Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-06@23:30:25 GMT

مکرون مسؤولیت فرانسه در نسل‌کشی رواندا را پذیرفت

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۴۵۶۸۵

به گزارش ایسنا، یه نقل از سایت خبری نشریه لوموند، امانوئل مکرون در مراسم یادبود نسل‌کشی کیگالی در رواندا بدون اینکه به دست دشتن فرانسه در این نسل‌کشی اعتراف کند، پس از گذشت ۲۷ سال، مسؤولیت پاریس در این فاجعه قرن را پذیرفت.

رئیس جمهوری فرانسه در سخنرانی خود اظهار کرد: "فرانسه دارای یک نقش، یک تاریخچه و یک مسؤولیت سیاسی در رواندا است، فرانسه وظیفه دارد که نگاهی رو به جلو داشته باشد و مسؤولیت سهم رنجی که تحمیل کرده است را بپذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاریس مدت طولانی است که سایه سکوت را بر سر بررسی حقایق گسترانیده است".

وی تاکید کرد: "قاتلان، جزر و مدها، تپه‌ها، کلیساها، چهره فرانسوی نداشتند. فرانسه همدست نبود. خونی که ریخته شده سلاح و دستان سربازان فرانسوی را که اتفاقات غیرقابل بازگویی را با چشم خود دیده‌اند، بی‌آبرو نمی‌کند".

مکرون ادامه داد: "با حضور در درگیری سال ۱۹۹۰ که هیچ ارتباطی به آن نداشت، فرانسه صداهایی که به او هشدار داده بودند را نشنید و یا اینکه نیروی خود را برای توقف چیزی که صورت گرفته بود، فراتر می‌دید. فرانسه متوجه نشد که با مانع شدن در درگیری منطقه‌ای یا یک جنگ داخلی، در واقع در کنار یک انسان نسل کشی ایستاده و هشدارهای شفاف‌ترین ناظران را نادیده می‌گیرد. سپس فرانسه مسؤولیت توانمندی زیادی را در اتفاقات درهم پیچیده شده برعهده گرفت که به بدترین شکل پایان یافت درحالیکه قصد داشت در واقع از آن جلوگیری کند".

سپس مکرون سخنرانی خود را با گفتن این کلمات به پایان رساند: "تنها کسانی که شاید بتوانند ببخشند افرادی هستند که شب‌ها را گذرانده‌اند و به ما بخشش را هدیه بدهند".

منبع: الف

کلیدواژه: نسل کشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۵۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو: پذیریش شروط حماس یعنی تسلیم شدن در برابر ایران

نخست‌وزیر رژیم اسرائیل می‌گوید شرط حماس برای پایان دادن به جنگ غزه را نخواهد پذیرفت و جنگ در غزه ادامه خواهد یافت.

به گزارش فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل، بعدازظهر امروز (یکشنبه)، در جلسه کابینه گفت که با شروط حماس در مذاکرات آتش‌بس موافقت نخواهد کرد.

یک مقام ارشد حماس، صبح امروز، به روزنامه «العربی الجدید» خبر داده بود که حماس بدون پایان جنگ و خروج کامل نیرو‌های اسرائیلی از نوار غزه هیچ توافقی را نخواهد پذیرفت.

نتانیاهو در این باره گفت: «نمی‌توان خواسته حماس در خصوص توقف کامل جنگ و خروج از غزه را پذیرفت.»

او ادامه داد: «پذیریش درخواست حماس به این معناست که ما قبول کرده‌ایم آن‌ها در قدرت باقی بمانند.»

نخست‌وزیر رژیم اسرائیل همچنین گفت: «جنگ در غزه تا را تا زمان تحقق اهداف ادامه خواهیم داد. پذیریش شروط حماس یعنی تسلیم شدن در برابر ایران.»

دیگر خبرها

  • جزییاتی از توافق آتش‌بس غزه؛ حماس برای پایـان جنگ چه چیزی را پذیرفت؟
  • درخواست رئیس جمهور فرانسه از رئال برای امباپه
  • نتانیاهو: پیش‌شرط‌های حماس به معنای تسلیم شدن مقابل ایران است
  • بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است
  • نتانیاهو : پیش‌شرط‌های حماس به معنای تسلیم شدن مقابل ایران است
  • نتانیاهو: پذیریش شروط حماس یعنی تسلیم شدن در برابر ایران
  • نتانیاهو: درخواست حماس برای توقف کامل جنگ غزه را نخواهیم پذیرفت
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ویدئو| پناهنده ایرانی: به خط پایان رسیده‌ام!