستگی و اعتیاد به این ماده غذایی فراهم شود.

حال که با مضرات  و معایب شکر و قند آشنا شدید حتما این سوال برایتان بوجود آمد که چه چیزی را جایگزین کنیم و قهوه ی خود را چگونه شیرین کنیم؟

 شما با استفاده از شیرین کننده های طبیعی و برخی مواد که می تواند تلخی قهوه را ملایم تر کند می توانید با خیال راحت قهوه ی خود را نوش جان کنید.

حالا به سراغ معرفی این شیرین کننده ها خواهیم رفت و شما هم پس از آشنایی با انواع شیرین کننده ها  برای  خرید اینترنتی قهوه به سان راپ سری زنید.

 

روغن نارگیل

 

 شاید برایتان عجیب باشد که پیشنهاد ما برای شیرین کردن  قهوه روغن نارگیل باشد اما باید بدانید روغن نارگیل نه تنها باعث  شیرین شدن قهوه تان می شود بلکه سبب می شود قهوه تان کمی کرم دار هم بنظر برسد.

روزهایی که مشغله ی بیشتری دارید حتما از روغن نارگیل استفاده کنید تا انرژی بیشتری داشته باشید.

 

شیره میوه

 

 شیره ها نه تنها می توانند در شیرین کردن قهوه به ما کمک کند بسیار مفید هستند از آنها می توان برای تامین انرژی و حتی گاهی پیشگیری از بیماری استفاده کرد زیرا منبع بسیار مناسبی از آنتی اکسیدان ها هستند.

 

شیر بادام

شیر بادام را هم میتونید جزوی از شیرین کننده ها به شمار آورید که علاوه بر آن خواص متعدد دیگری هم دارد مثلا سرشار ازکلسیم است و چربی شیر گاو را ندارد و بسیار مقوی محسوب می شود.

 

پودر کاکائو

کاکائو علاوه بر اینکه از تلخی قهوه کاسته نوعی طعم شکلاتی نیز به قهوه تان می بخشد و چون دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است می تواند برای بدن هم مفید است.

 

خامه

 

لاکتوز موجود در خامه تلخی قهوه را از بین برده و شیرینی خاصی به قهوه می بخشد و همچنین حالتی نرم به قهوه تان خواهد بخشید.

عسل

عسل را معجزه ی طبیعت بدانیم و بجای استفاده از قند و شکر و سایر شیرین کننده های مصنوعی از این ماده ی با ارزش استفاده کنیم که خواص درمانی آن بی مثال است.

استویا

شاید برای اولین بار باشد که این نام را می شنوید و در ابتدا فکر کنید ماده ای غیر طبیعی است اما باید بگوییم استویا یک شیرین کننده ی طبیعی است که از یک گیاه استخراج می شود و بسیار شیرین است پس هنگام استفاده حتما حواستان به حجمی که از آن استفاده می کنید باشد.

در ضمن اگر دیابتی هستید بهتر است بدانید استویا از سالم ترین شیرین کننده ها محسوب می شود زیرا شما را در برابر دیابت نوع دو محافظت می کند و حتی یکی از مهم ترین فوایدش کمک به لوزالمعده برای آزادسازی انسولین بعد از غذاست.

سیروپ افرا

با کمتر از یک قاشق از سیروپ افرا می توانید در عین شیرین نمودن قهوه ی خود از خواص معدنی این گیاه خارق العاده نیز بهره مند شوید. 

سیروپ خرما

 

برای استفاده از سیروپ خرما بهتر است خرما را در آب گرم خیسانده؛ سپس خرما و دارچین را با هم ترکیب کرده و به مخلوط آب اضافه می کنیم.

سپس از ترکیب این شربت می توانید به مقدار یک قاشق مربا خوری به قهوه خود اضافه کنید تا در عین حال که تلخی قهوه را ملایم می کند بتوانید از خواص ماورائی خرما نیز استفاده کنید.

خرما حاوی مقادیر زیادی فیبر است و از طرفی  کلسترول خون را کاهش می دهد و شما را در برابر کم خونی ایمن می دارد.

آب هویج

در ابتدا شاید فکر کردن به این موضوع که آب هویج چه ربطی به قهوه دارد هم برایتان خنده دار باشد اما باید امتحان کنید تا متوجه شوید که آب هویج چگونه می تواند تلخی قهوه را ملایم تر کند.

نمک

تعجب نکنید؛ بله درست نوشته شده شما با افزودن اندکی نمک می توانید تلخی قهوه را متعادل کنید.

دارچین

دارچین را هم به عنوان یکی از شیرین کننده ها بشناسید که از افزایش قند خون جلوگیری می کند پس در نتیجه برای افراد دیابتی بسیار مناسب استو به سبب طبع گرمی که دارد یک مصلح خوب برای قهوه هم محسوب می شود.

وانیل

عطر شگفت انگیز وانیل و خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدان بودن این گیاه بسیار شگفت انگیز و دوستداشتنی است.

اگر دوست داشتید فنجان قهوه ی عصرگاهی خود را با یکی از شیرین کننده هایی که امروز با هم مرور کردیم میل کنید ما شما را در تهیه ی قهوه کمک می کنیم

همچنین اگر برای دم آوری قهوه خود نیاز به یک دستگاه حرفه ای و با کیفیت دارید باید بگوییم می توانید برای  خرید دستگاه نسپرسو روی سان راپ حساب کنید.

منبع: اتاق خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۵۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهران مدیری باز هم در سکوت قهوه‌اش را می‌خورد؟

مهران مدیری مدتی است با تولید و پخش برنامه «اسکار»، در کنار پیگیری ماجرای اختلافش با صداوسیما بر سر «دورهمی» و اخیرا هم خبر ساخت سریال جدیدش، نگاه‌ها را به خود معطوف کرده است.

به گزارش ایسنا، ماجرای اختلاف نظر میان مهران مدیری و صداوسیما، با امتداد شکایت این سازمان از سازندگان «دورهمی» و جلوگیری از پخش قسمت‌های جدید برنامه  مدیری، به مرحله‌ی تازه‌ای نرسیده اما متوقف هم نشده است.

اختلاف‌نظرها میان صداوسیما و مهران مدیری از آن زمان بار دیگر بالا گرفت که عنوان شد، مدیری قصد ساخت برنامه‌ای با نام «اسکار» را برای شبکه نمایش خانگی دارد و در حالی که مجوز تولید این برنامه از سوی خود ساترا داده شده بود، شائبه‌هایی مبنی بر جلوگیری از پخش وجود داشت. با این وجود و در حالی که بحث‌ بر سر «دورهمی» و شکایت صداوسیما از مهران مدیری ادامه داشت، این کارگردان «اسکار» را ساخت که این روزها در شبکه نمایش خانگی هم در حال انتشار است.

به تازگی هم خبرهایی مبنی بر ساخت سریال جدید مهران مدیری با عنوان «پدر قهوه» عنوان شده اما هنوز به تایید رسمی نرسیده است؛ هرچند این کارگردان از آن دسته افرادی است که معمولا ترجیح می‌دهند پروژه‌هایشان را در بی‌خبری و در عین حال با توسل به انتشار اخبار غیررسمی پیش ببرند.

در اخباری که منتشر شده، عنوان شده است که «پدر قهوه» را می‌توان پروژه‌ی جدید مهران مدیری پس از برنامه‌ی «اسکار» دانست؛ رئالیتی‌شویی که اتفاقا استقبال چندانی هم از آن نشد و حالا داستان سریال جدید، در فضا و ساختاری کاملا متفاوت، حول موضوع مافیای قهوه در ایران می‌گذرد.

گویا قرار است ژاله صامتی ـ بازیگر محبوب سریال زیرخاکی ـ بازیگر نقش اول زن این سریال باشد. مهران مدیری نقش رئیس مافیای قهوه را ایفا کند و سام درخشانی هم یکی از نقش‌های محوری پدر قهوه را بر عهده بگیرد. همچنین از ترکیبی که برای بازیگران در نظر گرفته شده، می‌توان از همین حالا فضای کمدی کار و شباهتش با آثاری چون مرد هزار چهره یا هیولا را متصور شد.

هرچند مدیری حدود ۱۴ سال پیش، سریال «قهوه تلخ» را هم در شبکه نمایش خانگی ساخته بود و حالا نام «پدر قهوه»، این سریال را هم به یاد مخاطبان می‌اندازد؛ سریالی که در قالب سی‌دی و دی‌وی دی منتشر می‌شد و به عنوان پرفروش‌ترین سریال رسانهٔ خانگی لقب گرفت. با این حال ناتمام ماندن انتشار «قهوه تلخ»، برای همیشه برگی پرسش‌برانگیز را در کارنامه این هنرمند و حتی شبکه نمایش خانگی رقم زد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ببینید | گفتگوی بامزه محیط‌بان مازندرانی با خرس قهوه‌ای در ارتفاعات چالوس
  • فیلم/ گفت‌وگوی محیط‌بان مازندرانی با خرس قهوه‌ای در ارتفاعات چالوس
  • فوت و فن پخت املت به سبک قهوه‌خانه‌های دربند (فیلم)
  • قتل شاگرد قهوه خانه به دست کارگر اخراجی
  • سریال جدید مهران مدیری؛ در «پدر قهوه» چه می‌گذرد؟
  • مهران مدیری در سکوت قهوه‌اش را می‌خورد؟
  • مهران مدیری باز هم در سکوت قهوه‌اش را می‌خورد؟
  • «پدر قهوه»؛ سریال جدید مهران مدیری درباره چیست؟
  • بعد از «اسکار» مهران مدیری با «پدر قهوه» در شبکه نمایش خانگی
  • با اسیدیته قهوه، یکی از اصلی‌ترین خصوصیات قهوه آشنا شوید