Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@12:11:32 GMT

ظرفیت پردازش پستی اصفهان ۴ برابر شد

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۴۵۹۷۰

ظرفیت پردازش پستی اصفهان ۴ برابر شد

محمدرضا قادری روز پنجشنبه در حاشیه مراسم بهره‌برداری از دومین مرکز "مبادله و پردازش مکانیزه و هوشمند(سورتینگ) پستی" کشور که از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان اصفهان برگزار شد، در گفت و گو با ایرنا افزود: این مرکز از امروز می‌تواند سالانه تا ۲۰ میلیون مرسوله را با دقت و سرعت بالا و کمترین خطا در تجزیه، پردازش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروز دومین مرکز پردازش هوشمند پستی کشور در هاب منطقه‌ای اصفهان افتتاح شد، ادامه داد: هاب اصفهان پس از تهران، پرترافیک‌ترین هاب کشور است که سال گذشته حدود پنج میلیون بسته را پردازش کرد.

 عضو هیات مدیره شرکت ملی پست اظهار داشت: با استفاده از دستگاه سورتینگ مکانیزه می‌توان بسته‌ها را با سرعت و دقت بالا و با کمترین آسیب از یکدیگر تفکیک و به مقاصد و استان‌های مختلف ارسال و بر عکس بسته‌های وارده را از یکدیگر تفکیک و برای ارسال به مقاصد شهرستان‌های استان آماده کرد.

به گفته وی، راه‌اندازی این مرکز موجب افزایش ظرفیت و سرعت آماده‌سازی و تحویل بسته‌ها به مردم می‌شود.

قادری اضافه کرد: سرانه مرسولات پستی در کشور حدود ۲.۵ تا ۳ است و با توجه به رویکرد مردم به خرید اینترنتی و استفاده از خدمات الکترونیکی و غیرحضوری، این سرانه نیز روز به روز در حال افزایش است.

وی با اشاره به خدمات شرکت ملی پست خاطرنشان کرد: خدمات لجستیک جزو اصلی‌ترین خدمات پست است که در سه قالب "سرویس‌های سفارشی" بدون اولویت زمانی، "سرویس‌های پیشتاز" ۴۸ تا ۷۲ ساعته(بسته به فاصله تعهد زمانی) و "سرویس ویژه" که توزیع آن در روز بعد (۲۴ ساعته) انجام می‌شود.  

 عضو هیات مدیره شرکت ملی پست گفت: تنوع سرویس‌های پستی، امروز خیلی افزایش پیدا کرده است و این شرکت مانند همه شرکت‌های پیشرو پستی دنیا بعنوان سکوی تجارت الکترونیک، خدمات خود را ارائه می‌دهد و  همه امکانات موردنیاز تجارت الکترونیکی از جمله وبسایت، درگاه‌ اینترنتی فروش و خدمات مرکز تماس با مشتری، سرویس ایمیل و انواع سرویس‌های الکترونیکی تکمیل کننده خدمات لجستیکی را در اختیار دارد.

وی بیان کرد: ذات خدمات پستی بواسطه حذف ارتباط رو در روی مردم با یکدیگر، برای دوره کرونا مناسب بود به همین دلیل در طول این دوره، بسته‌های پستی به لحاظ تعدادی ۵۰ درصد و از نظر وزنی و حجمی صددرصد رشد داشت و با اقبال مردم مواجه شد.

قادری ادامه داد: برای اینکه بتوانیم با توجه به شرایط کرونا، سرویس دهی بهتری به مشتریان داشته باشیم باید از طریق توسعه ظرفیت و ارائه خدمات غیرحضوری دستگاه‌ها و برگزاری نمایشگاه‌های مجازی مانند نمایشگاه کتاب و قرآن فعالیت کنیم.

وی با بیان اینکه تمام ناشران در نمایشگاه کتاب، نخستین بار بدون حضور فیزیکی در این رویداد فرهنگی شرکت کردند، افزود: بیش از یک میلیون مرسوله توسط شرکت پست در نمایشگاه کتاب توزیع شد و بیشترین رکورد فروش کتاب را در کل نمایشگاه‌های کتاب به خود اختصاص داد.

 عضو هیات مدیره شرکت ملی پست با بیان اینکه خدماتی خاص در دوره شیوع کرونا توسط شرکت پست راه اندازی و ارائه شد، اضافه کرد: همچنین نمایشگاه قرآن هم در ماه مبارک رمضان بصورت مجازی برگزار و بر اساس توافق با وزارت صمت مقرر شد که نمایشگاه‌های دائمی هم بصورت دائمی و مجازی توسط این شرکت ارائه شود.

به گزارش ایرنا، دومین مرکز " مبادله و پردازش مکانیزه و هوشمند(سورتینگ) پستی"کشور، امروز پنجشنبه از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان اصفهان به بهره‌برداری رسید.

مرکز تجزیه و مبادلات استان اصفهان به‌عنوان هاب منطقه مرکزی کشور پس از مرکز خلیج فارس تهران، دومین مرکز پردازش هوشمند مبادلات پستی کشور است که به سامانه  سورتینگ مجهز شده است.

ماشین‌آلات این سامانه دارای انواع سامانه‌های قرائت بارکُد و لیبل مانند دوربین‌های مخصوص بارکُد خوان است بطوری‌که سورتر مرسوله می‌تواند بسته‌ها را بر اساس مقصد، وزن و حجم آنها تفکیک کند.

در این سامانه، ابتدا مرسولات را به شکل منظم و با فواصل از پیش تعیین شده در صف قرار می‌دهند و سپس به سمت دستگاه "پروفایلر" که وظیفه خواندن بارکُد و تشخیص مقصد ارسالی را دارد، هدایت می‌کنند.

این دستگاه می‌تواند تفکیک مرسولات تا سه هزار و ۶۰۰ بسته در ساعت و ۲۰ تا ۲۵ هزار بسته را در یک نوبت کاری انجام دهد و مشخصات بسته را بصورت مکانیزه در سامانه‌های کامپیوتری ذخیره و قابل برنامه‌ریزی کند.

افزایش امنیت، کاهش سیر، افزایش سرعت پردازش مرسولات، افزایش بهره‌وری منابع و جلوگیری از خطای احتمالی در تجزیه و رهسپاری از مزایای پیاده‌سازی این طرح محسوب می‌شود.

۵۲ درصد از واحدهای پستی در اصفهان، شهری و ۴۸ درصد در روستاهای استان فعال هستند.

برچسب‌ها شرکت ملی پست ایران مرسولات اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت ملی پست ایران مرسولات اصفهان شرکت ملی پست ایران مرسولات اصفهان اخبار کنکور شرکت ملی پست دومین مرکز بسته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۵۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ظرفیت‌های معدنی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، موثقی نیا رئیس هیئت عامل سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران  گفت: رئیس جمهور ایران در روز نخست اجلاس مشترک، بر افزایش همکاری‌ها به ۱۰ میلیارد دلار تاکید کرده است و ما در صدد حرکت در این مسیر هستیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • معرفی بیش از ۹۰ فرصت و بسته سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری آذربایجان غربی
  • آماده پرتاب ماهواره برای دیگر کشورها هستیم/ پایگاه جدید فضایی ایران در چابهار دسترسی به مدارهای متوعی را فراهم می‌کند
  • دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان آغاز به‌کار کرد
  • هنرمندان صنایع دستی در اکسپو ۲۰۲۴/ حضور فارس با بسته‌های گردشگری
  • افزایش ۳۳ درصدی خدمات پستی البرز در خرید و فروش اینترنتی
  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری
  • معرفی ظرفیت‌های معدنی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ارسال ارزان و سریع بار با شرکت پست بین‌المللی اسپیدکس
  • برگزاری دومین نمایشگاه حمل و نقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • استقبال تجار خارجی از محصولات کرمان در نمایشگاه ایران اکسپو ٢٠٢۴